O roku 2035 sa hovorí predovšetkým v súvislosti so zákazom predaja spaľovákov v Európe. Tento cieľ, i keď je už schválený európskym parlamentom, môže byť predsa len v ohrození. Obľúbený taliansky politik chce vyhlásiť referendum, v ktorom by bežní ľudia prejavili súhlas alebo nesúhlas s týmto zákazom, informuje portál AutoNews.

Referendum je nástroj, vďaka ktorému sa dá najlepšie presadiť názor väčšiny. Jeho moc chce teraz využiť aj favorit talianskych parlamentných volieb Matteo Salvini.

Politiká hra alebo skutočná snaha zachrániť priemysel?

Politici robia všetko preto, aby si na svoju stranu naklonili voličov. V Taliansku aktuálne prebiehajú predčasné parlamentné voľby a lídri politických strán vydávajú posledné vyhlásenia, ktoré im môžu zabezpečiť zopár hlasov navyše.

FonTech

Salvini, jeden z favoritov, prišiel s odvážnym vyhlásením. Ak by sa dostal k moci, bude sa usilovať o referendum, ktoré by sa týkalo zákazu predaja spaľovákov v Európe od roku 2035.

Pre Taliansko je podľa neho automobilový priemysel kľúčový. Z krajiny pochádzajú významné luxusné značky ako Ferrari, Lamborghini či historická legenda Lancia. Zákaz predaja spaľovákov môže položiť výrobu áut v Taliansku a zároveň by dal jednoznačnú výhodu Číne, ktorá je najväčším svetovým producentom elektromobilov.

So zákazom predaja spaľovákov totiž podľa Salviniho hrozí prepúšťanie a preto chce nechať ľudí, aby sa rozhodli, či chcú alebo nechcú podstúpiť toto riziko, píše Bloomberg.

Výrobcovia majú dostatok času na adaptáciu

Závery talianskeho politika sa nám ale zdajú príliš extrémne. Vo finále ale zákaz predaja spaľovákov vôbec nemusí znamenať koniec európskym automobilkám a už vôbec nemusí zvýhodňovať elektormobily z Číny.

Tradiční výrobcovia majú dostatok času na adaptáciu. Mnohé čínske automobilky vyrábajúce elektromobily pred 10 rokmi ešte ani neexistovali. Všetci európski výrobcovia už napokon začali s vývojom elektromobilov a do úplného zákazu predaja spaľovákov majú ešte viac než desaťročie.

Niektoré automobilky dokonca plánujú ukončiť predaj áut so spaľovacími motormi v Európe ešte skôr ako im to nariadi Európska únia, takže sa elektrifikácie rozhodne neboja.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú