Zlé správy pre ekologickú MHD. Nemci vo veľkom sťahujú batériové autobusy z prevádzky, zhoreli im už desiatky vozidiel
Nemecko musí riešiť jeden veľmi kuriózny problém. Mestá po celej krajine sťahujú z prevádzky elektrické vozidlá verejnej dopravy. Ako informuje portál Expaturm, dôvod je veľmi prostý. Obávajú sa totiž ich požiarnej ochrany.
Ekologické ciele Európskej únie rátajú aj s tým, že sa časom elektrifikuje, respektíve inak znížia emisie hromadnej dopravy v mestách. Tento proces sa už začal a európske metropoly vymieňajú dieselové autobusy za tie elektrické s batériami. V niektorých mestách už tvoria elektrické dopravné prostriedky MHD celú flotilu.
Posledné týždne ale vrhajú na elektrickú hromadnú dopravu zlé svetlo. V Nemecku sa totiž objavilo niekoľko prípadov, kedy batériový autobus zachvátil požiar. Aj keď sa pri žiadnom z nich nikto nezranil, škody ale väčšinou boli obrovské.
Dôsledok horší než riziko
Autority nemeckých miest, z ktorých už stiahli celé flotily elektrických autobusov z prevádzky, sa ani tak neobávajú rizika vzniku požiaru, ako následkov, ktoré môže takýto požiar spôsobiť.
Dobrým príkladom je aj nedávny požiar v meste Hannover, pri ktorom do tla zhorelo až 9 autobusov, pričom nie všetky boli elektrické. Príčinou požiaru bol ale batériový autobus, ktorému začala horieť batéria počas státia v depe.
Škody po tomto incidente odhadli na milióny eur, píše Injuredly. Nehoreli totiž iba samotné autobusy, ale aj nabíjacia infraštruktúra, ktoré bola súčasťou depa. Podobný požiar vznikol aj v štuttgartskom depe, kde zhorelo 25 autobusov.
Elektrické autobusy napokon stiahli z prevádzky aj v tomto meste, ku ktorému sa pridal Mníchov a Regensburg.
Na bezpečnosť sa údajne nemyslí
Elektrické autobusy ako také pritom nie sú problém. Mestá však majú strach z toho, aby sa pri obmene flotily mestskej dopravy nijakým spôsobom nezmenili bezpečnostné štandardy.
Elektrické autobusy by napríklad nemali v žiadnom prípade parkovať blízko seba. Horiaca batéria totiž môže dosiahnuť teplotu aj 1 000 stupňov Celzia, no pre batériový článok predstavuje kritickú hodnotu už teplota okolo 100 stupňov.
Problém predstavuje aj uhasenie batériového elektromobilu, čo sa už niekoľkokrát dokázalo v praxi. Ak sa ale chytí celá flotila veľkých autobusov, požiar je prakticky nemožné zastaviť a jediné čo zostáva v takejto situácii spraviť, je nechať batérie „vyhorieť“.
Riziko nepredstavujú iba autobusy
Bezpečnostný regulátor Heinrich Duepmann povedal pre portál RT, že bezpečnostná otázka batériových elektromobilov sa absolútne nerieši a to nie je len prípad elektrických autobusov.
Elektrické bicykle v garážach, elektromobily v podzemných parkoviskách či ďalšie moderné dopravné prostriedky napájané vysokonapäťovou batériou – všetky predstavujú obrovskú hrozbu pri zachvátení požiarom. Kompetentní pritom podľa neho túto otázku absolútne neriešia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Obľúbenú destináciu zasiahlo silné zemetrasenie: Otrasy cítili až v hlavnom meste
Šesť miliónkrát menej ako zrnko soli. Virológ objasnil, prečo sa Kotlár mýli: „mRNA vakcíny nemenia DNA“ (ROZHOVOR)
Chrípka a covid-19 nemajú šancu: Odborníci hovoria o najjednoduchšej ochrane proti respiračným ochoreniam
Putin sa môže zamerať na „Achillovu pätu“ NATO: Experti varujú pred odrezaním 3 štátov od spojencov
Konsolidácia zasiahne peňaženky všetkých: Minister Kamenický predstavil balík
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP