Na svoj vysnívaný elektromobil čakal tri roky, „pochoval“ ho za pár dní. Riešenie problému zo servisu vyvolalo poriadnu kuriozitu
Automobilku Rivian už pokojne môžeme považovať za plnohodnotného výrobcu áut, spoločnosť totiž začala veľkoobjemovú sériovú výrobu. Aj napriek miernym komplikáciám s nedosiahnutím kvartálnych cieľov v objeme výroby sa zákazníci predsa len dočkali svojich vozidiel.
Jedným z nich bol aj Chase Merrill, ktorý na svoj Rivian R1S čakal tri roky. Ako píše Business Insider, po pár dňoch však nové auto „zabil“ a nastali nepríjemnosti pri komunikácii so servisom.
Chase presedlal do elektromobilu zo spaľovacieho Ford Edge z roku 2015. Po tom, ako si vyskúšal Rivian svojich rodinných známych, vytvoril predobjednávku a zaplatil zálohu za auto. R1S ho jednoducho očaril a zážitok z jazdy nedokázal prirovnať k žiadnemu spaľováku.
Auto sa po pár dňoch „pokazilo“
Po tom, čo mu elektrické SUV dorazilo domov, rozhodol sa ho poriadne preveriť na zasneženom povrchu. Nakoľko Chase býva v pomerne odľahlej oblasti v pohorí Adirondack v New Yorku. Pred tým ako mu elektromobil dorazil, napadla obrovská vrstva čerstvého snehu a s elektromobilom sa Chase dostal do 2,5 metrového záveja, kde napokon uviazol.
Ťažký elektromobil sa pokúšal vytiahnuť aj za pomoci iného auta, no vozidlo zablokovalo svoje kolesá, nakoľko sa spustil bezpečnostný prvok vo vozidle. To potvrdila aj samotná automobilka.
Systémy totiž zaznamenali, že vozidlo sa kĺže a aby zabránil tomuto kĺzaniu, zablokovalo pohon. Nešlo teda o žiadnu chybu, auto bolo tak naprogramované, píše Jalopnik.
Chaseovi však nezostávalo nič iné, ako ho naložiť na odťahovku a odniesť ho do najbližšieho servisu Rivian. Táto cesta však majiteľa stála rovných 2 100 dolárov, čiže asi 1 944 eur. To by nebol až taký problém, no po pár dňoch komunikácie so servisným strediskom Chase zistil, že vo vozidle stačilo urobiť jednoduchý reset.
Auto teda vôbec nemuselo byť odtiahnuté a Chase mohol ušetriť takmer 2 000 €. Softvérový senior inžinier Wassym Bensaid spoločnosti Rivian však pre Business Insider uviedol, že v tomto prípade išlo o sled nešťastných a neštandardných udalostí, no spoločnosť sa z toho poučila a svoje produkty aj služby na základe toho zlepší.
Po návrate zo servisu sa však na displeji infotainmentu objavila kritická chybová hláška a auto sa muselo vrátiť späť do servisu. To bola pre Chasea posledná kvapka a zvažuje, že asi nie je pripravený byť jedným z prvých zákazníkov tak mladej automobilky, ktorá ešte vychytáva všetky muchy.
Zákazníci sú s autami Rivian spokojní
Všeobecné prieskumy však hovoria, že zákazníci sú s elektromobilmi Rivian spokojní. Zrejme tak ide o sled veľmi neštandardných udalostí a následné riešenie ich problémov. Majiteľa elektrického Rivian R1S ani tak nehnevali samotné problémy s autom, ako spôsob ich riešenia.
Servis mu ponúkol, že preplatí náklady na opravu auta po tom, čo ho prvýkrát priviezol do servisu. Išlo však o obyčajný reset a najdrahšou položkou bola preprava na odťahovke.

Tú najskôr Rivian odmietal uhradiť, no neskôr po tom, ako sa objavila na vozidle chybová hláška, výrobca prisľúbil, že majiteľovi uhradí spomínaných 2 100 dolárov. Chase na automobilku nezanevrel, stále jej fandí, no jednoducho si myslí, že on nie je tá pravá osoba na vlastnenie nového a technologicky tak vyspelého auta.
Už má za sebou aj veľkú zvolávačku
Automobilka Rivian už má za sebou aj prvú veľkú zvolávaciu akciu. Problém nastal počas montáže vozidiel, kedy jeden z predných čapov nebol dostatočne dotiahnutý, tvrdí Business Insider na základe informácií z piatkového interného e-mailu zamestnancom Rivianu.
Chyba sa potvrdila u celkovo siedmych vozidiel, no Rivian teraz musí preventívne zvolať až 13 000 kusov, aby ich skontroloval a chybu v prípade nutnosti opravil. Výrobca pritom tento rok vyprodukoval iba 14 000 vozidiel.

„Vo vzácnych prípadoch sa nesprávne dotiahnutá skrutka môže úplne uvoľniť,“ napísal Robert Scaringe, CEO Rivian, v spomínanom e-maile. „Chcem zdôrazniť, že ide o skutočne vzácny problém,“ pokračoval.
Ako ďalej informuje TechCrunch, problém sa prejavuje vibráciami nápravy, kolies a zhoršením celkovej ovládateľnosti vozidla. Taktiež by mal byť sprevádzaný zvýšenou hlučnosťou pri jazde po hrboľoch.
Zákazníci by však mali mať relatívne bezproblémovú skúsenosť, keďže celý proces kontroly a opravy je zadarmo a nezaberie viac než pár minút. Zvolávanie je zároveň dobrovoľné.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

