Prvý elektrický Taycan bol uvedený do predaja v roku 2020 a jeho dojazd bol na úrovni 420 kilometrov. Ako sme ťa informovali v samostatnom článku, jeho vylepšená verzia, ktorej začiatok predaja sa očakáva v lete, dosiahla dojazd v reálnych podmienkach 587 km na jedno nabitie.

Najnovšie Porsche predstavilo Taycan Turbo GT a Taycan Turbo GT s balíkom Weissach, čím rozšírilo svoju ponuku plne elektrických športových sedanov. Ak si si myslel, že štandardný Taycan je rýchle vozidlo, počkaj na to, čo v sebe skrývajú tieto modely.

Porsche

Ako píše portál Motor1, najnovší prírastok do modelového radu Taycan nie je len obyčajnou modernizáciou, je beštia prevtelená do tela vozidla, ktoré sa pýši titulom najvýkonnejšieho Porsche všetkých čias. Aspoň teda za predpokladu, že započítaš aj 10 sekúndový overboost.

Oba varianty modelu Taycan Turbo GT sa môžu pochváliť ohromujúcimi hodnotami, pričom ich maximálny výkon dosahuje viac ako 1 100 koní. Tento obrovský výkon dopĺňajú aj rôzne odľahčené konštrukcie a aerodynamické vylepšenia, ktoré zaručujú výnimočnú ovládateľnosť a zrýchlenie. Porsche nové modely vybavilo aj výkonnejším a účinnejším impulzným meničom využívajúcim karbid kremíka, sľubujúcim lepší zážitok z jazdy, informuje Porsche v tlačovej správe.

Pod kapotou modelov Taycan Turbo GT sa nachádzajú modernizované pohonné časti, ktoré spolu s funkciou Launch Control umožňujú vozidlám zo seba dostať až 760 kW v režime overboost, ktorý ich katapultuje z 0 na 100 km/h za 2,2 (Weissach), respektíve 2,3 sekundy. Rozdiel v zrýchlení z 0 na 200 km/h je ešte väčší – 6,6 alebo 6,4 sekundy pre Taycan Turbo GT bez/s paketom Weissach , čo je až o 1,3 sekundy rýchlejšie ako Taycan Turbo S. Maximálny krútiaci moment v oboch verziách je 1 340 Nm.

Porsche ďalej zvyšuje výkon v šprintoch na trati prostredníctvom režimu s názvom Attack, ktorý poskytuje dodatočný výkon 120 kW na 10 sekúnd. Za zmienku stojí fakt, že táto funkcia je inšpirovaná radom pretekárskych vozidiel Porsche zo série Formula E.

Nové Porsche Taycan Turbo GT

Ďalšie novinky

Impulzný menič je kľúčovým komponentom na ovládanie elektromotora. V oboch modeloch Taycan Turbo GT sú na zadnej náprave použité impulzné meniče s maximálnym prúdom 900 ampérov. Tie poskytujú ešte väčší výkon a krútiaci moment ako 600-ampérový impulzný invertor v Taycan Turbo S. Pre lepšiu účinnosť sa ako polovodičový materiál v impulznom meniči používa spomínaný karbid kremíka.

Pokiaľ ide o dizajn a aerodynamiku, modely Taycan Turbo GT sú vybavené komponentmi z uhlíkových vlákien, ľahkými kovanými diskami a adaptívnym zadným spojlerom na zlepšenie prítlaku a stability. Interiér je rovnako športový s čalúnením Race-Tex.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú