Predaj nových áut v Európe sa v júni aj za celý 1. polrok 2021 zvýšil, ale stále zaostáva za úrovňou pred pandémiou nového koronavírusu. Ukázali to v piatok údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).

Podľa najnovších čísiel ACEA počet zaregistrovaných nových osobných áut v Európskej únii, Británii a krajinách Európskeho združenia voľného obchodu (EZVO) v júni už štvrtý mesiac po sebe vzrástol, a to o 13,3 % na 1 282 503 vozidiel. Dôvodom takéhoto výrazného rastu je však najmä nízky porovnávací základ, keďže vlani v rovnakom období sa len začali uvoľňovať obmedzenia na zastavenie pandémie nového koronavírusu.

Predaj nových automobilov v Európe je pritom stále pod úrovňou pred pandémiou. Konkrétne, za celý 1. polrok sa v Európe predalo 5,4 milióna áut, čo bolo síce o 25,2 % viac ako vlani, ale o 1,5 milióna vozidiel menej ako v 1. polroku 2019, keď bolo v Európe zaregistrovaných takmer 7 miliónov nových automobilov.

Spomedzi trhov EÚ zaznamenalo najstrmší skok v predaji áut za 1. polrok Taliansko, o 51,4 %, zatiaľ čo najhorší výsledok malo Belgicko s poklesom predaja o 16,3 %. V júni stúpol najviac dopyt po autách v Nemecku (24,5 %), nasledovali Španielsko (17,1 %) a Taliansko (12,6 %). Vo Francúzsku sa, naopak, predaj osobných automobilov v júni znížil o 14,7 %.

Skupina Volkswagen, ktorej patria aj značky Audi, Porsche, Seat a Škoda, získala tento rok 26,4 % podiel na európskom trhu. Tesne za ňou je koncern Stellantis, ktorý okrem iných vlastní Fiat, Peugeot a Jeep, s podielom 23,1 %. Svoj trhový podiel v Európe zvýšili v 1. polroku aj BMW-Mini, Hyundai-Kia a Toyota, zatiaľ čo Ford a Daimler o časť podielu prišli.

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú