Slovenskí vývojári hier dokázali vo svete preraziť s viacerými titulmi, z ktorých sa stali obrovské hity a hrajú ich desiatky miliónov ľudí. K poriadnemu úspechu je potrebný aj skvelý nápad, s ktorým pred pár rokmi vyrukovalo bratislavské štúdio Pixel Federation. Simulátory vždy boli populárnou kategóriou hier, kde si svoje miesto vydobyl Seaport, ktorý po desktopovej verzii očaril ešte viac hráčov aj na smartfónoch.

Keď prišlo štúdio Pixel Federation na trh so svojou hrou TrainStation, získalo množstvo skúseností s vývojom simulátorov, ktoré mohlo neskôr uplatniť pri vývoji ďalšej novinky. Tou sa v roku 2015 stal Seaport.

Presedlať z koľajníc na more nebolo ľahkou úlohou, no vďaka potrebnému „know-how“ sa z ďalšieho simulátora stala hra, ktorú si s radosťou zahrala veľká základňa hráčov. Po úspešnom uvedení hry neskôr nastal čas prejsť na platformu, ktorá je dnes najbližšia azda každému človeku.

Vydarený simulátor zo Slovenska žne úspech po celom svete

Zopár rokov po oficiálnom predstavení sa štúdio pohrávalo s myšlienkou priniesť Seaport aj do našich smartfónov, čo sa malo stať realitou ešte koncom roka 2017. Zopár vylepšení si však vyžiadalo krátky odklad, a tak sa simulátor dostal do virtuálnych obchodov pre Android a iOS vo februári 2018, odkedy je pre všetky smartfóny dostupný úplne zadarmo. Ako sa neskôr ukázalo, tento nápad sa stretol s veľkým úspechom, vďaka ktorému si Seaport vyslúžil v Google Play a App Store vysoké hodnotenie 4,6 hviezdičiek, informovalo štúdio Pixel Federation v tlačovej správe.

Významnou odozvou bolo aj zvýšenie tržieb. Zatiaľ čo v roku 2017 zarobila hra približne 800 000 €, za minulý rok sa zisk zvýšil na neuveriteľných 7,6 miliónov eur, k čomu prispelo celkovo 8,6 miliónov stiahnutí.

Najviac hráčov si Seaport užíva na svojich Android smartfónoch, kde mala hra 73 % podiel z celkového počtu inštalácií. Každý deň si ju zapne viac ako 300 000 aktívnych hráčov a mesačne zaznamenáva štúdio Pixel Federation až 1,24 miliónov hráčov. Tomu najlepšiemu sa podarilo dosiahnuť 747. level.

Nenechaj si ujsť
Herný megahit od československého štúdia si zahrali v najpopulárnejšej show v USA

Dodnes vývojári usporiadali pre hráčov viaceré prekvapenia v podobe špeciálnych 12 eventov. Seaport si pritom najviac obľúbili fanúšikovia zo zámoria, ale aj z Nemecka či Veľkej Británie. Slovenský simulátor sa tak dostal do sveta, kde jeho hraním strávili hráči podľa infografiky štúdia neuveriteľných 3 355 rokov len za posledných 12 mesiacov a na more vyslali viac ako 6 miliárd lodí.

Skvelý titul zo Slovenských končín tak zaznamenal úspech, akým sa nemôže pochváliť hociktorá hra. Vývojári v Bratislave navyše neustále pracujú na novinkách, ktorými by hráčov potešili a dávku vylepšení si pre Seaport pripravujú aj v roku 2019.

Vyplav sa na more ešte dnes

Hru sme si vyskúšali aj v našej redakcii a musíme potvrdiť, že sa jedná o skutočne návykovú záležitosť, ktorú si zamiluje každý, kto kedysi hrával podobné simulátory. Výborná kreslená grafika je doplnená o autentické zvuky. Hráča v jeho začiatkoch uvíta kapitán, ktorý ho uvedie do hry a ostatné potom záleží už len od jeho šikovnosti.

Budovanie a objavovanie je teda výborným základom, ktorý pretavil pôvodnú desktopovú verziu hry do populárnej aplikácie pre smartfóny, kde môže zožať ešte väčšie úspechy. Seaport rozhodne stojí za to.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú