Špičkový Mercedes EQS dosiahol v kritickom teste iba priemerný výsledok. Pomohla mu jedna dôležitá vlastnosť
Luxusný elektrický sedan Mercedes EQS je absolútnou špičkou v mnohých oblastiach, no viac ako 2,5-tonový a vyše 5-metrový kolos zrejme nebude najobratnejším elektromobilom na trhu. Dokazuje to aj losí test, na ktorý upozornil portál InsideEVs.
Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu dokáže o vozidle prezradiť, či je pretáčavé, nedotáčavé, ale hlavne ako sa zachová v kritickej situácii.
NEPREHLAIDNI
Oplatí sa za 170 000 €? Poznám odpoveď, či má zmysel Mercedes EQS pred klasickou triedou S
Elektromobily sa v tomto teste správajú oproti spaľovákom veľmi odlišne. Vplýva na to niekoľko faktorov, ako vyššia hmotnosť, nižšie položené ťažisko či častokrát omnoho dlhší rázvor v porovnaní s autami so spaľovacím motorom.
Mercedes EQS má dizajn, o akom sa iným autám len sníva
Niektoré elektromobily si ale v teste viedli naozaj dobre, spomenúť môžeme napríklad Teslu Model Y, ktorá zvládla manéver pri rýchlosti 83 km/h. Potom sú tu ale aj také vozidlá, ako napríklad Škoda Enyaq, ktorá si bezpečne poradila iba s rýchlosťou do 67 km/h.
Luxusný sedan Mercedes EQS je na tom lepšie, no svojim výsledkom sa zaradil iba do skupiny priemerných automobilov.
Bez natáčacej zadnej nápravy by to bolo horšie
Test vykonaný redaktormi z YouTube kanála km77.com odhalil, že Mercedes EQS je vzhľadom na svoju veľkosť a hmotnosť pomerne obratné a dobre kontrolovateľné auto.
Sedan zvládol bezpečne vykonať manéver pri rýchlosti 72 km/h. Pre porovnanie, klasická trieda S si poradila aj s testom pri rýchlosti 74 km/h. Pri tejto skúške ale zohráva veľkú rolu každé malé navýšenie rýchlosti.
Rýchlosť 79 km/h už bola pre EQS príliš vysoká a vodič sa pri manévri ani len nepokúšal zaradiť späť do pôvodnej jazdnej stopy. Zaujímavým postrehom je, že počas testu prakticky nepocítil rozdiel medzi normálnym a športovým nastavením podvozku.
Pri športovom nastavení auta by malo EQS zvládať podobné manévre podstatne lepšie, no v prípade EQS zrejme táto zmena nemá tak drastický vplyv na ovládateľnosť.
Výsledok je taký, že EQS, aj keď iba tesne, losím testom prešiel. Výrazne mu k tomu napomohla natáčacia zadná náprava, ktorá je k dispozícii už v základnej výbave auta. Za príplatok sa ale dokáže natáčať miesto pôvodných 4,5 stupňa až o 10 stupňov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
EXKLUZÍVNE z Expa v Osake: „Slovensko má energiu a ťah, ktorý Japonsko potrebuje cítiť,“ hovorí tamojšia učiteľka a novinárka
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP