Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Škoda Enyaq nie je žiadnou novinkou. Vlajkové elektrické SUV mladoboleslavskej automobilky je tu pár rokov a za ten čas prešlo mnohými softvérovými aj karosárskymi vylepšeniami či úpravami.

Na nedávnej udalosti sme sa dozvedeli okrem toho, ako sa rozoberá a servisuje batéria aj to, že práve tento elektromobil je medzi Slovákmi najpopulárnejší a počas prvých 5 mesiacov tohto roka si ho u nás kúpilo najviac zákazníkov spomedzi všetkých ostatných automobiliek. Na druhom mieste je neoficiálne Tesla, no zatiaľ sa do tabuliek kvôli nedostupnosti oficiálneho predaja neráta.

Nebude to náhoda, že práve Enyaq preferujú pomerne konzervatívni slovenskí motoristi najviac. Auto má relatívne „klasický“ dizajn a na prvý pohľad nekričí, že sa jedná o elektrické auto.

Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq

Automobilka postupne do vozidla pridala funkcie ako aktívny predohrev batérie na základe toho, že si vodič do navigácie zadá nabíjací bod, čím sa skracuje nabíjanie najmä v zime. Drobných vylepšení bolo však niekoľko a v redakcii sme sa rozhodli otestovať „starý a zároveň nový“ Enyaq v roku 2023 v ultimátnom týždňovom používaní.

Práve takýmito testami sa snažíme motoristom na Slovensku ukázať, že elektromobily sú budúcnosťou a veľmi príjemnou budúcnosťou.

Test, aký ukáže realitu aj najväčším odporcom

Moderný elektromobil si musí poradiť so všetkými jazdnými situáciami. Nestačí, že má nízku spotrebu a vysoký dojazd iba v meste. Rodinné elektrické auto musí zvládnuť aj dlhé cesty po diaľnici či okreskové motanie sa „okolo komína“, kedy vodič bez problémov denne najazdí aj 200 km.

My sme s Enyaqom vo verzii iV 80, teda s pohonom zadnej nápravy a batériou s kapacitou 77 kWh, za 7 dní vyskúšali naozaj všetko. Jazda po meste, behačky v okolí Bratislavy a aj cestu zo Stupavy až na „ďaleký východ“, konkrétne do dediny Ubľa, ktorá sa nachádza ešte 25 km za Sninou.

Cestou sme Enyaq preverili na diaľniciach, horskom priechode Donovaly a tiež na viacerých nabíjačkách, pričom nás zaujímalo najmä to, či moderný elektromobil bude v niečom obmedzovať v porovnaní s tým, akoby sme rovnaké trasy absolvovali spaľovákom. Výsledkom siedmych dní bol nájazd 2 086 km pri priemernej rýchlosti 73 km/h a spotrebe, ktorá sa zastavila na 18 kWh/100 km.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú