Smeje sa Tesle, že nie je luxusnou značkou. Jej úhlavný konkurent mieri na burzu, no zatiaľ nevyrobil ani jediné auto
Značka Lucid je momentálne na trhu veľmi známe meno, pričom najväčšie novinky sa týkajú najmä ohlásenia fúzie medzi automobilkou a firmou Churchill Capital Corp IV, ktorá premení automobilový startup na verejnú spoločnosť. CEO spoločnosti, Peter Rawlinson, sa v najnovšom rozhovore pre Bloomberg celkom ostro vyjadril na konkurenčnú Teslu, no sám priznal odklad výroby svojho debutového modelu Air, píše InsideEVs.
„Zabijak Tesly“, ako mnohí automobilku Lucid označujú, mal do Európy pôvodne prísť už koncom tohto roka. V tomto pláne sa však rátalo s dodávkami v domovských Spojených štátoch už na jar, no tie sa podľa nedávnych slov samotného šéfa spoločnosti posunú až na druhú polovicu roka.
Tesle odpúšťajú problémy s kvalitou, Lucid vraj bude bezchybný
Napriek tomu však vo svojich vyjadreniach konkurenciu nešetrí, čo potvrdil aj dokument predstavujúci fúziu medzi Lucid a Churchill Capital Corp IV, ktorá zabezpečí automobilke vstup na burzu.
Lucid sa v ňom prezentuje ako luxusná značka, ktorá sa od tých „klasických“(BMW, Mercedes-Benz, Audi) líši hlavne zvýšeným dôrazom na udržateľnosť a celkový „význam“ značky. V dokumente predstavuje Audi technický luxus, BMW športový luxus a Mercedes-Benz je príkladom klasického luxusu.

Naľavo od všetkých potom stojí Tesla, ktorá je podľa Rawlinsona príkladom inovatívnej, no nie príliš luxusnej značky. CEO Lucid tvrdí, že mnohí považujú Teslu za luxusnú len preto, lebo jej prvý známy elektromobil Model S mal natoľko skvelé jazdné vlastnosti, že mu ľudia odpustili problémy s kvalitou, ktoré u Tesly pretrvávajú dodnes.
Lucid však podľa tvrdení šéfa spoločnosti takouto automobilkou nebude. Ani oneskorenie výroby totiž nemá súvisieť priamo s automobilkou, pretože údajne prijíma až 3000 rôznych dielov od 250 dodávateľov, z ktorých mnohých ovplyvnila pretrvávajúca pandémia COVID-19.

Rawlinson tiež tvrdí, že účelom fúzie s Churchill Capital a príchodu na burzu nie je len nazbieranie ďalších finančných prostriedkov, ktorých má automobilka od investorov zo Saudskej Arábie pomerne dosť.
Podstatou bolo vraj „ocenenie“ Lucid, ktoré má odrážať špičkovú technológiu, ktorú firma ponúka. Len dohoda s Churchill Capital však priniesla Lucid asi 4,5 miliardy dolárov, pričom celková hodnota spoločnosti činí v súčasnosti viac ako 60 miliárd dolárov bez toho, aby dodala jediné auto.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
