Disney+ aj HBO Max už začali s reklamami, Netflix vydal veľmi diskutabilné stanovisko
Streamovací segment momentálne patrí k najrýchlejšie rastúcim odvetviam v zábavnom priemysle, pri pohľade na nové videotéky a platformy, ktoré vznikli v priebehu posledných pár rokov, sa však nie je čomu diviť.
Disney, HBO a ďalší masívne expandujú do celého sveta, čo jasne vidíme aj na Slovensku, kde by v tomto roku mohli pribudnúť až štyri nové platformy. HBO Max bolo predstavené len pred pár dňami, čaká nás SkyShowtime, Disney+ a možno aj nové Discovery.
NEPREHLIADNI
Vyskúšali sme HBO Max. Zaujme ťa poriadne atraktívnymi novinkami, no jedna vec nás vyložene sklamala
Streamovací segment však predovšetkým v západných krajinách začína byť presýtený a čoraz viac si to uvedomujú aj samotné spoločnosti. Rast Disney aj Netflixu sa na trhu Severnej Ameriky dramaticky spomalil, Netflix navyše čoraz viac stráca pôdu pod nohami aj vo vyspelých západných štátoch. Čísla v jeho prípade hovoria jasne.
Svetoví hráči sú preto nútení prichádzať s alternatívami, ako zarobiť a prilákať k sebe nových zákazníkov, čo potvrdzuje aj analytik Paul Erickson. Ten pre The Verge hovorí, že staré obchodné modely, ktoré doposiaľ fungovali, sú už minulosťou a streamovacie služby v budúcnosti prestanú fungovať len na báze jedného predplatného a ponuku trocha „premiešajú“.
Začína to v Amerike, postupne pôjde do sveta
Zjavným trendom sa momentálne zdajú byť reklamy. HBO lacnejšiu verziu s reklamami na americkom trhu spustilo ešte v júni minulého roka a nie je žiadnym tajomstvom, že hlavnou iniciatívou takéhoto predplatného boli neuspokojivé výsledky nových zákazníkov po predstavení služby.
Na lacnejšie balíčky s reklamami na americkom trhu lákajú aj ďalšie platformy, za viaceré spomeňme Hulu, Peacock alebo Paramount. Zľavy pri lacnejších balíčkoch neraz predstavujú až polovicu z plnej ceny predplatného, vďaka čomu majú potenciál osloviť omnoho širšie spektrum konzumentov.
Potvrdzuje to aj Erickson, ktorý hovorí, že lacnejšie predplatné s reklamami spotrebiteľom poskytuje veľkú flexibilitu pri záujme o kedysi drahé služby. Zároveň pre spoločnosti znamená rýchle zvýšenie počtu predplatiteľov, vec, ktorú momentálne streamovací hráči veľmi pozorne sledujú.
Pridáva sa aj Disney
Na vlak s lacnejším predplatným s reklamami nedávno naskočila aj spoločnosť Disney s ich platformou Disney Plus. Práve o nej sa hovorí ako o budúcej svetovej jednotke, ktorá by do roku 2025 mala v počte platiacich zákazníkov pokoriť Netflix.
Disney síce so svojou službou zaznamenalo sľubný štart a v extrémne krátkom čase pokorilo hranicu 100 miliónov predplatiteľov, už počas minulého roka však počty nových zákazníkov začali za očakávaniami zaostávať.
Posledný štvrťrok bol pre spoločnosť úspešný a Disney Plus sa blíži k 130 miliónom zákazníkov, napriek tomu Disney rovnako pristupuje k predstaveniu lacnejšieho plánu predplatného v podobe verzie s reklamami.
O novom predplatnom sa zatiaľ veľa nevie, isté je, že spoločnosť ho chce najskôr predstaviť na domácom trhu koncom tohto roka a v 2023 s novou verziou predplatného chce expandovať aj na medzinárodné trhy.
Zatiaľ nie je jasné, či verzia Disney+ s reklamami dorazí aj na Slovensko, spoločnosť sa však netají tým, že lacnejší plán predplatného jej má pomôcť splniť ambiciózny plán získať do roka 2024 približne 230 až 260 miliónov zákazníkov.
Reakcia Netflixu? Nikdy nehovor nikdy
Kroky konkurencie vníma aj súčasná svetová jednotka Netflix, ktorý v minulosti už viackrát vylúčil možnosť integrácie reklám do svojho obsahu. „Je pre nás ignorovať, že ostatní to robia,“ priznáva finančný riaditeľ spoločnosti Spencer Neumann. Jedným dychom zároveň dodáva, že reklamy v Netflixe momentálne nezapadajú do plánov spoločnosti.
„Nie je to tak, že by bol Netflix naladený proti reklamám. Jednoducho to len momentálne nemáme v pláne. Máme naozaj dobrý škálovateľný model predplatného, nikdy však nehovor nikdy,“ zdôraznil Neumann.
Reklamy na Netflixe preto s najväčšou pravdepodobnosťou tak skoro neuvidíme, Techradar však upozorňuje, že v budúcnosti to určite nie je vylúčené. Spoločnosť čelí dlhodobému tlaku investorov o zmenu obchodného modelu, Netflix navyše začína výrazne zaostávať za očakávaniami nových predplatiteľov.
Čítal si už?
Poznáme odpovede: Koľko vrazia Netflix či Disney do exkluzívneho obsahu a aké novinky za to uvidíš?
Naposledy sa tak stalo v januári tohto roka, keď v reakcii na nízky počet nových zákazníkov dramaticky klesli akcie Netflixu a na burze sa prepadli o viac než 20 %. Netflix vtedy vôbec prvýkrát uznal, že za neuspokojivými výsledkami stojí aj čoraz silnejšia konkurencia, ktorej sila bude s lacnejšími verziami predplatného naďalej narastať. Otázne z nášho pohľadu preto nie je či, ale kedy lacnejšie verzie predplatného dorazia aj na Slovensko.
Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
(RECENZIA) Disney zabil ďalšiu ikonu. Kultové sci-fi prinieslo vizuálny orgazmus bez duše
Zoznamka s nahými Slovákmi a Čechmi je fenoménom medzi divákmi. Padali rekordy sledovanosti
Marvel nikdy nič podobné nenakrútil. Jeden z najočakávanejších komiksových seriálov dostal prvý trailer
Jedna z najúspešnejších filmových sérií je späť. Zarobila viac než miliardu dolárov, vracajú sa aj hlavné hviezdy
VIDEO: Nástupca Hry o tróny je tu. Takto vyzerá Rytier siedmych kráľovstiev
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Robert Kiyosaki varuje: „Najväčší krach trhov v histórii ešte len príde“
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
Najhorší deň pre automobilového giganta: Akcie prudko padli po predstavení prvého elektromobilu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Africký štát blízko Európy sa pripravuje na vojnu. Do zbraní nalejú miliardy, analytici sa chytajú za hlavy
- Čína posiela flotilu ničivých zbraní do Afriky. Na papieri bojuje s pirátmi, v skutočnosti ide o niečo horšie
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Ľudstvo dostane nevyčerpateľný zdroj energie. Iba časť z neho nám dá elektrinu na milióny rokov
- Slováci zistili, že lacný smartfón nemusí byť kompromis. Tento mobil si zamilovali a porazil aj iPhone
-
- Ľudstvo dostane nevyčerpateľný zdroj energie. Iba časť z neho nám dá elektrinu na milióny rokov
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Africký štát blízko Európy sa pripravuje na vojnu. Do zbraní nalejú miliardy, analytici sa chytajú za hlavy
- Teleportácia sa stala skutočnosťou. Oxfordskí vedci spravili krok, ktorý zmení svet výpočtov
- Z AirPods som prešiel na lacnejšiu „náhradu“. Kvalita a zvuk ma nechali bez slov
-
- Ohromne zbohatnú a spasia Európu. Blízko Slovenska našli obrovské ložisko ropy a plynu
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Američania ohúrili svet. Z opačného konca planéty vypustili jadrovú raketu, trafila cieľ na meter presne
- Toto už nie je len dron. Najväčšia zbrojovka sveta ukázala zbraň budúcnosti, ktorá zmení vojny
- Zostrelili UFO a kruto za to zaplatili. 23 sovietskych vojakov podľa CIA postihol desivý osud
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP