Automobilka Hyundai napreduje vo svojej elektroofenzíve. Len nedávno predstavila ďalší elektromobil, ktorým je sedan Ioniq 6 a popri ňom svetu ukázala aj zaujímavý koncept vodíkového športiaku N Vision 74. Napriek tomu výkonný technický poradca Hyundai Albert Biermann uviedol, že automobilka bude aj naďalej pokračovať vo vývoji spaľovacích motorov, píše InsideEVs.

Dôvod je pomerne prekvapivý. Podľa Biermanna je totiž nabíjacia infraštruktúra v niektorých krajinách chabá. Nakoľko je automobilka globálnym hráčom a túto pozíciu si chce udržať, vývoja spaľovákov sa nemôže vzdať.

Hyundai sa pripravuje na príchod Euro 7

V kórejskej automobilke zatiaľ nepadol oficiálny dátum, kedy chce spoločnosť skoncovať s predajom spaľovákov v Európe a stane sa tak zrejme až v roku 2035, kedy bude toto nariadenie plošné pre všetky automobilky.

Hyundai

Dovtedy si však na našom trhu budú môcť zákazníci kupovať spaľováky značky Hyundai aj naďalej, nakoľko automobilka intenzívne pracuje na vývoji motorov, ktoré by spĺňali normu Euro 7.

Biermann v rozhovore pre portál Car Expert uviedol, že téma nových motorov, ktoré by spĺňali prísne emisné limity, je aktuálne otázkou číslo jeden. Automobilka údajne vytvorí úplne novú rodinu spaľovacích motorov, čo nebude najlacnejšie a tak je pochopiteľné, že ich bude chcieť Hyundai predávať čo najdlhšie, aby sa zaplatil ich vývoj.

Spaľováky sa môžu stať drahšie ako elektromobily

Otázkou zostáva, aká nákladná bude výroba nových motorov splňujúcich normu Euro 7. Vo finále sa môže stať, že spaľováky budú drahšie ako elektromobily, čo môže naštrbiť plány kórejskej automobilky.

Rovnako sa do roku 2025 môže výrazne zmeniť situácia s nabíjacou infraštruktúrou v menej rozvinutých krajinách a spaľováky by sa tak pre väčšinu motoristov stali vo finálne nezaujímavé.

Hyundai

Hyundai si tak necháva pootvorené zadné vrátka, avšak svoje smerovanie môže na poslednú chvíľu zmeniť. Každopádne, týmto krokom môže automobilka významne bodovať a podmaniť si trhy so slabšou podporou elektromobility.

Na druhej strane ale môže výrazne stratiť, ak sa totiž nová generácia spaľovákov nebude dobre predávať, spoločnosť prakticky vyhodí „von oknom“ milióny eur, ktoré investovala do vývoja motorov Euro 7.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú