Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 20 typov podvodných e-mailov, ktoré sa „tvária“, akoby ich odosielateľom bola pošta. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručeniu či uloženiu zásielky, alebo zaplateniu colných poplatkov.

Najnovšie dostávajú adresáti falošné emaily pod hlavičkou Slovenskej pošty v spojitosti so stránkami, ktoré ponúkajú kúpu či predaj rozličných tovarov. Informovala o tom dnes hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková s tým, že pošta už podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa. Aktuálne prebieha vyšetrovanie.

Ak klienti na podvodné maily zareagovali a uhradili požadovanú sumu, pošta im odporúča sa obrátiť na orgány činné v trestnom konaní. Podľa Slovenskej pošty, ak adresát zadá údaje zo svojej platobnej karty cez falošnú stránku veľmi podobnú webovej stránke pošty, majú mu byť na účet pripísané peniaze za tovar.

Aj v tomto prípade však ide o podvod, pretože Slovenská pošta nikdy nepýta peniaze ani nesprostredkúva pripísanie peňazí na účet prostredníctvom e-mailov. V mene pošty dostávajú adresáti aj falošné e-maily, prostredníctvom ktorých si môžu zmeniť doručenie alebo uloženie zásielky.

Okrem toho sa objavujú falošné e-maily či SMS správy pod hlavičkou Slovenskej pošty, požadujúce od adresátov úhrady poplatkov za doručenie zásielky či preclenie zásielky. Ak klient akceptuje túto falošnú požiadavku, webový odkaz ho presmeruje rovno na platobnú bránu, kde má zadať údaje zo svoje platobnej karty. Pošta však nikdy nežiada poplatky prostredníctvom e-mailov či SMS, a to ani pri colnom konaní. Clo aj poplatok za colné konanie zaplatí klient priamo pri doručení zásielky.

Ďalšie články:

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú