Toto je najväčšie elektrické vozidlo na svete, ktoré takmer nikdy netreba nabíjať
Vo švajčiarskom lome využívajú na prácu najväčšie elektrické vozidlo na svete. Je ním 45 tonový vyklápač eDumper, ktorý pre svoju prácu takmer nepotrebuje dobíjanie z elektrickej siete.
Ako informuje portál Green Car, za najväčším elektrickým vozidlom stojí švajčiarska spoločnosť KUHN Schweiz AG vyrábajúca ťažké stroje. Ich počin s názvom Elektro Dumper (v skratke eDumper), je obrovské nákladné vyklápacie monštrum postavené na základoch dieselového vozidla Komatsu HB 605-7. Namiesto dieselového motora však ukrýva 590 kW elektromotor s krútiacim momentom 9500 Nm.
Nepotrebuje takmer žiadne dobíjanie z elektrickej siete
Tento 45 tonový kolos dokáže zdolať 13 % prevýšenie a odviezť náklad o hmotnosti 65 ton. Jeho rozmery činia takmer 9 metrov na dĺžku, 4,2 metra na šírku a výšku, pričom s vyklopenou korbou dosahuje výšku až 8,5 metra. Energiu ukladá do 600 kWh batérie, čo je pre zaujímavosť šesťnásobok kapacity batérie Tesly Model S s dlhým dojazdom. Tá navyše váži úctyhodné 4,5 tony.
Čo je však na tomto vozidle najzaujímavejšie, je fakt, že takmer vôbec nepotrebuje dobíjanie z elektrickej siete. Ako je to možné? Batéria sa dobíja za pomoci rekuperácie brzdového systému a výrobca tvrdí, že je extrémne efektívna. Vozidlo za jej pomoci vyrobí viac energie ako spotrebuje. Portál InsideEVs dopĺňa, že vozidlo denne vyprodukuje 200 kWh energie naviac, čo ročne predstavuje 73 až 77 MWh.
Nákladiak šetrný k životnému prostrediu
Spoločnosť si na test vozidla zavolala pretekára Formuly E Lucasa DiGrassiho, ktorý sa pre portál CNN vyjadril, že automobil dosiahol v lome vrchol s batériou na úrovni 80 %. Pri ceste späť sa batéria dobila na 88 %. Oproti dieselovému náprotivku má tak eDumper ušetriť priemerne 50 000 litrov nafty ročne a čo je dôležitejšie, vďaka tomu nevypustí priemerne až 130 ton CO2 do ovzdušia.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené