Takto kedysi vyzerali reklamy na Apple produkty a ukazujú ich rozdiel medzi minulosťou a súčasnosťou
Reklamy vždy boli a aj dnes sú jedným z najpoužívanejších spôsobov ako uviesť produkt do povedomia zákazníka. Rovnako ako mnohí iní, svoje zariadenia už dlhé desaťročia predstavuje v reklamách aj kalifornský gigant. Reklamy na Apple počítače a iné produkty neboli vždy také ako dnes a v minulosti sa niesli v odlišnom štýle, ktorý sa však sčasti zachoval dodnes.
V dobách, kedy mohol v reklamách Apple tvrdiť, že jeho produkty sú lepšie a najmä lacnejšie než konkurencia, sú zdá sa nenávratne preč. Pred desiatkami rokov však spoločnosť skutočne ponúkala skvelé zariadenia, ktoré si obľúbili mnohí zákazníci. Tým boli nové počítače prezentované najlepším spôsobom, reklamou. Postupom času sa však veľa vecí zmenilo.
Z Applu sa stala biliónová spoločnosť produkujúca drahé a prémiové zariadenia, ktoré porušili niekdajšie heslo spoločnosti. „Dokáže viac. Stojí menej.“- znelo v reklamách na dnes už historické Apple počítače. Spôsob, akým boli propagované v reklamách sa našťastie uchoval dodnes, aby sme si mohli s nostalgiou pozrieť ako spoločnosť kedysi pútala pozornosť na svoje zariadenia.
Toto bola jedná z prvých reklám Applu v roku 1970.
Dnešné reklamy na počítače Mac vyzerajú odlišne.
V roku 1980 sa Apple skúsil v reklame zamerať aj na biznis sektor.

Zobraziť celú galériu (12) macmothership
O 26 rokov neskôr sa od biznis zákazníkov spoločnosť odvrátila, a to kvôli svojej „Get a Mac“ kampani.
Rok 1993 by si mnohí priali aj dnes. Reklama na Macintosh sa niesla v známom hesle: „Macintosh. Dokáže viac. Stojí menej. Je to tak jednoduché.“ Žiaľ, to už nemôžeme o počítačoch Mac tvrdiť v roku 2018, kedy sú jednými z najdrahších na trhu.
15 predpovedí Billa Gatesa z roku 1999 sú poriadne desivé. Bol totiž extrémne presný
Pre prilákanie zákazníkov využíval Apple aj demonštrácie jeho produktov.
Veľká časť marketingu spoločnosti sa snažila presvedčiť zákazníkov, že Apple zariadenia majú naozaj veľký potenciál a nie sú tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá.
Neskôr začala spoločnosť klásť dôraz aj na dizajn, keď predstavila ikonický iMac so širokou paletou farieb.
Dnes sa na farby zanevrelo a prioritou sa stal uhladený a elegantný minimalistický dizajn, výkon, funkcionalita a možnosti Apple počítačov, ktoré sa orientujú najmä na profesionálnych používateľov.
Apple sa stále zameriaval na jednoduchosť. Pri dnešných notebookoch to však nemusí tak vyzerať.
Reklamy spoločnosti sa v minulosti od tých dnešných niekedy takmer nelíšili. Marketingové oddelenie malo vždy rado chytľavé frázy.
Nenechaj si ujsť
Toto je príbeh, ktorým Steve Jobs navždy zmenil Apple a poslal ho na cestu prvej biliónovej spoločnosti
Aj v minulosti sme sa stretli s pokusom o vytvorenie prenosného zariadenia, ktoré by fungovalo ako počítač. Princíp si Apple zachoval pri nových iPadoch dodnes.
História toho skrýva omnoho viac.
Pri pohľade na tieto reklamy sa mnohým až nechce veriť, že takto kedysi vyzeral Apple, jeho marketing a zariadenia. V minulom storočí však boli práve takéto reklamy tými, ktoré mali pritiahnuť zákazníka k týmto produktom. Viac starých reklám z minulosti môžeš nájsť aj na tomto odkaze.
Čítajte viac z kategórie: Smartfóny
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Kvôli EÚ nedostaneš nové funkcie iPhonu. Slovákov čakajú veľké obmedzenia, dôvod ťa prekvapí
Apple konečne vypočul používateľov. Prichádza veľký redizajn aj nové funkcie do auta
Apple zmení tvoj iPhone na nepoznanie. Pozri, čo prináša iOS 26 a či ho dostane aj tvoj mobil
Včerajší Apple event bol fiasko, kričia analytici. V jednej veci Apple neprestáva prekvapovať
AKTUÁLNE: iPhone sa zmení na živé sklo. Apple predstavil najväčšiu zmenu za posledné roky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mimoriadny úspech pre Slovensko: Tradičné jedlo je druhým najlepším na svete (REBRÍČEK)
Generácia Z robí firmám vrásky: „YouTube, Instagram a TikTok sú dnešné učebnice,“ tvrdí expertka
Za „maličkosť“ hrozí slovenským šoférom pokuta až 100 eur. Tisíce vodičov túto chybu robia každý deň
Dovolenkový raj Slovákov zasiahnu extrémne horúčavy. Teplota sa vyšplhá až na 45 °C
SHMÚ varuje pred silnými búrkami na Slovensku: Pre dva kraje platí 2. stupeň výstrahy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- Do Ameriky doletí za 90 minút. Prelomové lietadlo v prvých testoch všetkých prekvapilo
- Japonsko čelí obrovskej kritike. Púšťa sa do riskantnej ťažby surovín, ktorú ešte nikto nevyskúšal
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Nemci sa zbláznili do energetického grálu. Elektrinu im vyrába zadarmo, sieti dodali 60 miliónov MWh
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- Nemci sa zbláznili do energetického grálu. Elektrinu im vyrába zadarmo, sieti dodali 60 miliónov MWh
- Do Ameriky doletí za 90 minút. Prelomové lietadlo v prvých testoch všetkých prekvapilo
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Japonsko čelí obrovskej kritike. Púšťa sa do riskantnej ťažby surovín, ktorú ešte nikto nevyskúšal
-
- Európa do neho investovala miliardy eur, teraz ho ľudia nechcú. Predaj energetického zariadenia prudko klesol
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Cukrovkári dostali nádej na život bez striekačiek. Vedci vyvinuli liečbu, ktorá donúti telo k tvorbe inzulínu
Mladí Slováci podľahli nebezpečnému trendu. Umelá inteligencia im nahrádza jednu z najdôležitejších vecí
Budeme tankovať lacnejší benzín? OPEC+ spustil ropnú lavínu, ktorá ovplyvní aj Slovákov
Slováci sa dočkali. ZSSK chce konečne vyriešiť jeden z najväčších problémov cestujúcich
Slovenská vláda chce AI pod kontrolou. Vymenovala vlastného splnomocnenca
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP