Škoda kreuje Kodiaq, aký zbúra slovenský trh. Plug-in hybrid prejde 100 km a ultrarýchlo sa nabije
Nová Škoda Kodiaq je už za rohom a automobilka odhalila technické špecifikácie všetkých motorizácií, ktoré uvidíme v druhej generácií najväčšieho SUV značky. Okrem tradičných benzínových a naftových motorov sa môžeme tešiť aj na plug-in hybrid, ktorý na jedno nabitie prejde až 100 km a doplna sa nabije za pol hodinu.
Prvá generácia vôbec nebola dostupná v plug-in hybridnej motorizácii, no tá druhá prinesie úplne novú plug-in hybridnú motorizáciu koncernu VW. Až doposiaľ boli jedinými skutočne použiteľnými plug-in hybridmi autá značky Mercedes, ktoré dojazdom prekonávali 100 km a vďaka 60 kW DC nabíjaniu dokázali akumulátor dobiť doplna už za 30 minút.
Takéto „elektrické“ parametre prinesie aj nový plug-in hybridný Kodiaq, ktorý elektromotor kombinuje s benzínovou 1,5-kou.
Až 100 km bez emisií
Plug-in hybridná motorizácia teda kombinuje motor 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Tomu ale sekunduje elektromotor a spolu dávajú systémový výkon 204 koní, pričom o radenie sa stará 6-stupňový automat DSG. Pri všetkých ostatných motorizáciách radí 7-stupňová DSG prevodovka.
Jeden a pol litrový benzínový motor je tiež srdcom „vstupnej“ mild-hybridnej motorizácie, ktorá má výkon 150 koní. Vráťme sa ale späť k plug-in hybridu, aký nemá v koncerne VW obdoby.
Batéria má kapacitu 25,7 kWh, čo je málinko menej, než ponúkajú luxusné plug-in hybridy od Mercedesu. Stále však ide o väčšiu batériu, akú majú napríklad jedny z prvých čisto elektrických vozidiel. Vďaka tomuto akumulátoru dokáže nový Kodiaq prejsť v čisto elektrickom režime až 100 km.
Spotreba pri takýchto veľkých plug-in hybridoch v meste sa totiž pohybuje okolo 25 kWh/100 km. Na diaľnici to bude zrejme viac, no aj tu sa môžeme spoliehať na dojazd 70-80 km.
Čerešničkou na torte je nabíjanie, ktoré v tomto prípade dosahuje maximálne 50 kW. Jednoduchá matematika hovorí, že na DC rýchlonabíjačke by sa mal akumulátor dobiť za 30-40 minút. Aj podpora rýchleho nabíjania je niečo, čo pri plug-in hybridoch vôbec nebolo štandardom a podobnú technológiu využíval praktiky iba Mercedes.
S rýchlym nabíjaním a dostatočne veľkou batériou už teda nie je problém využívať plug-in hybrid aj ako čistý elektromobil. Presvedčili sme sa o tom napríklad pri nedávnom teste Mercedes GLC 300de alebo pri staršej ceste z Bratislavy do Košíc, kedy sme na plug-in hybridnom Mercedese GLE išli len na elektrinu.
Nový interiér plný technológií
Škoda nám zatiaľ auto ukázalo len v maskovanej podobe a to isté platí aj o interiéri, no v tlačovej správe uvádza, že interiér dostane novú obrazovku infotainmentu veľkú 12,9″.
Vodič bude mať k dispozícii 10,25″ digitálny kokpit a záujemci o nový Kodiaq sa môžu tešiť aj na Full LED Matrixové svetlá či najpokročilejších asistentov, akých má koncern k dispozícii.
Vôbec po prvýkrát bude možné Škodovku parkovať aj bez toho, aby si sedel v aute. Nové technológie zvládnu vykonávať parkovací manéver len za použitia smartfónu. Vozidlom sa dá skrz mobilnú aplikáciu posúvať vpred a vzad.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci ich „hltajú“ ako lentilky: Kardiológ odhalil doplnky, ktoré vedú k neplodnosti, zlyhaniu pečene a predčasnej smrti
Smrteľný vírus v populárnej destinácii Slovákov: Krajina hlási prvé úmrtie, 25 ľudí je v karanténe
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
Súčasná vláda by dnes nevznikla: SLOVENSKO a Republika rastú, Hlas padá na dno (PRIESKUM)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP