Najkrajšia Škoda stojí 67 000 €. Zajazdil som si na Enyaqu Coupé RS – týmto si ma získal od prvej sekundy
Karosárske prevedenie typu SUV Coupé sa stalo hitom posledných rokov a už dávno nie je doménou iba najluxusnejších automobiliek. Škoda totiž vyrobila SUV Coupé, ktoré je elektrické a zároveň ide o najvýkonnejšie auto, aké kedy mladoboleslavská automobilka priniesla na trh.
Škoda Enyaq Coupé RS je vôbec prvým SUV z Česka, ktoré prichádza v tomto nesmierne atraktívnom a dravo vyzerajúcom karosárskom prevedení. Skosená zadná síce pridáva autu 100 % sexepílu, no zároveň uberá z miesta najmä v kufri.
Nie je to však žiadna tragédia, základný Enyaq má totiž objem batožinového priestoru na úrovni 585 litrov, zatiaľ čo Enyaq Coupé RS má iba o 15 litrov menej, teda 570 litrov. Osobne si myslím, že toto je akceptovateľná daň za to, ako nová elektrická „RS“ vyzerá. Ak k tomu pridáš unikátnu farbu Mamba Green, ktorá je k dispozícii výhradne pre tento model, vedz, že ľudia sa za tebou budú otáčať nielen na ulici, ale aj spoza okien iných áut.
Najvýkonnejšia Škoda na trhu
Elektromobilita otvorila automobilkám úplne nové možnosti a Škoda vďaka nej vyrobila doposiaľ najvýkonnejší sériový model. Enyaq Coupé RS má pohon všetkých štyroch kolies, o ktorá sa stará dvojica elektromotorov s kombinovaným výkonom 220 kW (300 koní).
V kombinácii s krútiacim momentom 460 Nm dokáže aj tento 2,2-tonový kolos zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Pozor však na to, že rovnako ako pri všetkých, respektíve pri drvivej väčšine elektromobilov, aj tu je maximálny výkon dostupný iba nad určitú úroveň nabitia akumulátora.
Počas testovania som si všimol, že akonáhle klesla kapacita batérie pod 85 %, znížil sa aj maximálny dostupný výkon. Tých 300 koní pod plynovým pedálom tak máš iba pri nabití zhruba nad 85 %.
Coupé karoséria nemá iba estetický význam. Skosená zadná časť prispieva k lepšej aerodynamike, vďaka čomu má verzia Enyaq Coupe RS lepšiu spotrebu podľa WLTP. Enyaq iV 80x s pohonom 4×4 s menším výkonom prejde na jedno nabitie 478 km, zatiaľ čo výkonnejší Enyaq Coupé RS zvládne 481 km podľa WLTP. Rozdiel je to síce nepatrný, no výkonnejšie elektromobily mávajú zväčša nižší papierový dojazd, tu je to však opačne.
Čo sa týka jazdných vlastností a podvozku, mal som pocit, že v tomto elektromobile je mierne tvrdší, čo pri športovom modeli nie je problém, no Enyaq Coupé RS s viac ako 2 tonami bude len ťažko športovým autom.
Aj keď výkon na to má, hmotnosť z neho robí ťarbavého obra, a tak akákoľvek športovejšia jazda v tomto prípade nie je úplne na mieste. Necháp to zle, auto je dynamické, aj na ceste drží skvele, no fyziku neoklameš a hmotnosť jednoducho v zákrutách tlačí celé auto smerom von.
Po diaľnici aj 350 km
Aj keď som už testoval všetky verzie Škody Enyaq s najväčšou 77 kWh batériou, dojazd v reálnych podmienkach, žiaľ, objektívne porovnať neviem, nakoľko boli všetky autá testované v odlišných obdobiach, a teda aj poveternostných podmienkach.
Napriek tomu si myslím, že podmienky, v ktorých som testoval Enyaq Coupé RS, neboli úplne najideálnejšie, no auto dosiahlo najmä na diaľnici veľmi dobré hodnoty spotreby.
Pri rýchlosti 120 km/h som spotrebu stlačil tesne pod 20 kWh/100 km a pri tempe 130 km/h sa spotreba vyšplhala na stále veľmi dobrých 23,5 kWh/100 km. Vonkajší teplomer pritom ukazoval 8 stupňov Celzia. S takouto spotrebou by som aj pri rýchlosti 130 km/h prešiel na jedno nabitie hravo cez 300 km, pri rýchlosti 120 km/h by sa dojazd blížil až k 400 km.
TESTY rôznych verzií Škody Enyaq:
- RECENZIA: Najlepšia Škoda, akú kedy vyrobili. Enyaq stelesňuje dokonalý elektromobil pre Slovákov
- Najobľúbenejší elektromobil Slovákov: Aká je daň za pohon 4×4? Prekvapivá v dvoch smeroch
- Spaľovák už dávno nie je „lepším a lacnejším autom“. Vypočítali sme, prečo
V meste som jazdil trocha dynamickejšie a spotreba sa pohybovala na úrovni 20 kWh/100 km, no verím, že normálnou jazdou by som ju dokázal stlačiť aj pod 17 kWh/100 km a pri veľmi ľahkej nohe možno aj na úroveň 15 kWh/100 km. Batéria sa následne nabije pomocou výkonného, až 135 kW DC nabíjania z 10 % na 80 % za približne 30 až 40 minút v závislosti od vonkajšej teploty, respektíve pripravenosti akumulátora.
Neprehliadnuteľná dizajnová kombinácia
Čím sa ešte Enyaq Coupé RS líši od klasického Enyaq iV, je samozrejme dizajn, respektíve doplnky RS, ktoré karosérii Coupé pridávajú ešte agresívnejší a športovejší vzhľad.
Ak si k tomu všetkému navolíš do očí bijúcu farbu Mamba Green, ktorá je špeciálne k dispozícii iba k novému Enyaq RS, zaručene sa za tebou budú otáčať davy ľudí.
Športový duch RS prenikol aj do interiéru. Nádherné zelené prešívanie a doplnky dodávajú aj kokpitu športový vzhľad. Zvlášť si zaslúži pochvalu volant, ktorý je prakticky rovnaký ako napríklad v novej Octavii RS, no už pri tomto aute som ho vychválil a v prípade Škody Enyaq Coupé RS to nie je inak.
Novinka z Mladej Boleslavy je tak rozhodne najkrajšou, najvýkonnejšou a najvyspelejšou Škodou, akú kedy priniesli na trh. Poslednou otázkou zostáva už len cena. V základe toto auto štartuje už na 58 290 €, pričom testovaný model sa s množstvom príplatkovej výbavy vyšplhal až na sumu 67 112 €. Áno, je to prakticky plná výbava a technicky ide napríklad o rovnaké auto, akým je Audi Q4 e-tron.
Dať ale viac ako 60 000 € za Škodu môže byť pre mnohých potenciálnych záujemcov nereálne. Ak ale niekto hľadá priestranné elektrické SUV s pohonom všetkých štyroch kolies, s cenou pod 50 000 € nenájde zrejme nič.
V tomto prípade ho to bude stáť ešte o osem až desať tisícok viac, no za tieto peniaze dostane skutočne skvele vyzerajúce auto. Koniec koncov, „RS-kové Škodovky“ neboli nikdy lacný špás a väčšinou si ich doprial iba taký človek, ktorý jednoducho po takomto aute túžil.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Známa továreň na hoaxy končí. Po 2 rokoch porušovania pravidiel mu zrušili kanál
Vedci prinášajú viacero prelomových objavov, týkajú sa žilnatiny listov aj Alzheimera
Vo vlakoch bude o niečo bezpečnejšie. ZSSK spustila nový projekt
iPhone už nie je tak populárny. Apple zaznamenal prepad predajov, chcú to zmeniť
O hlasovací preukaz v eurovoľbách možno požiadať aj cez aplikáciu Voľby.Digital
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené