Partnerská spoločnosť, ktorá pre Teslu vyvíja batériové články, prichádza s novým typom batérie, ktorý by sa mal v budúcnosti nachádzať najmä v autonómnych nákladiakoch a taxíkoch spoločnosti Tesla.

Ako informuje portál Electrek, Jeff Dahn spolu so svojím výskumným tímom vyvinuli pre automobilku Tesla nový typ lítium-iónovej batérie, ktorá má niekoľkonásobne dlhšiu životnosť, ako súčasne používané batérie v elektromobiloch.

CEO Elon Musk na nedávnej konferencii Tesla Autonomy Event hovoril aj o problematike týkajúcej sa životnosti batérií. Práve tie sú najkritickejším článkom elektromobilov a podľa jeho slov je nutné vytvoriť batérie, ktoré ponúknu takú životnosť, aká je životnosť klasického spaľovacieho automobilu.

Nový typ batérií má podľa testov ponúknuť životnosť približne dvakrát dlhšiu, ako tomu je pri súčasne využívaných batériách vo vozidlách Tesla. Tie aktuálne vydržia asi 500 000 až 800 000 km, no nový typ by mal pri ideálnych podmienakch zvládnuž až 1,6 milióna kilometrov.

Ako poznamenal jeden fanúšik na Reddite, fascinujúcim údajom je to, ako si táto batéria dokáže držať svoju kapacitu. Pri plných 6000 nabíjacích cykloch stratila batéria iba 10 % zo svojej kapacity, kdežto pri bežných batériách klesne celková kapacita na 80 % už po 1000 nabíjacích cykloch.

Nový typ Li-ion batérie disponuje monokryštálovou katódou NMC a novým typom elektrolytu. Práve táto kombinácia má zabezpečiť skvelú životnosť. Zdá sa teda, že Tesla má riešenie na jeden z najväčších problémov v oblasti elektromobility.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú