Disney+ aj HBO Max už začali s reklamami, Netflix vydal veľmi diskutabilné stanovisko
Streamovací segment momentálne patrí k najrýchlejšie rastúcim odvetviam v zábavnom priemysle, pri pohľade na nové videotéky a platformy, ktoré vznikli v priebehu posledných pár rokov, sa však nie je čomu diviť.
Disney, HBO a ďalší masívne expandujú do celého sveta, čo jasne vidíme aj na Slovensku, kde by v tomto roku mohli pribudnúť až štyri nové platformy. HBO Max bolo predstavené len pred pár dňami, čaká nás SkyShowtime, Disney+ a možno aj nové Discovery.
NEPREHLIADNI
Vyskúšali sme HBO Max. Zaujme ťa poriadne atraktívnymi novinkami, no jedna vec nás vyložene sklamala
Streamovací segment však predovšetkým v západných krajinách začína byť presýtený a čoraz viac si to uvedomujú aj samotné spoločnosti. Rast Disney aj Netflixu sa na trhu Severnej Ameriky dramaticky spomalil, Netflix navyše čoraz viac stráca pôdu pod nohami aj vo vyspelých západných štátoch. Čísla v jeho prípade hovoria jasne.
Svetoví hráči sú preto nútení prichádzať s alternatívami, ako zarobiť a prilákať k sebe nových zákazníkov, čo potvrdzuje aj analytik Paul Erickson. Ten pre The Verge hovorí, že staré obchodné modely, ktoré doposiaľ fungovali, sú už minulosťou a streamovacie služby v budúcnosti prestanú fungovať len na báze jedného predplatného a ponuku trocha „premiešajú“.
Začína to v Amerike, postupne pôjde do sveta
Zjavným trendom sa momentálne zdajú byť reklamy. HBO lacnejšiu verziu s reklamami na americkom trhu spustilo ešte v júni minulého roka a nie je žiadnym tajomstvom, že hlavnou iniciatívou takéhoto predplatného boli neuspokojivé výsledky nových zákazníkov po predstavení služby.
Na lacnejšie balíčky s reklamami na americkom trhu lákajú aj ďalšie platformy, za viaceré spomeňme Hulu, Peacock alebo Paramount. Zľavy pri lacnejších balíčkoch neraz predstavujú až polovicu z plnej ceny predplatného, vďaka čomu majú potenciál osloviť omnoho širšie spektrum konzumentov.
Potvrdzuje to aj Erickson, ktorý hovorí, že lacnejšie predplatné s reklamami spotrebiteľom poskytuje veľkú flexibilitu pri záujme o kedysi drahé služby. Zároveň pre spoločnosti znamená rýchle zvýšenie počtu predplatiteľov, vec, ktorú momentálne streamovací hráči veľmi pozorne sledujú.
Pridáva sa aj Disney
Na vlak s lacnejším predplatným s reklamami nedávno naskočila aj spoločnosť Disney s ich platformou Disney Plus. Práve o nej sa hovorí ako o budúcej svetovej jednotke, ktorá by do roku 2025 mala v počte platiacich zákazníkov pokoriť Netflix.
Disney síce so svojou službou zaznamenalo sľubný štart a v extrémne krátkom čase pokorilo hranicu 100 miliónov predplatiteľov, už počas minulého roka však počty nových zákazníkov začali za očakávaniami zaostávať.
Posledný štvrťrok bol pre spoločnosť úspešný a Disney Plus sa blíži k 130 miliónom zákazníkov, napriek tomu Disney rovnako pristupuje k predstaveniu lacnejšieho plánu predplatného v podobe verzie s reklamami.
O novom predplatnom sa zatiaľ veľa nevie, isté je, že spoločnosť ho chce najskôr predstaviť na domácom trhu koncom tohto roka a v 2023 s novou verziou predplatného chce expandovať aj na medzinárodné trhy.
Zatiaľ nie je jasné, či verzia Disney+ s reklamami dorazí aj na Slovensko, spoločnosť sa však netají tým, že lacnejší plán predplatného jej má pomôcť splniť ambiciózny plán získať do roka 2024 približne 230 až 260 miliónov zákazníkov.
Reakcia Netflixu? Nikdy nehovor nikdy
Kroky konkurencie vníma aj súčasná svetová jednotka Netflix, ktorý v minulosti už viackrát vylúčil možnosť integrácie reklám do svojho obsahu. „Je pre nás ignorovať, že ostatní to robia,“ priznáva finančný riaditeľ spoločnosti Spencer Neumann. Jedným dychom zároveň dodáva, že reklamy v Netflixe momentálne nezapadajú do plánov spoločnosti.
„Nie je to tak, že by bol Netflix naladený proti reklamám. Jednoducho to len momentálne nemáme v pláne. Máme naozaj dobrý škálovateľný model predplatného, nikdy však nehovor nikdy,“ zdôraznil Neumann.
Reklamy na Netflixe preto s najväčšou pravdepodobnosťou tak skoro neuvidíme, Techradar však upozorňuje, že v budúcnosti to určite nie je vylúčené. Spoločnosť čelí dlhodobému tlaku investorov o zmenu obchodného modelu, Netflix navyše začína výrazne zaostávať za očakávaniami nových predplatiteľov.
Čítal si už?
Poznáme odpovede: Koľko vrazia Netflix či Disney do exkluzívneho obsahu a aké novinky za to uvidíš?
Naposledy sa tak stalo v januári tohto roka, keď v reakcii na nízky počet nových zákazníkov dramaticky klesli akcie Netflixu a na burze sa prepadli o viac než 20 %. Netflix vtedy vôbec prvýkrát uznal, že za neuspokojivými výsledkami stojí aj čoraz silnejšia konkurencia, ktorej sila bude s lacnejšími verziami predplatného naďalej narastať. Otázne z nášho pohľadu preto nie je či, ale kedy lacnejšie verzie predplatného dorazia aj na Slovensko.
Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ KVÍZ: The Office, Dva a pol chlapa či Teória veľkého tresku. Tieto otázky zvládne len pravý milovník sitkomov
Strach z Votrelca vôbec nehrali, herečka omdlela priamo pred kamerou. Takto vznikla najdesivejšia sci-fi bytosť histórie
Po 12 rokoch svitla nádej. Zombie horor s Bradom Pittom dostal správu, ktorá všetkých potešila
Jeden z najlepších akčných filmov 2025 čoskoro dorazí online. Bude aj s dabingom
VIDEO: Charlie Sheen šokuje v úprimnej spovedi. Netflix odhalí príbeh hollywoodskeho búrliváka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
TOP 5 slovenských miest, ktoré zažívajú boom: Jedno z nich takmer zdvojnásobilo počet obyvateľov (REBRÍČEK)
FOTO: Post Malone odpálil v Bratislave ohňovú šou. Druhý deň festivalu Lovestream 2025 bol veľkolepý
Slovensko prišlo o legendu televíznej zábavy: Oldo Hlaváček zomrel vo veku 91 rokov
Putin mal podľa zdrojov Bieleho domu maximalistické nároky. Trump ich nazval úspechom a Európa spozornela
Starnutie sa môže šíriť telom ako „infekcia“. Nový objav odhalil proteín, ktorý je za to zodpovedný
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- 30 rokov ho nič neprekonalo. Jeden z najlepších akčných filmov histórie hlási návrat, máme detaily
- Dodáva teplo a elektrinu v Arktíde. Plávajúca jadrová elektráreň Rusov dosiahla nový rekord
- Vedci odhalili trik s vodou, po ktorom z nej zmizne až 90 % mikroplastov. Vyskúšať ho môže každý
- Strach z Votrelca vôbec nehrali, herečka omdlela priamo pred kamerou. Takto vznikla najdesivejšia sci-fi bytosť histórie
-
- Bill Gates mal pravdu. Umelá inteligencia narazila na veľký problém, môže znamenať jej koniec
- 30 rokov ho nič neprekonalo. Jeden z najlepších akčných filmov histórie hlási návrat, máme detaily
- Západ ju nemá ako zastaviť. Desivá ruská zbraň dokáže vyradiť základne NATO v sekundách
- Dodáva teplo a elektrinu v Arktíde. Plávajúca jadrová elektráreň Rusov dosiahla nový rekord
- Švajčiari ukázali Slovensku energetické riešenie. Vyvinuli vŕtačku, ktorá dodá energiu domácnosti
-
- NASA sleduje emisie CO2 z vesmíru. Najväčší znečisťovateľ v Európe je blízko Slovenska
- Najväčší nepriateľ nebol Rus, ale mikro zabijak. Vedci po 200 rokoch odhalili, čo zabilo armádu Napoleona
- Bill Gates mal pravdu. Umelá inteligencia narazila na veľký problém, môže znamenať jej koniec
- Európa sa vráti 20 000 rokov späť v čase, katastrofu už nemožno zastaviť
- Spojenec Slovenska stavia svoju najdrahšiu zbraň. Ponesie 144 jadrových hlavíc a vyzerá ako zo sci-fi
Postavia jadrové elektrárne, vysokorýchlostnú železnicu a predbehnú Slovensko. Ázia má nového tigra
Volkswagen znovu zaťal do živého. Vládu vyzval na štátnu podporu elektromobilov
Putin berie Rusom aj posledný kúsok slobody. Ľuďom bizarne ruší hovory cez obľúbené aplikácie
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP