Volkswagen bude dotovať vlastné elektromobily, aby sa lepšie predávali. Ľudia ušetria obrovskú sumu peňazí
V článku boli použité aj materiály TASR.
Po náhlom rozhodnutí nemeckej vlády ukončiť dotácie na nákup elektromobilov, automobilová skupina Volkswagen bude rovnako ako ostatní výrobcovia tento bonus zatiaľ vyplácať sama. Ľudia tak na už objednaných elektromobiloch ušetria do 6750 €.
Dotácie Nemci po 7 rokoch náhle zrušili
Napriek podpore elektrických áut a obnoviteľných zdrojov energie vláda cez víkend náhle zastavila dotačný program pre elektrické autá zavedený ešte v roku 2016. Musí totiž šetriť a znížiť výdavky, aby zaplátala diery v rozpočte.
Pred pár dňami sa nemecká vláda prekvapivo rozhodla združiť takzvaný „ekologický bonus“ na podporu kúpy elektromobilov. Po 17. decembri 2023 už teda nie je možné podávať na Spolkový úrad pre hospodárstvo a kontrolu vývozu (Bafa) nové žiadosti o poskytnutie bonusu, oznámilo v sobotu (16. 12.) ministerstvo hospodárstva v Berlíne. Ukončenie programu sa netýka už schválených dotácií, ktoré budú vyplatené.
Tento krok, i keď prekvapivý, je súčasťou väčšieho a zamotanejšieho problému. Spolkový ústavný súd totiž v polovici novembra zablokoval približne 60 miliárd eur v takzvanom klimatickom fonde. Vláda sa totiž rozhodla tieto peniaze použiť na iné účely, než na aké boli pôvodne vyčlenené, čo súd označil za protiústavné. Z klimatického fondu sa financovali práve aj dotácie na kúpu elektrických áut – polovicu príspevku doteraz hradila vláda a druhú polovicu výrobca.
Automobilky majú riešenie
Automobilka VW následne v utorok oznámila, že vyplatí plný bonus za všetky elektrické autá radu ID objednané do 15. decembra a zaregistrované do konca marca.
Za vozidlá zaregistrované do konca roka sa bude vyplácať predtým garantovaná prémia až 6750 € a za registrácie do 31. marca 2024 pôvodne plánovaný znížený príspevok 4500 €. VW tak okrem svojho podielu ako výrobcu vo výške 50 % na týchto príspevkoch teraz prevezme aj podiel nemeckej vlády.
V pondelok (18. 12.) viacerí výrobcovia áut oznámili, že sa rozhodli pre podobný postup. Automobilová skupina Stellantis, ktorá vlastní značky Peugeot, Opel či Fiat plánuje vyplácať plnú prémiu do konca februára 2024. Mercedes-Benz to bude robiť tiež zatiaľ v nešpecifikovanom časovom období. Hyundai a španielska dcérska spoločnosť VW Cupra vyplatia plný bonus počas obmedzeného obdobia za už objednané vozidlá.
Bonusy boli veľký úspech
Podľa dostupných informácií žiadna automobilka nebude vyplácať bonus na nové objednávky vozidiel. Podľa údajov Bafa bolo v tomto roku zaevidovaných približne 376 000 žiadostí o dotáciu na kúpu elektrického vozidla a na ich základe bolo vyplatených celkovo 2,4 miliardy eur.
Toto je najlepší rodinný plug-in hybrid aj napriek niekoľko rokov starej technike
Bonusy zaviedla v roku 2016 bývalá nemecká vláda s cieľom podporiť rozvoj elektromobility. Podľa sobotňajšieho vyhlásenia ministerstva hospodárstva sa odvtedy vyplatilo celkovo približne 10 miliárd eur na asi 2,1 milióna áut. Program bol veľmi úspešný a rozhodujúcim spôsobom posunul elektrickú mobilitu vpred, uviedlo ministerstvo.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Poľská vláda vydala povolenie na výstavbu jadrovej elektrárne
ČEZ zaznamenal nárast zisku v 1. štvrťroku
Obľúbený operátor prekvapil: Takto ľahko od Telekomu dostaneš 70 €
Zisk Foxconnu v 1. štvrťroku strmo vzrástol, o 72 %
Nová výzva MIRRI podporí vznik kompetenčných centier kyberbezpečnosti
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené