Výkonom trhá asfalt. Taycan Turbo GT je najrýchlejšie a najvýkonnejšie Porsche všetkých čias
Prvý elektrický Taycan bol uvedený do predaja v roku 2020 a jeho dojazd bol na úrovni 420 kilometrov. Ako sme ťa informovali v samostatnom článku, jeho vylepšená verzia, ktorej začiatok predaja sa očakáva v lete, dosiahla dojazd v reálnych podmienkach 587 km na jedno nabitie.
Najnovšie Porsche predstavilo Taycan Turbo GT a Taycan Turbo GT s balíkom Weissach, čím rozšírilo svoju ponuku plne elektrických športových sedanov. Ak si si myslel, že štandardný Taycan je rýchle vozidlo, počkaj na to, čo v sebe skrývajú tieto modely.
Ako píše portál Motor1, najnovší prírastok do modelového radu Taycan nie je len obyčajnou modernizáciou, je beštia prevtelená do tela vozidla, ktoré sa pýši titulom najvýkonnejšieho Porsche všetkých čias. Aspoň teda za predpokladu, že započítaš aj 10 sekúndový overboost.
Oba varianty modelu Taycan Turbo GT sa môžu pochváliť ohromujúcimi hodnotami, pričom ich maximálny výkon dosahuje viac ako 1 100 koní. Tento obrovský výkon dopĺňajú aj rôzne odľahčené konštrukcie a aerodynamické vylepšenia, ktoré zaručujú výnimočnú ovládateľnosť a zrýchlenie. Porsche nové modely vybavilo aj výkonnejším a účinnejším impulzným meničom využívajúcim karbid kremíka, sľubujúcim lepší zážitok z jazdy, informuje Porsche v tlačovej správe.
Pod kapotou modelov Taycan Turbo GT sa nachádzajú modernizované pohonné časti, ktoré spolu s funkciou Launch Control umožňujú vozidlám zo seba dostať až 760 kW v režime overboost, ktorý ich katapultuje z 0 na 100 km/h za 2,2 (Weissach), respektíve 2,3 sekundy. Rozdiel v zrýchlení z 0 na 200 km/h je ešte väčší – 6,6 alebo 6,4 sekundy pre Taycan Turbo GT bez/s paketom Weissach , čo je až o 1,3 sekundy rýchlejšie ako Taycan Turbo S. Maximálny krútiaci moment v oboch verziách je 1 340 Nm.
Porsche ďalej zvyšuje výkon v šprintoch na trati prostredníctvom režimu s názvom Attack, ktorý poskytuje dodatočný výkon 120 kW na 10 sekúnd. Za zmienku stojí fakt, že táto funkcia je inšpirovaná radom pretekárskych vozidiel Porsche zo série Formula E.
Nové Porsche Taycan Turbo GT
Ďalšie novinky
Impulzný menič je kľúčovým komponentom na ovládanie elektromotora. V oboch modeloch Taycan Turbo GT sú na zadnej náprave použité impulzné meniče s maximálnym prúdom 900 ampérov. Tie poskytujú ešte väčší výkon a krútiaci moment ako 600-ampérový impulzný invertor v Taycan Turbo S. Pre lepšiu účinnosť sa ako polovodičový materiál v impulznom meniči používa spomínaný karbid kremíka.
Pokiaľ ide o dizajn a aerodynamiku, modely Taycan Turbo GT sú vybavené komponentmi z uhlíkových vlákien, ľahkými kovanými diskami a adaptívnym zadným spojlerom na zlepšenie prítlaku a stability. Interiér je rovnako športový s čalúnením Race-Tex.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Vláda plánuje zrušiť ďalšie štyri sviatky: Tvrdí Progresívne Slovensko
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP