Po tom, čo mnohé európske automobilky ohlásili odchod z ruského trhu, začal tamojší automobilový priemysel „rozkvitať“. Aspoň tak to uvádzajú tamojšie médiá. Azda najpopulárnejšia ruská automobilka Lada sa púšťa do výroby jedného nového modelu za druhým a portál Motor1 teraz informuje, že práce začali aj na elektromobile, ktorý si mnoho technológií požičal zo „zabavenej“ továrne Renaultu.

Už na prvý pohľad musí byť jasné, z akého auta model Lada e-Largus vychádza. Je to Dacia Logan MCV, presnejšie jej prvá generácia, ktorá sa vyrábala aj v moskovskej fabrike Renault. Lada v tejto továrni započala výrobu vlastných modelov a jedným z nich má byť aj elektrické MPV, ktoré si však množstvo komponentov „požičalo“ práve od Dacie ešte z roku 2004.

Elektromobil postavený na takmer 20-ročnej platforme

Prvá generácia Dacie Logan MCV sa začala vyrábať ešte v roku 2004 na platforme Renault s označením B0. Na rovnakom podvozku stáli aj autá ako Dacia Duster či Lada Xray, pričom teraz si ruská automobilka platformu upraví tak, aby na nej mohla postaviť aj elektromobil.

Lada

Podľa ruských médií sa zatiaľ jedná iba o prototyp, ktorý sa ale rozhodne dostane do výroby a na cesty by mal zavítať už v roku 2024. Pri pohľade na parametre, ktoré ruské médiá prezentovali, však musíme brať aj rok výroby s patričnou rezervou.

Prvý problém je ten, že elektromobil má byť postavený na platforme, ktorá vôbec nie je prispôsobená pre elektrické autá. To ale podľa Lady nevadí, nakoľko batérie sú schopní umiestniť do podlahy rovnako, ako sa to robí pri súčasných moderných elektromobiloch.

Lada

Dojazd elektrického MPV ale má byť až 400 km na jedno nabitie, čo sa zdá byť až príliš optimistická hodnota. Presnejšie informácie o kapacite batérie či o výkone nabíjania nepoznáme. Lada však prezradila, že e-Largus dostane aj rýchle DC nabíjanie skrz CCS konektor. Platforma B0 od Renaultu im takéto niečo údajne umožňuje. Ako uvádza španielsky portál ElCarroColombiano, popri klasickej osobnej verzii by sa mala vyrábať aj verzia cargo a prvé pojazdné prototypy vybehnú na cesty už budúci rok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú