Spaľováky mu nedokážu konkurovať. Do Európy ešte tento rok príde výrobca ultralacných elektromobilov
Len koncom minulého roka automobilový koncern Stellantis prevzal výrazný podiel v čínskej automobilke Leapmotor. Ako uviedol magazín Electrek, Európa sa stane prvým kontinentom, na ktorom Stellantis spustí predaj čínskych elektromobilov. Presnejšie pôjde o veľmi lacné modely – rodinný model C10 a kompaktné mestské bez emisné batériové vozidlo T03. Stellantis bude tak čoskoro môcť zákazníkom ponúknuť cenovo konkurencieschopné a technicky zamerané elektrické vozidlá, ktoré prekonajú ich očakávania.
Novovzniknutý spoločný podnik má sídlo v Amsterdame, pričom ho vedie bývalý výkonný riaditeľ Stellantis China Tianshu Xin ako generálny riaditeľ. Spustenie spoločnosti Leapmotor International je veľkým krokom, pretože cieľom je priniesť cenovo dostupné elektromobily, ktoré budú konkurovať existujúcim čínskym značkám na kľúčových trhoch po celom svete.
Na začiatok prídu dva lacné elektromobily
Elektromobil C10
- Elektromobil je postavený na novej platforme Leapmotor s batériou „cell-to-body“ – šetrí priestorovú hmotnosť a náklady na výrobu.
- Cena na čínskom trhu začína od 128,800 yuanov (približne 16,409 eur) pre BEV verziu a od 135,800 yuanov (približne 17,300 eur) pre EREV verziu.
- EREV verzia má 170 kW a 320 Nm permanentný magnet synchronný motor, 70 kW 1.5L H15R motor a 28.4 kWh lítium-železo-fosfátovú batériu, čo poskytuje 420 km dojazd. BEV verzia má 170 kW a 320 Nm permanentný magnet synchronný motor s rôznymi kapacitami batérií a dojazdom.
Elektromobil T03
- Elektromobil má potenciál stať sa najlacnejším na trhu a konkurovať Dacii Spring.
- Cena na čínskom trhu je približne 86,500 yuanov (približne 11,000 eur).
- Elektrický motor s výkonom 80 kW poskytuje dojazd 265 km.
Automobilový koncern Stellantis využije svoje existujúce predajné kanály už v septembri 2024 a spustí predaj čínskych elektromobilov na trhoch ako sú Belgicko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Taliansko, Holandsko, Portugalsko, Španielsko a Rumunsko. Koncern predpokladá, že do konca roka bude mať na týchto trhoch aspoň 200 predajných miest a do roku 2026 viac ako 500.
Stellantis získal väčšinový podiel
Súčasťou investície je vytvorenie nového spoločného podniku, v ktorom Stellantis vlastní 51 % a ako uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares, po Európe by nevylúčil USA ako ďalší možný trh. Generálni riaditelia spoločností Leapmotor a Stellantis zverejnili konkrétnejšie plány, kde bude spoločnosť Leapmotor International predávať elektrické vozidlá vyrobené v Číne v rámci Európy.
Nie je žiadnym tajomstvom, že generálny riaditeľ Carlos Tavares nie je veľkým nadšencom batériových elektromobilov a už dlhšiu dobu kritizuje predovšetkým európskych politikov, ktorí tento pohon vidia ako jedinú voľbu budúcnosti. Stellantis si ponecháva v zálohe zadné dvierka, ktoré mu v prípade potreby umožnia rýchly návrat k produkcii vozidiel vybavených spaľovacím motorom.
Aj preto, elektromobily produkované v koncerne Stellantis využívajú zdieľanú platformu, ktorá okrem čisto elektrickej verzie ponúkne aj tradičné spaľovacie motory. Akým spôsobom budú riešené platformy určené pre spomínané čínske elektromobily zatiaľ nie je známe.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
Chcú pochovať elektromobily aj spaľováky. Nový motor s výkonom 320 koní váži len 32 kg
Európa spúšťa elektrickú revolúciu. V 25 krajinách vyrastie sieť nabíjačiek s výkonom 400 kW
Slováci si ho zamilujú. Škoda predstavila nový elektromobil s dojazdom 550 km
Hyundai to s odpísaným pohonom nevzdáva. Zásadne ho vylepšil a predstavuje auto s dojazdom 700 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
35-ročná Romana po 2 rokoch bez závislosti: „Stále sa na Slovensku stretávam s ľuďmi, ktorí nedokážu pochopiť, prečo nepijem“
Exminister Sklenár: NATO by prežilo aj bez USA. Spoliehať sa, že strčíme hlavu do piesku a Rusi nás obídu, nefunguje
Slovensko má uzavrieť 17 hraničných priechodov, tvrdí Šutaj Eštok po krízovom štábe
50-tisíc eur pre slovenské rodiny. Štát „dal zelenú“ masívnej finančnej podpore
Šimkovičová pod paľbou kritiky: Do Ríma si dala priviezť limuzínu, zatiaľ čo ostatní využili miestne autá
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európania úplne prestali kupovať Teslu. Muska nespasilo ani jeho eso z rukáva
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
- Chcú pochovať elektromobily aj spaľováky. Nový motor s výkonom 320 koní váži len 32 kg
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európania úplne prestali kupovať Teslu. Muska nespasilo ani jeho eso z rukáva
- Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Chcú pochovať elektromobily aj spaľováky. Nový motor s výkonom 320 koní váži len 32 kg
-
- Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Sotva prežijú 100-tisíc km. Toto je rebríček najporuchovejších áut, ktoré obľubujú aj Slováci
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európania úplne prestali kupovať Teslu. Muska nespasilo ani jeho eso z rukáva
Západná Európa zažíva solárny boom. Na strechách domov sú milióny panelov
Vo Veľkých Kostoľanoch našli praveké poklady. Takto žili ľudia na Slovensku pred tisíckami rokov
Vydržali len dva roky. Nemci chcú späť jadrové elektrárne
SPP zakladá dcérsku firmu. Je za tým tento kontroverzný nákup
Slovensko zasiahlo 5 zemetrasení a desiatky zosuvov. Čelíme hrozným dôsledkom klimatickej zmeny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
35-ročná Romana po 2 rokoch bez závislosti: „Stále sa na Slovensku stretávam s ľuďmi, ktorí nedokážu pochopiť, prečo nepijem“
Exminister Sklenár: NATO by prežilo aj bez USA. Spoliehať sa, že strčíme hlavu do piesku a Rusi nás obídu, nefunguje
Slovensko má uzavrieť 17 hraničných priechodov, tvrdí Šutaj Eštok po krízovom štábe
50-tisíc eur pre slovenské rodiny. Štát „dal zelenú“ masívnej finančnej podpore
Šimkovičová pod paľbou kritiky: Do Ríma si dala priviezť limuzínu, zatiaľ čo ostatní využili miestne autá
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené