Nvidia sa v posledných rokoch vo veľkej miere zaujímala o umelú inteligenciu. Posledným projektom firmy je takto vytvorená podobizeň videohernej legendy Pac-Man, píše The Verge.

K tvorbe Pac-Mana výskumníci Nvidie nevyužili ani riadok kódu a ani jeden predrenderovaný obrázok. AI model sa učil len na základe vizuálneho pozorovania. Aj keď je výsledok rozmazaný, základné prvky hrateľnosti, ako unikanie pred duchmi a snaha o prežitie, sú v projekte zakomponované.

Rev Lebaredian, viceprezident divízie simulačných technológií v Nvidii to prirovnal k ľudskému programátorovi, ktorý by hru sledoval na YouTube a následne sa ju snažil so všetkými pravidlami rekonštruovať po svojom.

Program rekonštruujúci Pac-Mana sa volá GameGAN. Skratka GAN znamená generative adversarial network, čo predstavuje súbor nástrojov, kedy sa vstupné dáta generujú a následne porovnávajú s originálnym zdrojom. Ak sa generované dáta nezhodujú, generátor ich odmietne a vymení za nové.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú