Z ľudového auta nič nie je. K Slovákom prichádza jeden z najočakávanejších elektromobilov
Dlho očakávaný elektromobil MG 4 z produkcie čínskeho koncernu SAIC konečne vstupuje do predaja aj u nás na Slovensku. Automobilka na oficiálnom webe zverejnila cenovku a aj to, kedy sa dostanú prvé kusy k slovenským predajcom.
V prípade MG 4 sme sa tešili na to, že konečne príde elektromobil s atraktívnou cenovkou a solídnymi parametrami. Parametre pritom poznáme už niekoľko mesiacov, no so slovenskou cenou nás importér oboznámil až teraz.
Žiaľ, nie je tak lákavá ako v okolitých krajinách a základný model bude u nás štartovať na sume 32 990 €. U predajcov budú prvé kusy k dispozícii už od júna tohto roka, takže o pár týždňov si ho budú môcť záujemci pozrieť aj naživo.
S cenovkou pod 30 000 € by šlo o predajný trhák
Jediným elektrifikovaným modelom, ktorý automobilka zatiaľ ponúka na Slovensku, je SUV MG EHS. Aj napriek tomu, že sa jedná o veľké plug-in hybridné SUV, je jeho cena relatívne prijateľná a začína na sume cez 35 000 €.
MG4 je už čistý elektromobil, ktorý na vybraných európskych trhoch začína na sume zhruba 29 000 €. U nás je teda o niečo drahší.
Parametrami sa vyrovná konkurenčnej ID.3
MG4 je veľkostne porovnateľný s VW ID.3 či koncernovou dvojičkou Cupra Born. Oba elektromobily postavené na platforme MEB ale začínajú na sume od 44 000 €.
V základnej verzii Standard disponuje 51 kWh batériou, elektromotorom s výkonom 125 kW a 117 kW DC nabíjaním, s ktorým potrvá nabitie z 10 % na 80 % zhruba 40 minút. Dojazd podľa cyklu WLTP činí 350 km.
Elektromobil MG4 môže byť predajným hitom
Zaujímavejšou, ale aj o niečo drahšou verziou, je Comfort. V tomto prípade už zákazník dostane 64 kWh batériu, elektromotor s výkonom 150 kW a aj 135 kW DC nabíjanie. Táto verzia disponuje dojazdom 450 km podľa WLTP a nabitie z 10 na 80 % potrvá 35 minút. Vrcholná verzia Luxury disponuje rovnakým motorom, batériou aj nabíjaním, avšak ponúka ešte bohatšiu výbavu.
Moderný interiér plný technológií
Interiér auta zdobí na dnešné pomery už pomerne štandardný virtuálny kokpit. V prípade MG4 má obrazovka 7″ a obrazovka infotainmentu má uhlopriečku veľkú 10,25″. Nechýba konektivita Apple CarPlay a Android Auto, ako aj plno bezpečnostných funkcií a technológií.
Najvyššia verzia Luxusry disponuje aj 360-stupňovým kamerovým systémom. Rovnako nechýba konektivita skrz mobilnú aplikáciu, kde sa dá nastaviť napríklad vyhriatie či klimatizovanie auta na diaľku.
Z bezpečnostného hľadiska spĺňa európske štandardy
Automobilka nedávno informovala, že model MG4 získal v bezpečnostných testoch Euro NCAP maximálne skóre až 5 hviezdičiek, čím sa radí medzi tie najbezpečnejšie autá na trhu.
Čínske automobilky tak už dávno nie sú tými, ktoré vyrábajú „nebezpečné“ autá na úkor nízkej ceny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP