Na svoj vysnívaný elektromobil čakal tri roky, „pochoval“ ho za pár dní. Riešenie problému zo servisu vyvolalo poriadnu kuriozitu
Automobilku Rivian už pokojne môžeme považovať za plnohodnotného výrobcu áut, spoločnosť totiž začala veľkoobjemovú sériovú výrobu. Aj napriek miernym komplikáciám s nedosiahnutím kvartálnych cieľov v objeme výroby sa zákazníci predsa len dočkali svojich vozidiel.
Jedným z nich bol aj Chase Merrill, ktorý na svoj Rivian R1S čakal tri roky. Ako píše Business Insider, po pár dňoch však nové auto „zabil“ a nastali nepríjemnosti pri komunikácii so servisom.
Chase presedlal do elektromobilu zo spaľovacieho Ford Edge z roku 2015. Po tom, ako si vyskúšal Rivian svojich rodinných známych, vytvoril predobjednávku a zaplatil zálohu za auto. R1S ho jednoducho očaril a zážitok z jazdy nedokázal prirovnať k žiadnemu spaľováku.
Auto sa po pár dňoch „pokazilo“
Po tom, čo mu elektrické SUV dorazilo domov, rozhodol sa ho poriadne preveriť na zasneženom povrchu. Nakoľko Chase býva v pomerne odľahlej oblasti v pohorí Adirondack v New Yorku. Pred tým ako mu elektromobil dorazil, napadla obrovská vrstva čerstvého snehu a s elektromobilom sa Chase dostal do 2,5 metrového záveja, kde napokon uviazol.
Ťažký elektromobil sa pokúšal vytiahnuť aj za pomoci iného auta, no vozidlo zablokovalo svoje kolesá, nakoľko sa spustil bezpečnostný prvok vo vozidle. To potvrdila aj samotná automobilka.
Systémy totiž zaznamenali, že vozidlo sa kĺže a aby zabránil tomuto kĺzaniu, zablokovalo pohon. Nešlo teda o žiadnu chybu, auto bolo tak naprogramované, píše Jalopnik.
Chaseovi však nezostávalo nič iné, ako ho naložiť na odťahovku a odniesť ho do najbližšieho servisu Rivian. Táto cesta však majiteľa stála rovných 2 100 dolárov, čiže asi 1 944 eur. To by nebol až taký problém, no po pár dňoch komunikácie so servisným strediskom Chase zistil, že vo vozidle stačilo urobiť jednoduchý reset.
Auto teda vôbec nemuselo byť odtiahnuté a Chase mohol ušetriť takmer 2 000 €. Softvérový senior inžinier Wassym Bensaid spoločnosti Rivian však pre Business Insider uviedol, že v tomto prípade išlo o sled nešťastných a neštandardných udalostí, no spoločnosť sa z toho poučila a svoje produkty aj služby na základe toho zlepší.
Po návrate zo servisu sa však na displeji infotainmentu objavila kritická chybová hláška a auto sa muselo vrátiť späť do servisu. To bola pre Chasea posledná kvapka a zvažuje, že asi nie je pripravený byť jedným z prvých zákazníkov tak mladej automobilky, ktorá ešte vychytáva všetky muchy.
Zákazníci sú s autami Rivian spokojní
Všeobecné prieskumy však hovoria, že zákazníci sú s elektromobilmi Rivian spokojní. Zrejme tak ide o sled veľmi neštandardných udalostí a následné riešenie ich problémov. Majiteľa elektrického Rivian R1S ani tak nehnevali samotné problémy s autom, ako spôsob ich riešenia.
Servis mu ponúkol, že preplatí náklady na opravu auta po tom, čo ho prvýkrát priviezol do servisu. Išlo však o obyčajný reset a najdrahšou položkou bola preprava na odťahovke.
Tú najskôr Rivian odmietal uhradiť, no neskôr po tom, ako sa objavila na vozidle chybová hláška, výrobca prisľúbil, že majiteľovi uhradí spomínaných 2 100 dolárov. Chase na automobilku nezanevrel, stále jej fandí, no jednoducho si myslí, že on nie je tá pravá osoba na vlastnenie nového a technologicky tak vyspelého auta.
Už má za sebou aj veľkú zvolávačku
Automobilka Rivian už má za sebou aj prvú veľkú zvolávaciu akciu. Problém nastal počas montáže vozidiel, kedy jeden z predných čapov nebol dostatočne dotiahnutý, tvrdí Business Insider na základe informácií z piatkového interného e-mailu zamestnancom Rivianu.
Chyba sa potvrdila u celkovo siedmych vozidiel, no Rivian teraz musí preventívne zvolať až 13 000 kusov, aby ich skontroloval a chybu v prípade nutnosti opravil. Výrobca pritom tento rok vyprodukoval iba 14 000 vozidiel.
„Vo vzácnych prípadoch sa nesprávne dotiahnutá skrutka môže úplne uvoľniť,“ napísal Robert Scaringe, CEO Rivian, v spomínanom e-maile. „Chcem zdôrazniť, že ide o skutočne vzácny problém,“ pokračoval.
Ako ďalej informuje TechCrunch, problém sa prejavuje vibráciami nápravy, kolies a zhoršením celkovej ovládateľnosti vozidla. Taktiež by mal byť sprevádzaný zvýšenou hlučnosťou pri jazde po hrboľoch.
Zákazníci by však mali mať relatívne bezproblémovú skúsenosť, keďže celý proces kontroly a opravy je zadarmo a nezaberie viac než pár minút. Zvolávanie je zároveň dobrovoľné.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Korporát vymenil za Kostariku: „Najväčší luxus je mať priestor na myslenie, nenaháňam sa za platom ani funkciami“
Meškanie až 300 minút: Železnice prerušili dopravu na západe Slovenska. Ľudia z vlaku vystupovali do poľa
Na kúpalisku potvrdili nebezpečné meňavky, nachádzať sa má medzi nimi aj smrtiaca améba
Výbuch na gymnáziu v Prievidzi: Hlásia dvoch zranených, zasahovali hasiči
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Nepotrebuje ani kvapku paliva a vydrží mesiac vo vzduchu. Tichý vojenský stroj má ochrániť EÚ a NATO
- BYD už testuje revolučné batérie. Ponúknu dojazd takmer 2 000 km a extrémne rýchle nabíjanie
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
Slovensko podporí zelenú energiu. Na OZE a batérie vyčlení 30 miliónov eur
Slováci testujú robota na priechodoch pre chodcov. Humanoid má ochrániť deti
Chce chrániť dôveru aj autorské práva. Slovensko má prvý etický kódex pre umelú inteligenciu
Trhy cítia napätie. Zlato opäť ukazuje, prečo je bezpečné aktívum
Už čoskoro sa dozvieme výsledky. SAV testuje vakcíny proti COVID-19
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Korporát vymenil za Kostariku: „Najväčší luxus je mať priestor na myslenie, nenaháňam sa za platom ani funkciami“
Meškanie až 300 minút: Železnice prerušili dopravu na západe Slovenska. Ľudia z vlaku vystupovali do poľa
Na kúpalisku potvrdili nebezpečné meňavky, nachádzať sa má medzi nimi aj smrtiaca améba
Výbuch na gymnáziu v Prievidzi: Hlásia dvoch zranených, zasahovali hasiči
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené