Spaľováky mu nedokážu konkurovať. Do Európy ešte tento rok príde výrobca ultralacných elektromobilov
Len koncom minulého roka automobilový koncern Stellantis prevzal výrazný podiel v čínskej automobilke Leapmotor. Ako uviedol magazín Electrek, Európa sa stane prvým kontinentom, na ktorom Stellantis spustí predaj čínskych elektromobilov. Presnejšie pôjde o veľmi lacné modely – rodinný model C10 a kompaktné mestské bez emisné batériové vozidlo T03. Stellantis bude tak čoskoro môcť zákazníkom ponúknuť cenovo konkurencieschopné a technicky zamerané elektrické vozidlá, ktoré prekonajú ich očakávania.
Novovzniknutý spoločný podnik má sídlo v Amsterdame, pričom ho vedie bývalý výkonný riaditeľ Stellantis China Tianshu Xin ako generálny riaditeľ. Spustenie spoločnosti Leapmotor International je veľkým krokom, pretože cieľom je priniesť cenovo dostupné elektromobily, ktoré budú konkurovať existujúcim čínskym značkám na kľúčových trhoch po celom svete.
Na začiatok prídu dva lacné elektromobily
Elektromobil C10
- Elektromobil je postavený na novej platforme Leapmotor s batériou „cell-to-body“ – šetrí priestorovú hmotnosť a náklady na výrobu.
- Cena na čínskom trhu začína od 128,800 yuanov (približne 16,409 eur) pre BEV verziu a od 135,800 yuanov (približne 17,300 eur) pre EREV verziu.
- EREV verzia má 170 kW a 320 Nm permanentný magnet synchronný motor, 70 kW 1.5L H15R motor a 28.4 kWh lítium-železo-fosfátovú batériu, čo poskytuje 420 km dojazd. BEV verzia má 170 kW a 320 Nm permanentný magnet synchronný motor s rôznymi kapacitami batérií a dojazdom.
Elektromobil T03
- Elektromobil má potenciál stať sa najlacnejším na trhu a konkurovať Dacii Spring.
- Cena na čínskom trhu je približne 86,500 yuanov (približne 11,000 eur).
- Elektrický motor s výkonom 80 kW poskytuje dojazd 265 km.
Automobilový koncern Stellantis využije svoje existujúce predajné kanály už v septembri 2024 a spustí predaj čínskych elektromobilov na trhoch ako sú Belgicko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Taliansko, Holandsko, Portugalsko, Španielsko a Rumunsko. Koncern predpokladá, že do konca roka bude mať na týchto trhoch aspoň 200 predajných miest a do roku 2026 viac ako 500.
Stellantis získal väčšinový podiel
Súčasťou investície je vytvorenie nového spoločného podniku, v ktorom Stellantis vlastní 51 % a ako uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis Carlos Tavares, po Európe by nevylúčil USA ako ďalší možný trh. Generálni riaditelia spoločností Leapmotor a Stellantis zverejnili konkrétnejšie plány, kde bude spoločnosť Leapmotor International predávať elektrické vozidlá vyrobené v Číne v rámci Európy.
Nie je žiadnym tajomstvom, že generálny riaditeľ Carlos Tavares nie je veľkým nadšencom batériových elektromobilov a už dlhšiu dobu kritizuje predovšetkým európskych politikov, ktorí tento pohon vidia ako jedinú voľbu budúcnosti. Stellantis si ponecháva v zálohe zadné dvierka, ktoré mu v prípade potreby umožnia rýchly návrat k produkcii vozidiel vybavených spaľovacím motorom.
Aj preto, elektromobily produkované v koncerne Stellantis využívajú zdieľanú platformu, ktorá okrem čisto elektrickej verzie ponúkne aj tradičné spaľovacie motory. Akým spôsobom budú riešené platformy určené pre spomínané čínske elektromobily zatiaľ nie je známe.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Vysoké clá ohrozujú Atlantik. Môže za to napätie medzi USA a Európou
Zamestnanci v neistote. Technologický gigant plánuje rušenie pracovných miest
Objav, ktorý mení dejiny. Egypťania miešali magické nápoje s drogami
Drahé kovy na vzostupe. Konflikt na Ukrajine dvíha ceny zlata a striebra
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené