Plnohodnotný elektrický ropný tanker bude do 2 rokov realitou: Má 62 metrov, váhu takmer 500 ton a gigantickú batériu
Sedem japonských spoločností založilo konzorcium s názvom E5 Lab, ktorého cieľom je znížiť emisie produkované lodnou dopravou.
Lodná doprava je bezpochyby jedným z najväčších producentov CO2. Ambície znížiť emisie v tomto odvetví sú preto absolútne pochopiteľné, konzorcium E5 má však v pláne znížiť emisie v lodnej preprave doslova na nulu.
Ako píše portál Insideevs, názov E5 vychádza z 5 anglických výrazov, „electrification,“ „environment,“ „evolution,“ „efficiency,“ a „economics,“ čo v preklade znamená elektrifikácia, životné prostredie, evolúcia, efektivita a ekonomika.
Okrem zníženia emisií v lodnej doprave na nulu má konzorcium za cieľ stanovené aj prepojenie autonómnych technológií s týmto odvetvím, čím by sa eliminoval nedostatok zamestnancov, znížili by sa náklady pre spoločnosti a zvýšila by sa efektivita samotnej prepravy.
V prvej fáze chcú zúčastnené spoločnosti, ktorými sú Asahi Tanker Co., Ltd., Idemitsu Kosan Co., Ltd., Exeno Yamamizu Corporation, Mitsui O.S.K. Lines, Ltd., Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co., Ltd., Tokyo Electric Power Company a Mitsubishi Corporation, vyrobiť do roku 2022 dvojicu plne elektrických tankerov, píše GreenCarCongress.
O samotnú stavbu lode sa postará spoločnosť Asahi Tanker. Lode budú slúžiť na prepravu ropy, no základom ich pohonu bude masívna 3,5 MWh batéria, ktorá bude napájať dvojicu 300 kW hlavných motorov a dvojicu 68 kW bočných motorov.
Samotný tanker bude dlhý 62 metrov a jeho čistá váha dosiahne takmer 500 ton. Konzorcium ďalej udáva, že loď dosiahne maximálnu rýchlosť 11 uzlov a odniesť dokáže až 1300 m3 ropy. Údaje o dojazde, žiaľ, nezverejnili, no pri polovičnom výkone, teda pri využití iba jedného 300 kW motora, vydržia batérie viac ako 10 hodín nepretržitej prevádzky.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
Slovensko baštou elektromobility: Obrovské investície prinesú nové závody a stovky pracovných miest
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Kritická situácia v Tesle. Musk začal hromadne vyhadzovať ľudí
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Aktuálne: Desivá nehoda na Slovensku. Pri Martine spadol vetroň
Väčšina mladých považuje IT vzdelávanie na školách ako nedostačujúce
Na novú českú rodinnú komédiu pozval divákov do kín červený Brouček
V centre Amsterdamu je na predaj parkovacie miesto za pol milióna eur
Poľsko odsúdilo ruské kybernetické útoky a uviedlo, že aj ono je ich cieľom
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené