Elektromobily Tesly sa preslávili svojim elektrickým pohonom a tonou rôznych funkcií, ktoré dbajú na bezpečnosť posádky počas jazdy. Zväčša je to však autopilot, ktorého vodiči zneužívajú počas jazdy a plne sa spoliehajú na jeho schopnosti, čo nemusí byť vždy dobrý nápad. Autopilot v Tesle Model S teraz zachránil pred haváriou opitého muža a po niekoľkých kilometroch prenasledovania políciou sám odstavil auto na krajnici.

Technologická výbava elektrických Tesiel aktuálne patrí medzi tie najvyspelejšie, aké dnes v automobilovom svete nájdeme. Napriek jej potenciálu mnoho vodičov chápe tieto možnosti nesprávne, čo malo neraz aj tragický koniec. Tí, ktorí tak dôverovali autopilotovi až príliš a počas jazdy sa vôbec nevenovali riadeniu, doplatili na nedbanlivosť aj životom. Neraz sa však stalo, že toto autonómne riadenie posádku zachránilo pred prípadnou nehodou. Dôkazom je teraz aj jazda opitého muža.

Pochybil autopilot Tesly?

Predseda plánovacej komisie v Los Altos totiž jazdil vo svojej Tesle Model S opitý, pričom využil práve možnosti autopilota, ktorý sa mal postarať o riadenie vozidla, zatiaľ čo si on pospal za volantom. Celú situáciu si všimla aj miestna policajná hliadka, keď vozidlo prekročilo maximálnu povolenú rýchlosť. Polícia sa snažila donútiť vodiča, aby odstavil auto pri krajnici, no ten na jej výzvy nereagoval. Spokojne totiž spal na sedadle vodiča. Až po zhruba 7 minútach a 11 kilometroch zastavil Model S na kraji cesty, kde sa hliadka pokúšala vodiča prebudiť.

Nenechaj si ujsť
Tesla prestáva propagovať kľúčovú vlastnosť svojich elektromobilov. Zákazníci z nej boli zmätení

Opitý Alexander Samek sa však prebral až po hodnej chvíli a následne sa s policajtmi presunuli na čerpaciu stanicu, kde samozrejme nadýchal. Vodič mal ale šťastie v nešťastí. Jazda po ceste rýchlosťou 112 km/h počas spania za volantom mohla mať tragické následky nebyť autopilota. Ani ten sa v tejto situácii nezachoval správne a vozidlo odstavil až po dlhom čase. Zatiaľ nie je známe či mal vodič ruky na volante, kvôli čomu mohlo autonómne riadenie vyhodnotiť, že sa venoval riadeniu.

Tesla totiž upravila svojho autopilota tak, aby sám odstavil auto na krajnici, pokiaľ vodič nereaguje na rôzne upozornenia. Nateraz tak nie je jasné ako mohol tento elektromobil viezť vodiča v spánku tak dlho aj napriek výzvam systému. Výrobca však varuje každého zákazníka, že napriek prítomnosti autopilota je potrebné venovať riadeniu pozornosť, aby mohol šofér v prípade potreby ihneď prevziať nad ním kontrolu. Túto situáciu s oneskoreným zastavením vozidla však nevedela vysvetliť ani samotná spoločnosť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú