Vzhľadom na medzinárodné sankcie a stiahnutie veľkých výrobcov videohier, ako sú Sony, Microsoft a Nintendo, zo svojho trhu po invázii na Ukrajinu sa Rusko zameriava na vytvorenie domáceho priemyslu videohier. Táto iniciatíva, inšpirovaná historickým prínosom Ruska do sveta hier v podobe hry Tetris, má za cieľ zahŕňať vývoj stacionárnych aj prenosných herných konzol.

Správy z miestnych médií tento týždeň odhalili, že prezident Vladimir Putin nariadil svojej vláde, aby preskúmala tento podnik. Smernica zahŕňa výrobu herných konzol, operačného systému a cloudového systému na uľahčenie dodávania hier spotrebiteľom, informuje portál PCMag.

Zakázaný tovar

Tento krok Kremľa je zrejme strategickou reakciou na súčasnú prázdnotu na ruskom trhu, ktorá vznikla zastavením oficiálneho predaja popredných svetových subjektov v oblasti videohier.

Napriek zákazu ruskí maloobchodníci naďalej neoficiálne dovážali zahraničné konzoly. Vytvorenie domáceho priemyslu videohier však pre Rusko predstavuje príležitosť na podporu vlastného technologického a zábavného ekosystému tvárou v tvár pretrvávajúcim hospodárskym problémom vyplývajúcim zo západných sankcií, pokračuje PCMag.

Podľa analytika Jiřího Justa sa napriek oficiálnym zákazom predaja konzol v Rusku vlani v krajine predalo približne 1,3 milióna kusov. V rozhovore pre CNN Prima NEWS Just prezradil: „Konzoly by sa oficiálne nemali predávať, napriek tomu sú legálne dostupné u veľkých predajcov spotrebnej elektroniky za atraktívne ceny, napríklad okolo 60 000 rubľov (približne 15 000 českých korún) za všetky verzie PlayStation 5.“

Just ďalej vysvetlil, že tieto konzoly sa spolu s ďalšou elektronikou a „zakázaným“ tovarom dovážajú z Číny, Turecka, Spojených arabských emirátov a čiastočne aj z bývalých sovietskych republík. „Je to výnosný obchod,“ dodal.

Unsplash

Ruský trh s videohrami patril predtým medzi desať najväčších na svete. Podľa údajov analytickej spoločnosti Statista je v krajine viac ako 50 miliónov hráčov, pričom príjmy ruského herného trhu sa v roku 2021 odhadujú na 2,7 miliardy dolárov. Po invázii na Ukrajinu a následných sankciách však trh zaznamenal pokles, píše CNN Prima NEWS.

Putinová iniciatíva vo videohrách

Prezident Vladimir Putin stanovil ruskej vláde termín 15. júna na vyhodnotenie odvážnej iniciatívy na naštartovanie národného priemyslu videohier, pričom na čele tohto ambiciózneho projektu stojí premiér Michail Mišustin.

Cesta vpred je však plná problémov. Podľa správy ruského denníka Kommersant sa predpokladá, že Putin poveril VK, poprednú ruskú technologickú spoločnosť, aby stála na čele vývoja tohto podniku.

Napriek veľkým nádejam, ktoré sa do tohto projektu vkladajú, sú ľudia z odvetvia skeptickí. Správa Kommersantu poukazuje na kritickú medzeru v miestnych odborných znalostiach pre výrobu herných konzol porovnateľných s PlayStation od Sony alebo Xbox od Microsoftu.

Odborníci v tejto oblasti naznačujú, že vybudovanie takéhoto sofistikovaného systému od základov by si mohlo vyžiadať desaťročia vývoja. Tento poznatok podčiarkuje monumentálnu úlohu, ktorá stojí pred Ruskom, ktoré sa snaží vybojovať si svoje miesto v rámci svetového priemyslu videohier uprostred medzinárodnej kontroly a sankcií, píše PCMag.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú