Elektrickým Mercedesom za 120 000 € som išiel na 1400 km cestu. Bolo to jednoduchšie než tankovať
Aj v roku 2023 mnohí považujú diaľkové cestovanie elektromobilom za obmedzujúce, obtiažne či dokonca nemožné. Pravdou však je, že s moderným elektromobilom sa dnes dostaneš všade a bez akýchkoľvek problémov, či už sa vyberieš smerom na západ alebo východ od Slovenska.
Priznávame, niektoré krajiny na východe Európy ešte majú slabšiu nabíjaciu infraštruktúru než by sme prijali, no v drvivej väčšine krajín sa už dokážeš nabiť prakticky na každom kroku.
Ak máš navyše k dispozícii jeden z najšpičkovejších elektromobilov na trhu, ktorý skombinuješ s nabíjacou službou priamo prepojenou so samotným autom, máš na stole kombináciu, pri ktorej ani nepomyslíš na to, že sa vozíš v nejakom elektromobile.
Hlavnými hrdinami nášho takmer 1 400 km príbehu boli Mercedes EQE SUV a nabíjacia služba Mercedes Me Charge. Ultimánou otázkou však ostáva – bolo cestovanie luxusným elektromobilom rovnako jednoduché, bezproblémové a komfortné ako tankovanie či bezstarostné hltanie kilometrov spaľovákom? Nuž, divil by si sa, čo všetko sme pri takomto neštandardnom teste zistili.
Prvý šok prišiel pri spotrebe
Pred začiatkom cesty sme si povedali, že sa nebudeme obmedzovať a absolútne nebudeme brať ohľad na to, že jazdíme v elektromobile. Žiadna „jazda na spotrebu“ teda nepripadala do úvahy a počas celej cesty sme tempomat na diaľnici držali medzi 130-140 km/h, dokonca existujú úseky po prekročení hraníc s Nemeckom, kde nie je obmedzená maximálna rýchlosť. Tu sme v závislosti od hustoty premávky dosahovali konštantné rýchlosti aj 200 km/h, čo spotrebu rapídne vystrelilo smerom nahor.
Mercedes EQE SUV je obrovský elektromobil s 90 kWh batériou. My sme navyše mali na cestu verziu EQE 500 SUV s pohonom všetkých kolies a celkovým výkonom 408 koní.
Kombinovaný WLTP dojazd tohto auta je na úrovni 550 km. Bolo nám jasné, že svižnou jazdou po diaľnici to bude menej, no už po pár desiatkach kilometrov sme si vedeli urobiť predstavu, koľko prejdeme medzi jednotlivými zastávkami na nabíjanie.
Priemerná diaľničná spotreba sa totiž držala v rozmedzí 24-24,5 kWh/100 km, z čoho nám vyšlo, že na dorazenie do cieľa by nám teoreticky mohla stačiť jedna zastávka na nabíjanie.
Plánovanie sme nechali na elektrickú inteligenciu
Z Bratislavy do Berlína sme to mali zhruba 650 km, takže túto trasu by sme skutočne dokázali absolvovať s jednou zastávkou na nabíjanie, ktorú by sme si ale museli dopredu nájsť a naplánovať niekde uprostred cesty. Ako sme ale uviedli na začiatku, nechceli sme sa trápiť nejakým plánovaním a premýšľaním, kde a ako dlho nabíjať.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko nám trvala cesta do Berlína luxusným elektromobilom
- Prečo to bolo rovnako komfortné ako cesta spaľovákom
- Koľko stálo nabíjanie
- Problém pri ceste naspäť s jednoduchým riešením
- Zistenie vo finále, ako kvalitne je už aktuálne riešená elektromobilita v Európe
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Nová generácia všetko zmení. Číňania vylepšujú batérie EV extrémnym tempom, začnú s masovou výrobou
Problémy Tesly pokračujú. Cybertruck sa znovu ocitol v plameňoch, vznietil sa kľúčový komponent
Benzínová V8 sa na neho nechytá. Elektrický Mustang je najpredávanejší v histórii
RECENZIA: Z legendárneho „Géčka” spravili elektromobil. V teréne je famózny, na cestách ho zabila spotreba
Veľkosť písma na prístrojovke aj zlyhanie airbagov. Automobilky v USA stiahli z obehu 25 miliónov áut
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Experti sa boja najhoršieho. Zlúčenie japonských automobiliek nedáva zmysel, prsty v tom má politika
- Slávna značka ide proti prúdu. V USA neponúka ani jeden čistý elektromobil, dosahuje historické predaje
- Experti tvrdia, že to bola chyba. Tesla Cybertruck sa topí v problémoch, s týmto Musk nepočítal
- Elektromobilová veľmoc rieši bizarnú požiadavku. Musí kupovať spaľováky pre jednu skupinu ľudí
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
-
- Experti sa boja najhoršieho. Zlúčenie japonských automobiliek nedáva zmysel, prsty v tom má politika
- Slávna značka ide proti prúdu. V USA neponúka ani jeden čistý elektromobil, dosahuje historické predaje
- Experti tvrdia, že to bola chyba. Tesla Cybertruck sa topí v problémoch, s týmto Musk nepočítal
- Elektromobilová veľmoc rieši bizarnú požiadavku. Musí kupovať spaľováky pre jednu skupinu ľudí
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
- Pilier našej ekonomiky je v ohrození. Slovensko zavádza najvyššiu daň z transakcií v regióne
- Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
Majú chodidlá ako z prírody. Roboty s kopytami losov získavajú mimoriadnu stabilitu a rýchlosť
Zachytili fascinujúci jav. NASA ukázala úchvatnú fotografiu prachových diablov na Marse
Slováci budú tankovať drahšie. Môže za to zvýšenie DPH a ceny ropy
Výskum odhalil fascinujúci paradox. Rýchlosť ľudského myslenia prekvapila vedcov
Apple stráca svoje prvenstvo. Čínske smartfóny zatlačili iPhone na okraj
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené