Stojí viac než celé auto. Unikli detaily o batérii, vďaka ktorej pochováme spaľováky
Automobilka NIO valcuje nielen domáci trh, v posledných mesiacoch jej popularita narastá aj v Európe, kam prináša niekoľko svojich čisto elektrických modelov. Okrem unikátnej výmeny vybitých batérií vo výmenných staniciach má NIO v rukáve ešte jedno eso. Ako uvádza InsideEVs, automobilka vyvíja vlastnú „semi-solid state“ batériu s kapacitou až 150 kWh a na internet sa teraz dokonca dostali jej špecifikácie.
Masívna batéria pritom disponuje rovnakými rozmermi ako aktuálne najväčší akumulátor NIO s kapacitou 100 kWh. Spočiatku má byť 150 kWh batéria k dispozícii iba na prenájom vo výmenných staniciach a zákazníci si tak budú môcť dynamicky podľa potreby vybrať, aký veľký akumulátor v daný moment potrebujú.
Dojazd takmer 1 000 km
NIO sľubovalo, že ich nové semi-solid state batérie zabezpečia dojazd viac ako 1 000 km na jedno nabitie. Dojazd elektromobilu SUV NIO ES6, ktorý má ako prvý podporovať novú batériu, má predstavovať maximálne 930 km. Keď sa však táto batéria dostane napríklad do sedanu alebo kombi NIO ET5, dojazd by mal vďaka lepšej aerodynamike hravo prekonať spomínaných 1 000 km.
Ako sme už uviedli, rozmerovo je nová batéria totožná so súčasnými 100 kWh, respektíve 75 kWh akumulátormi. Vyššia energetická hustota je dosiahnutá lepšou chémiou a hmotnosť nového akumulátora narástla iba o 20 kg v porovnaní so 100 kWh batériou, ako uvádza CnEVpost. Celková hmotnosť je pritom 575 kg.
Výrazne však narástol počet batériových článkov. 100 kWh akumulátor ich má 96 alebo 192, no nový semi-solid state akumulátor disponuje až 384 batériovými článkami.
Batéria drahšia než celé auto
Batérie s kapacitou 150 kWh budú pre elektromobily značky NIO dostupné už tento mesiac. Ako prví ich, pochopiteľne, budú môcť vyskúšať zákazníci na domácom čínskom trhu. Obrovskou výhodou je, že majitelia, ktorí si kúpili elektromobil tejto čínskej automobilky bez batérie, si budú môcť najväčší akumulátor prakticky ihneď prenajať, pričom do auta im ho osadí jedna z autonómnych staníc na výmenu batérie.
Prenájom tohto akumulátora však bude zrejme podstatne drahší než aktuálne používaných 75 kWh, respektíve 100 kWh batérií. Dôvodom je fakt, že nová 150 kWh semi-solid state batéria má mať cenu podobnú novému elektromobilu NIO ET5.
Túto informáciu už dávnejšie potvrdil spoluzakladateľ automobilky NIO Qin Lihong na stretnutí s novinármi. Základný NIO ET5 s najmenšou 75 kWh batériou stojí v Číne takmer 45 000 €. V prípade využitia služby prenájmu batérie ho zákazník kúpi za cenu 35 000 €, pričom za akumulátor platí každý mesiac okolo 133 €.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Nie je jasné, či je cena 150 kWh batérie rovnaká ako cena NIO ET5 s batériou alebo bez nej, každopádne nový masívny akumulátor stojí najmenej 35 000 €, čo rozhodne nie je málo. Aj z dôvodu vysokej ceny bude spočiatku batéria dostupná iba v rámci služby prenájmu BaaS (Battery as a Service), neskôr ho však automobilka plánuje aj predávať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP