Slováci by si mali začať kontrolovať ručičku na tachometri. Najmä tí, ktorí si radi dovolia prekročiť maximálne povolenú rýchlosť. Ako totiž informuje Startitup, Slovensko chce nakúpiť až 279 nových cestných rýchlomerov a radarov, a to všetko z peňazí z plánu obnovy.

Slovensko ich má málo

Oproti susedným štátom výrazne zaostávame. Česko či Rakúsko majú „na konte“ cez tisícku stacionárnych radarov. My ich, v našej malebnej krajine, máme len dvadsať.

Okrem rýchlomerov chce štát nakúpiť a monitorovať aj dodržiavanie červenej na semaforoch a kontrolovať zastavenie na značke Stop!

Denník SME z regionálnych portálov MY Levice, My Kysuce a My Liptov uviedol niekoľko obcí a miest, do ktorých by mala polícia „zasadiť“ stacionárne radary a ostatné zariadenia na kontrolu dodržiavania pravidiel cestnej premávky. Vodičovi, ktorý poruší pravidlá, príde pokuta poštou.

František Iván/TASR

Polícia za ostatných päť rokov vyhodnotila až 211 úsekov na slovenských cestách ako nehodové. Z nich bude len 71 vybavených radarom. Zo štatistík vyplýva, že Slovensko vzhľadom k ostatným krajinám a ich počtom radarov výrazne zaostáva. Slovensko má 19 bodových radarov, pričom už len Česká republika ich má 223. Rakúsko 1 220, Francúzsko až 2 742.

Nitriansky kraj dostane 30 zariadení

Ako uviedol portál My Levice, v Nitrianskom kraji by malo byť rozmiestnených až 30 zariadení, pričom najviac v Nitrianskom a Topoľčianskom okrese.

NITRIANSKY KRAJ – Navrhované miesta pre radary – Nitra:

  • Cesta I/51, Nitra, Levická ulica – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta I/64, Nitra, Zlatomoravecká križovatka ciest I/51, I/65 a I/64 – dva jazdné pruhy, monitorovanie priamych jazdných pruhov v smere od okružnej križovatky Zobor na Zlaté Moravce, Vráble – Levice, monitorovanie semaforov,
  • Cesta I/64, Nitra, Zlatomoravecká križovatka ciest I/51, I/65 a I/64 – dva jazdné pruhy priamo, monitorovanie priamych jazdných pruhov v smere od centra mesta – od Tr. A. Hlinku v smere na Zlaté Moravce, monitorovanie semaforov,
  • Cesta I/64, Nitra – Tr. A. Hlinku v meste Nitra, dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/562, Nitra, križovatka s cestou I/64 – Cabajská ulica, dva pruhy na odbočenie vľavo, monitorovanie semaforov smeru od mestskej časti Čermáň do centra mesta,
  • Cesta I/64, Nitra, križovatka s cestou II/562, dva priame jazdné pruhy, monitorovanie semaforov v smere od mestskej časti Krškany do mesta,
  • Cesta I/51, Vráble, Levická ulica – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti.

NITRIANSKY KRAJ – Navrhované miesta pre radary – Levice:

  • Cesta I/51, Horná Seč – dva priame jazdné pruhy, obojstranné meranie rýchlosti,
  • Cesta I/76, Nový Tekov – dva priame jazdné pruhy, obojstranné meranie rýchlosti,
  • Cesta I/76, Hronovce – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/564, Demandice, križovatka s cestou I/75 v 27,66 km – jeden jazdný pruh, monitorovanie značky Stop v smere od Levíc.

NITRIANSKY KRAJ – Navrhované miesta pre radary – Nové Zámky:

  • Cesta I/64, úsek: križovatka ciest I/64, I/75 – intravilán Nové Zámky, dva priame jazdné pruhy, semafor,
  • Cesta I/64, úsek: križovatka ciest I/64, I/75 – intravilán Nové Zámky, dva priame jazdné pruhy, semafor,
  • Cesta I/75, Tvrdošovce – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/580, Podhájska – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/564, Salka – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta I/64, Komjatice – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti.

NITRIANSKY KRAJ – Navrhované miesta pre radary – Komárno a Topoľčany:

  • Cesta I/63, Komárno – obojsmerne meranie rýchlosti, s priorizáciou na dva priame jazdné pruhy z mesta Komárno na Bratislavu,

Topoľčany:

  • Cesta II/499, Topoľčany, križovatka s cestou III/1700 v meste, samostatný jazdný pruh na odbočenie vľavo, monitorovanie smeru od centra mesta vpravo na Nitru, semafory,
  • Cesta II/499, Topoľčany, križovatka s cestou III/1700 v meste, samostatný jazdný pruh na odbočenie vpravo, monitorovanie smeru od nadjazdu vľavo do Nitry semafory,
  • Cesta I/64, Preseľany – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta I/64, Krušovce – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/593, Kovarce  – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/499, Nemčice – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/499, Radošina – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti.

NITRIANSKY KRAJ – Navrhované miesta pre radary – Šaľa a Zlaté Moravce

  • Cesta I/75, Trnovec nad Váhom – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta I/75, Šaľa, Nitrianska ulica – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/573, Dlhá nad Váhom – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,
  • Cesta II/573, Vlčany, časť Somola – dva priame jazdné pruhy, obojsmerné meranie rýchlosti,

Zlaté Moravce:

  • Cesta II/511, Zlaté Moravce – meranie rýchlosti obojstranne, prioritne priamy jazdný pruh v smere centrum mesta Zlaté Moravce.

Na Liptove je najproblematickejšou cesta prvej triedy 18. Je to hlavná cesta od Kraľovian cez Ružomberok poza Liptovskú Maru, cez Liptovský Mikuláš do Liptovského Hrádku a ďalej.

Na Liptove budú radary taktiež na vysoko rizikových úsekoch. Z pohľadu bezpečnosti bol za najrizikovejší označený úsek cesty 1/18 od Kraľovian cez Ružomberok po Ivachnovú.

Za rizikovú bola taktiež označená cesta z Ružomberka cez Liptovskú Osadu na Donovaly a rovnako aj cesta z Kráľovskej Lehoty do Hýb.

Na Liptove by, podľa mapy, mali pribudnúť štyri radary:

  • Cesta I/18 za Hubovou v smere do Ružomberka,
  • Ružomberok – priamo v meste,
  • Cesta na Donovaly – v Ružomberku,
  • Štvrtý radar by mal byť pri vstupe do Liptovského Mikuláša.

Radary neobídu ani Kysuce. Prvý radar by mal byť umiestnený na radoľskú križovatku, druhý na križovatku do Čadce pred supermarket Tesco. Stacionárne radary pribudnú aj na cestu 487 v katastri obce Raková a na cestu 520 v katastri obce Nová Bystrica.

Miesta, kde by mali byť radary inštalované, boli v kompetencii krajských, okresných riaditeľstiev dopravného inšpektorátu. Prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti je hneď druhou najčastejšou príčinou ťažkých dopravných nehôd, a to až s 19-percentným podielom.

Kompletnú mapu radarov si môžeš pozrieť tu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú