Najväčší test elektromobilov na svete: V zimnom dojazde vyhral model, ktorý takmer určite nepoznáš
Nórska automobilová federácia (NAF) nedávno ukončila svoje podujatie El Prix, ktoré sa koná každé dva roky a je najväčším testom dojazdu elektrických vozidiel, na ktorom sa zúčastňujú modely z celého sveta a rôznych cenových kategórií. Tradične týmto testom dominuje Tesla, ale v zimnom ročníku 2024 si pozornosť ukradol nováčik, upozornili experti v oficiálnych výsledkoch. Na tému upozornil portál Electrek.
Víťazom je neznáma značka
HiPhi Z, pomerne neznáma značka z Číny, sa stala prekvapivým víťazom zimného testu El Prix 2024. Tento elektromobil nielenže dosiahol pôsobivý dojazd v chladných poveternostných podmienkach, ale tiež sa najviac priblížil k dodržaniu svojho inzerovaného dojazdu, čím prekonal zavedených favoritov, ako je Tesla Model 3.
Na podujatí El Prix, ktoré organizuje NAF spolu s organizáciou Motor, sa stretáva celý rad elektrických vozidiel, aby sa otestoval ich výkon v reálnych podmienkach. Tento rok sa testovalo 23 rôznych elektrických vozidiel, ktoré cestovali po Nórsku pri teplotách od -2° do -10 ℃.
Napriek silnej konkurencii známych značiek, ako sú Audi, BMW a Tesla, model HiPhi Z vynikal tým, že na jedno nabitie docestoval najďalej a zaznamenal najmenšiu stratu dojazdu v porovnaní s jeho inzerovanými údajmi – kompletnú tabuľku s konkrétnymi číslami nájdeš nižšie. Tento výkon podčiarkuje potenciál novších účastníkov na trhu s elektrickými vozidlami, ktorí môžu vyzvať zavedených hráčov.
Tu je kompletný rebríček
Úspech HiPhi Z v El Prix odráža širší trend rastúcej konkurencie a inovácií v odvetví elektrických vozidiel. S pokrokom v technológiách a rastúcim dopytom spotrebiteľov po elektrických vozidlách automobilky neustále vylepšujú technológie s cieľom zlepšiť dojazd a výkon.
Elektromobil | Deklarovaný dojazd (WLTP) | Spotreba / 100 km | El Prix zimný dojazd | El Prix zimná spotreba / 100 km |
Audi Q8 e-tron Sportback | 515 km | 22.4 kWh | 411.4 km (-20.1%) | 24.8 kWh (+10.4%) |
BMW i5 (eDrive40) | 505 km | 18.7 kWh | 443.6 km (-12.2%) | 19.7 kWh (+5.3%) |
BYD Dolphin | 427 km | 15.9 kWh | 339.2 km (-20.6%) | 171. kWh (+7.5%) |
Ford F-150 Lightning | 429 kim | 18.7 kWh | 337.5 km (-21.3%) | 23.9 kWh (+27.8%) |
HiPhi Z | 555 km | 20.4 kWh | 522 km (-5.9%) | 24.32 kWh (+9.2%) |
Hyundai IONIQ 6 | 614 km | 14.3 kWh | 467.8 km (-23.8%) | 16.3 kWh (+14%) |
Hyundai Kona Electric | 454 km | 16.6 kWh | 341.3 km (-24.8%) | 18.3 kWh (+10.2%) |
Jeep Avenger | 395 km | 15.7 kWh | 286 km (-27.6%) | 19.4 kWh (+23.6%) |
Kia EV9 | 505 km | 22.8 kWh | 441.9 km (-12.5%) | 23 kWh (+0.9%) |
Lotus Eletre | 530 km | 20.3 kWh | 464.6 km (-12.3%) | 24.8 kWh (+22.2%) |
Mercedes-Benz EQE SUV | 491 km | 21.5 kWh | 399 km (-18.7%) | 22.5 kWh (+4.7%) |
MG4 Trophy Long Range | 520 km | 16.5 kWh | 399.6 km (-23.2%) | 17.5 kWh (+6.1%) |
NIO EL6 (ES6) | 529 km | 22.1 kWh | 456 km (-13.8%) | 19.8 kWh (-10.4%) |
NIO ET5 | 560 km | 21.6 kWh | 481.4 km (-14%) | 19.4 kWh (-10.2%) |
Nissan Ariya | 498 km | 20.4 kWh | 369.4 km (-25.8%) | 21.7 kWh (+6.4%) |
Opel Astra | 413 km | 15.7 kWh | 296 km (-28.3%) | 17.4 kWh (+10.8%) |
Peugeot E-308 | 409 km | 12.7 kWh | 297 km (-27.4%) | 17 kWh (+33.9%) |
Polestar 2 Long Range | 614 km | 15.8 kWh | 430 km (-30%) | 18.5 kWh (+17.1%) |
Tesla Model 3 | 629 km | Neuvedené | 441 km (-29.9%) | 18 kWh |
Toyota bZ4X | 460 km | 16.2 kWh | 313.5 km (-31.8%) | 19.8 kWh (+22.2%) |
Volkswagen ID.7 | 608 km | 14.4 kWh | 414 km (-31.9%) | 18.9 kWh (+31.2%) |
XPeng G9 | 520 km | 21.3 kWh | 451.8 km (-13.1%) | 22.8 kWh (+7%) |
Volvo C40 | 572 km | 17.5 kWh | 395 km (-30.9%) | 21.1 kWh (+20.6%) |
Hoci značka HiPhi nemusí byť taká známa ako niektorí jej konkurenti, jej nedávne úspechy poukazujú na to, že si zaslúži pozornosť. Vzhľadom na to, že elektrické vozidlá si naďalej získavajú popularitu na celom svete, situácia v tomto odvetví sa vyvíja a objavujú sa noví súperi, ktorí dokážu spochybniť aj zaužívaných lídrov, ako je Tesla.
Úspech HiPhi Z na zimnej El Prix 2024 slúži ako pripomienka, že inovácie a konkurencia sú hnacou silou prechodu na udržateľnú dopravu. Keďže technológia elektrických vozidiel naďalej napreduje, spotrebitelia môžu v nasledujúcich rokoch očakávať ešte zaujímavejší vývoj a prelomové objavy.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené