Opel reinkarnoval legendu. Retro model oživil štýlovým spôsobom a elektrickým pohonom
Retro je dnes v móde a vedia o tom aj výrobcovia automobilov, ktorí v posledných rokoch prichádzajú s myšlienkami oživiť niektoré svoje staršie kúsky a dať im modernejší, no najmä elektrický kabát.
S rovnakou myšlienkou prichádza aj Opel, ktorý sa rozhodol znovu priviesť k životu legendárny model Opel Manta ako elektromobil. Ohlásený bol už dávnejšie, no dnes zažila Manta GSe svetovú premiéru a všetkých nás milo šokovala.
Aktualizácia 19.5.2021
Iba pred pár hodinami nemecká automobilka Opel oficiálne predstavila elektrifikovanú verziu legendárneho modelu Opel Manta a z jej špecifikácií sme doslova padli na zadok. Je dosť možné, že pôjde o jeden z najlepších a najzábavnejších retro elektromobilov na trhu, Manta GSe si totiž zachovala originálnu štvorstupňovú manuálnu prevodovku.
Čítaš správne, pôjde tak o jeden z mála elektromobilov s manuálnou prevodovkou. Z ostatných špecifikácií tú máme elektromotor s výkonom 108 kW (147 koní), ktorý poháňa zadnú nápravu, o zábavu s týmto autom tak rozhodne nebude núdza. Krútiaci moment dosahuje 255 Nm.
Znovuzrodená legenda tak kombinuje to najlepšie z oboch svetov, pocit z riadenia a štýl starých automobilov s moderným elektrickým pohonom, ktorý je úplne ekologický.
Manta GSe nie je žiaden krížnik na dlhé trate a ani sa naň nesnaží hrať. Je to predovšetkým štýlovka vhodná do mesta a na prípadné „nedeľné“ výlety v okolí domova. Batéria s kapacitou 31 kWh totiž vystačí iba na prejdenie približne 200 km. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 9 kW skrz palubnú AC nabíjačku. Plné nabitie tak trvá v rozmedzí troch až štyroch hodín.
Retro dizajn skvele kombinujú moderné prvky, ako napríklad nový dizajnový podpis Opel Vizor, ktorý zahŕňa moderné úzke LED svetlá. V interiéri sa zasa vyníma plne digitálny kokpit s názvom Pure Panel. Ten pozostáva z dvojice displejov orientovaných na vodiča, pričom jeden má veľkosť 12″ a ten druhý 10″.
Pôvodný článok
Pôvodný Opel Manta sa vyrábal v rokoch 1970 až 1988 a celkovo prišiel v dvoch generáciách. Športové kupé s pohonom zadných kolies pripomínalo autá zo série takzvanej „americkej klasiky“, kam patria staré Mustangy či Camara. Dostupné boli tiež dve karosárske prevedenia – coupé a hatchback.
Návrat legendy v podobe Manta GSe
Nový elektromobil spoločnosť poodhalila len nedávno a jej celý názov je Opel Manta GSe ElektroMOD. Jedná sa o plne elektrickú Mantu s množstvom moderných technológií. Vypichnúť môžeme napríklad plne digitálny virtuálny kokpit a samozrejme všetkých moderných asistentov, ktorí sú dnes už súčasťou aj tých najzákladnejších modelov áut.
NEPREHLIADNI
Slávna socialistická klasika v 21. storočí. Takto vyzerá Škoda 1203 ako moderný elektromobil
Okrem fotografie nám ale automobilka neukázala nič viac. Nepoznáme ani bližšie špecifikácie a parametre elektrickej sústavy. Zostáva nám teda iba dúfať, že Manta GSe ElektroMOD bude po technickej stránke rovnako dobrá, ako po tej dizajnovej.
Vďaka elektrifikácii tohto nádherného a kultového auta sa má podľa automobilky stať nová Manta „nesmrteľnou“. Docieliť to vďaka ekologickému elektrickému pohonu, ktorý je nezávislý od náhradných dielov pre motor a prevodovku.
Pôvodná Manta tiež poskytla dizajnovú inšpiráciu aj pre súčasné modely. Nová dizajnová tvár „Opel Vizor“ integruje v jednom module niekoľko prvkov ako svetlá, prednú mriežku či logo automobilky. S novou dizajnovou identitou už po cestách jazdia modely Opel Crossland a Mokka, držať by sa jej však mali všetky budúce modely.
Ani Opel nechce zmeškať vlak elektrifikácie
Nemecká automobilka patriaca do koncernu PSA sa bude v najbližších rokoch sústrediť na elektrifikáciu flotily svojich vozidiel. Do roku 2024 chce zákazníkom ponúknuť možnosť výberu elektrifikovaného vozidla z každého jedného modelu aktuálnej ponuky. Na výber tak bude popri spaľováku aj plug-in hybrid alebo dokonca čistý elektromobil.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Nepochopíš, ako si existoval bez nej. Vďaka novinke YouTube sa už nikdy nebudeš nudiť
Platforma Voice of Europe sa dostane na sankčný zoznam EÚ
Televízia al-Džazíra spoznala svoj osud v štáte Izrael. Vláda rozhodla takto
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené