Trojročný spaľovák je lacnejší ako trojročný elektromobil, v zásadnej oblasti je však na tom horšie
Najazdiť desaťtisíce kilometrov za rok elektromobilom už nie je v roku 2023 žiaden problém. Priemerné elektromobily ponúkajú dojazd v reálnych podmienkach cez 300 km na jedno nabitie a s takýmto dojazdom sa už dajú prekonávať aj dlhé trasy. iSeeCars vypracovalo analýzu, ktorá odhaľuje, ktoré elektromobily majú najvyšší ročný priemerný nájazd. Na prvých štyroch miestach sa objavili autá jednej automobilky.
Šéfredaktor FonTech.sk, Dávid Igaz, v jednom z rozhovorov prezradil, že ročne najazdí elektromobilom cez 40 000 kilometrov. Nevyužíva pritom žiaden model s veľkou batériou. Takýto nájazd dokáže spraviť s Citroenom e-C4, ktorý má pomerne malú, len 45 kWh batériu a reálny dojazd okolo 250 km v kombinovaných podmienkach.
Do elektromobilu presedlal zo Škody Superb, na ktorej ročne prejazdil aj 300 eur. S elektrickou C4 dokázal svoje výdavky stiahnuť minimálne o polovicu v závislosti od toho, kde a ako nabíja. Jeho prípad je ale v prvom rade dôkaz, že ročný nájazd niekoľko desiatok tisíc kilometrov na elektrickom aute už dnes nie je žiadnym problémom.
Aj ak ale jedna značka áut výrazne dominuje nad ostatnými. iSeeCars vytvoril analýzu, kde sa pozrel na priemerný nájazd trojročných jazdeniek. Z analýzy okrem iného vyplýva aj fakt, že spaľováky vo veku 3 roky majú v priemere „nabehaných“ ešte o pár tisíc kilometrov viac.
Prvé štyri miesta obsadila jedna značka
Na prvých štyroch miestach s najvyšším priemerným nájazdom sa umiestili elektromobily značky Tesla. Najviac pritom nabehajú majitelia veľkého Modelu X. V priemere pri trojročnom aute to vychádza na 16 700 km ročne.
Druhá je Tesla Model Y s priemerným ročným nájazdom cca 16 400 km, za ktorou sa nachádza Model 3 a Model S s nájazdom 16 000 km, respektíve 15 000 km za rok.
Priemer všetkých trojročných elektromobilov zahrnutých do analýzy je 14 580 km, takže všetky Tesly ročne najazdia viac. Prekvapivo na poslednej priečke sa umiestnil luxusný elektromobil Porsche Taycan, pričom jeho majitelia v priemere najazdia ročne iba 7 800 km.
Trojročný elektromobil je drahší, no má nabehaných menej km než spaľovák
Analýza tiež porovnala priemerný nájazd a cenu trojročných elektromobilov a spaľovákov. Zatiaľ čo elektromobil v období troch rokov najazdí ročne priemerne 14 580 km, pri spaľováku je to viac, presnejšie 20 530 km.
Priemerná cena trojročného elektromobilu sa pohybuje na úrovni 42 000 €, no priemerná cena trojročného spaľováku je na úrovni 28 650 €. Za týmto faktom stoja dve veci. Prvou je, že na trhu stále chýbajú cenovo dostupnejšie elektromobily, no to by sa postupom času malo zlepšiť.
Druhý fakt je ten, že elektromobily majú v priemere nižší nájazd a práve ten výrazne ovplyvňuje predajnú cenu auta. Rovnaké vozidlo s tým istým rokom výroby a nájazdom 100 000 km bude pochopiteľne drahšie ako to isté auto, ktoré má najazdených už vyše 200 000 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Zlodeji zničili bankomat, našli pri ňom plynovú bombu. Zasahuje polícia a hasičské zložky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP