Tesla sa pripravuje na to, že 30. novembra konečne odhalí svoj očakávaný Cybertruck. Po rokoch sľubov a niekoľkých odkladoch sa ale kalifornský výrobca elektromobilov chystá na nadchádzajúcom podujatí dodať iba skromných 10 vozidiel, ako potvrdil jeden z riaditeľov spoločnosti v rozhovore pre mexický portál Milenio, informuje portál FutureCar.

Prečo dodajú len 10 kusov?

Špekuluje sa o tom, kto budú šťastní príjemcovia týchto prvých Cybertruckov, pričom niektorí naznačujú, že Tesla by mohla uprednostniť vlastných zamestnancov a interných pracovníkov spoločnosti. Tieto špekulácie vyplývajú zo skutočnosti, že špecifikácie a ceny sériovej verzie spoločnosť stále oficiálne neoznámila, čo necháva mnohých nedočkavých zákazníkov v napätí.

Nízky počet vozidiel v prvej várke dodávok môže zdvihnúť obočie tým, ktorí očakávajú veľkolepé odhalenie, ale prístup Tesly nie je úplne prekvapujúci. Elon Musk, generálny riaditeľ spoločnosti Tesla, neustále nabádal k opatrnosti a k tomu, aby sa neočakával masívny nárast výroby týchto futuristických elektromobilov hneď od začiatku.

YouTube/Tesla Daily/Twitter/Tesla

Napriek nedávnym pozorovaniam rastúcej výroby Cybertruckov v Gigafactory Texas zostáva Musk realistom, pokiaľ ide o problémy spojené s nárastom výroby.

Niektorí budú na Cybertruck čakať 8 rokov

Javier Verdura, riaditeľ produktového dizajnu spoločnosti Tesla, poskytol niekoľko informácií o stratégii spoločnosti počas konferencie v mexickom Monterrey, dodáva Electrek.

Podelil sa o to, že Tesla plánuje dodať prvých 10 Cybertruckov na podujatí, pričom zdôraznil, že tento obmedzený objem je v súlade s predchádzajúcimi programami vozidiel spoločnosti. Je to opatrný vstup na trh, ktorý umožňuje úpravy a vylepšenia na základe prvej spätnej väzby.

Hoci sa počiatočný počet dodávok môže zdať skromný, odráža metodický prístup spoločnosti Tesla k uvádzaniu nových vozidiel na trh. Výrobca elektromobilov v minulosti zvyčajne začínal s obmedzenou sériou a postupne ju zvyšoval, pričom priebežne odstraňoval mnohé nedostatky a zefektívňoval výrobný proces.

Elon Musk si stanovil ambiciózne ciele pre výrobu Cybertrucku, pričom chce dosiahnuť produkciu 5000 kusov týždenne približne do 18 mesiacov. Tento vysoký cieľ je súčasťou širšej stratégie spoločnosti Tesla, ktorej cieľom je urobiť zo Cybertrucku bežné elektrické vozidlo, pričom sučasný časový plán smeruje k dosiahnutiu tohto objemu výroby do roku 2025.

Ako dodáva portál Teslarati, celkovo sa eviduje vyše 2 milióny objednaných Cybertruckov. Ak by Tesla mala naplniť všetky tieto objednávky, pri maximálnej výrobnej kapacite (5000 Cybertruckov týždenne) by to trvalo ohromných skoro 8 rokov – ak vezmeme do úvahy, že produkcia bude počas prvých mesiacov výrazne nižšia než 5000 kusov týždenne, je vysoko pravdepodobné, že čakacia doba na poslednú predobjednávku prekoná aj hranicu 8 rokov.

Samozrejme, nie každá predobjednávka sa pretaví v dodané vozidlo a výroba sa takmer určite bude v priebehu rokov ďalej roširovať. Predobjednávky sú ale len začiatok a po spustení oficiálneho predaja budú pribúdať aj čerstvé objednávky od serióznych záujemcov. To môže situáciu ešte viac skomplikovať.

Obmedzená počiatočná dodávka o veľkosti 10 Cybertruckov je v podstate len vstupom Tesly na trh elektrických pickupov. Je to strategický krok, ktorý jej umožní doladiť výrobné procesy a efektívne reagovať na spätnú väzbu od zákazníkov. Na reálne dodávky bude väčšina zákazníkov čakať roky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú