Do tohto auta si sadneš a vrátiš v čase o 10 rokov, potom objavíš výnimočnú vlastnosť (VEĽKÝ TEST)
Technologický pokrok môžeme sledovať všade. Smartfóny sú čoraz výkonnejšie s lepšími fotoaparátmi. Na trh prichádzajú ohybné displeje. Umelá inteligencia sa dostáva aj do takých zariadení, akými sú napríklad bicykle. Nové technológie prenikajú aj do sveta áut a dnes už je štandardom, že kedysi všadeprítomné tlačidlá a hardvérové ovládače nahrádzajú dotykové obrazovky.
Medzi motoristami sa ale nájdu aj takí, ktorí stále preferujú tradičné ovládanie pomocou fyzických tlačidiel. Nájsť však v roku 2023 auto, ktoré nepodľahlo trendu digitalizácie, je veľmi ťažké.
Po usadení za volant Hondy ZR-V milovník technológií hneď nadobudne pocit, že sedí v aute ktoré zaspalo dobu. Opak je ale pravdou a po týždňovom teste som presvedčený, že ZR-V je nadčasové auto, ktoré bude aj o 10 rokov vyzerať dobre a absencia veľkých displejov mu nebude chýbať ani po uplynutí dekády.
V recenzii sa dozvieš:
- Čo tvorí pohonnú jednotku Hondy ZR-V
- Ako sa na pohone podieľa spaľovací motor a elektromotor
- Aká je spotreba v meste a na diaľnici
- Ako je na tom ZR-V z hľadiska spracovania
- Akými technológiami disponuje hybridný crossover
ZR-V ponúka veľmi zaujímavý pohonný systém. Spaľovací motor s objemom 2 litre a výkonom 141 koní môže plniť úlohu generátora, no za určitých okolností sa aj priamo podieľa na pohone vozidla.

Primárne auto poháňa elektromotor s výkonom 184 koní a spaľovací motor plní úlohu generátora elektrickej energie. Malá batéria sa dobíja aj pri brzdení, teda rekuperovaním elektrickej energie. V mestských podmienkach teda auto takmer výhradne jazdí na elektrinu.

Spaľovák sa v roli pohonnej jednotky dostáva k slovu primárne pri vyšších rýchlostiach, napríklad pri jazde na diaľnici, kde už elektromotor tak efektívny nie je. Takéto riešenie má za následok mimoriadne dobrú spotrebu v meste, pričom tá diaľničná dosahuje taktiež relatívne dobré hodnoty.

V meste po Bratislave som za testovací týždeň najazdil bezmála 200 km. Tu boli zahrnuté obchvaty a aj okresky medzi hlavným mestom a jeho “satelitmi”. Spotreba 5,5 l/100 km je dôkazom, že elektrický pohon, aj keď je podporovaný spaľovacím motorom v úlohe generátora, je v mestských podmienkach mimoriadne efektívny.

Počas pomalého posúvania sa v rannej špičke auto nemíňa žiadnu energiu keď stojí. Neustále rozbiehanie a brzdenie je taktiež v prípade elektrického pohonu efektívnejšie, nakoľko brzdnú silu premieňa ZR-V na elektrickú energiu, ktorú ukladá naspäť do malej batérie.

Predokolka je vďaka elektrickému pohonu svižná, auto je aj napriek SUV, respektíve crossover karosérii mimoriadne agilné a z jazdného prejavu je cítiť, že domovom tohto auta je predovšetkým mesto.

ZR-V sa ale nestratí ani na diaľnici a ceste na dovolenku s celou rodinou. Diaľničná spotreba pri tempomate nastavenom na 120 km/h dosiahla 6,5 l/100 km, čo je vzhľadom na benzínový dvojliter stále fantastická hodnota. Pri 130 km/h však už spotreba vystrelila na 8 l/100 km, čo už je trochu dosť.
Dlhodobo sa ale dá s Hondou ZR-V jazdiť so spotrebou 6-6,5 l/100 km. Mne sa spotreba na konci testovacieho týždňa zastavila na 6,4 l/100 km, pričom zhruba polovicu z 500 km nájazdu tvorili diaľnice a druhú polovicu mestá a okresky.

Špičkový hybridný pohon je teda prvou vecou, pre ktorú by som si v roku 2023 kúpil Hondu. Tou druhou je však kvalita spracovania a robustnosť celého auta, aká sa v tejto kategórii vozidiel iných výrobcov len tak nevidí.

Honda ZR-V je stredne veľký crossover. Nie je to žiadna prémiovka, no aj napriek tomu je auto spracované na takej úrovni, že v tomto smere dokáže konkurovať napríklad aj Mercedesu.

Prvou vecou, ktorá ma fascinovala, bolo zatváranie dverí. Dvere na ZR-V zavrieš bez toho, aby si s nimi musel čo i len minimálne buchnúť. Niektorí ľudia, ktorí si zatváranie dverí vyskúšali, si mysleli, že ZR-V disponuje systémom elektrického dovierania.
Nie, crossover strednej triedy nemá žiadne elektrické dovieranie, ide len o ukážku japonskej precíznosti pri výrobe. Po sadnutí za volant som mal pocit, akoby som šoféroval minimálne o triedu väčšie auto.

ZR-V pôsobí robustne, ovládacie prvky, madlá a v podstate všetko, čo sa nachádza v interiéri, je “veľké”, pevné a nech som stláčal čokoľvek, nikde nič nevŕzgalo. Menu infotainmentu síce nie je najkrajšie a najprehľadnejšie, no vďaka bezdrôtovému Apple CarPlay som sa naň po prvotnom nastavení auta ani nepozeral.
Lepší hybrid s tak nízkou mestskou spotrebou by si hľadal ťažko
CarPlay sa pripojilo takmer okamžite po naštartovaní auta, následne som už využíval aplikácie tejto platformy. V neprehľadnom menu som sa však pokúšal nájsť funkciu, pomocou ktorej by som vypol otravný zvukový obmedzovač rýchlosti.

Ten v ZR-V funguje podobne ako v Hyundai Ioniq 6, čo si môžeš pozrieť vo videu nižšie. Zatiaľ čo v elektromobile Hyundai sa tento systém dal vypnúť, aj keď komplikovane, v Honde som možnosť vypnutia hlasového obmedzovača rýchlosti nenašiel. Vodič si tak bude musieť zvyknúť na neustále pípanie pri prekročení rýchlosti čo i len o 1 km/h, alebo sa bude musieť naučiť jazdiť presne predpísanými rýchlosťami.
Niekedy však nestačí ani to, nakoľko auto často nesprávne vyhodnotí maximálnu rýchlosť na danom úseku a miesto 50-ky ukazuje 30-ku, tým pádom začne otravne pípať aj keď ideš predpísanou rýchlosťou. To bol ale problém aj elektromobilu Hyundai a určite sa to bude týkať aj ďalších nových áut s týmto povinným systémom.

Samozrejmosťou je prítomnosť asistenta jazdy na diaľnici, ktorý v Honde funguje perfektne bez najmenšieho zaváhania. Displej pred vodičom je “polodigitálny”, teda integruje digitálny palubný počítač s analógovým ukazovateľom rýchlosti. Možnosti zobrazenia rôznych informácií sú tu značne obmedzené, no na displeji nájdeš všetko, čo pri šoférovaní potrebuješ.
Zhodnotenie
Ak hľadáš technologicky nabité auto s množstvom displejov a nekonečnými možnosťami ich prispôsobenia, rozhodne sa Honde ZR-V vyhni. Ak ale hľadáš auto jednoduché na používanie, do ktorého sa posadíš a hneď pochopíš, čo a ako funguje a čo sa ako nastavuje, ZR-V bude správna voľba.
Milovníci hardvérových tlačidiel sa nájdu aj v roku 2023. Nie všetko, čo má byť moderné a pekné, musí mať množstvo veľkých displejov. Honda ukázala, že aj v prudko digitálnej dobe sa dá vyrobiť atraktívne vozidlo, ktoré je jednoduché na používanie a boduje vo veciach, ktoré v prvom rade definujú auto.
Sú to jazdné vlastnosti a vynikajúca spotreba, ktorú môžu ZR-V závidieť aj tie najúspornejšie autá na trhu. Jediným problémom môže byť len cena. ZR-V začína tesne pod 40 000 €. Ak si priplatíš dve tisícky navyše, dostaneš sa na sumu, kde začína Mercedes GLA.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025

Vrah tabletov a krabička do vrecka: 14 dní som testoval najlepšie skladačky na trhu, jednu si určite kúpiš

RECENZIA Vymenil som svoj drahý mobil za „lacné” Xiaomi. Ušetril som stovky eur, ale stálo to za to? (RECENZIA)

Tesla dostala silného konkurenta s TOP cenou. Mazda spojila luxus s dojazdom a vznikla dokonalosť (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Spolujazdci si nevypijú ani kvapku, hrozia mastné pokuty. Vláda sprísňuje pravidlá
PREMIUMNa sociálnych sieťach vieš zarobiť aj 300 eur za jedno video. Nepotrebuješ byť ani influencer (ROZHOVOR)

Ficovi v Poprade zrušili prednášku na škole. Na chodníku sa objavili vulgárne nápisy

NOVÝ PRIESKUM: Slováci majú jasno. Toto sú najmenej dôveryhodní ministri Ficovej vlády

Onkológ varuje: Tento nenápadný príznak môže byť prvým znakom rakoviny čriev. Počet prípadov alarmujúco pribúda
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie
- Nová dopravná značka zarazila vodičov. Susedná krajina spustí extrémne prísne pravidlo, pokuty sú obrovské
- Má 547 koní a namiesto emisií produkuje pitnú vodu. Toyota predstavila off-road so skeptickým pohonom
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Európa sa prebúdza, Amerika spomaľuje a Čína drví svet. Ľudia kupujú čoraz viac elektromobilov, trh rastie
- Má 547 koní a namiesto emisií produkuje pitnú vodu. Toyota predstavila off-road so skeptickým pohonom
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Nvidia nečakane dostala tvrdý zákaz. Do tejto krajiny už nemôže vyvážať čipy
Chaos v leteckej doprave. Tisíce letov zrušených, zamestnanci hlásia kolaps systému
EÚ prekročila červenú čiaru a chystá veľkú kontroverziu. Čas sa kráti, kričia vedci z celého sveta
Japonská automobilka hlási stratu 600 miliónov eur. Pripisuje ju clám, má plán, ako sa vrátiť k zisku
Obrovská nádej pre celú Európu: Americký ropný gigant preskúma dôležité ložisko plynu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Spolujazdci si nevypijú ani kvapku, hrozia mastné pokuty. Vláda sprísňuje pravidlá
PREMIUMNa sociálnych sieťach vieš zarobiť aj 300 eur za jedno video. Nepotrebuješ byť ani influencer (ROZHOVOR)

Ficovi v Poprade zrušili prednášku na škole. Na chodníku sa objavili vulgárne nápisy

NOVÝ PRIESKUM: Slováci majú jasno. Toto sú najmenej dôveryhodní ministri Ficovej vlády




