Vyše 2000 km za 7 dní a elektromobilita opäť očarila. Tieto fakty už nemôžu Slováci spochybniť
Škoda Enyaq nie je žiadnou novinkou. Vlajkové elektrické SUV mladoboleslavskej automobilky je tu pár rokov a za ten čas prešlo mnohými softvérovými aj karosárskymi vylepšeniami či úpravami.
Na nedávnej udalosti sme sa dozvedeli okrem toho, ako sa rozoberá a servisuje batéria aj to, že práve tento elektromobil je medzi Slovákmi najpopulárnejší a počas prvých 5 mesiacov tohto roka si ho u nás kúpilo najviac zákazníkov spomedzi všetkých ostatných automobiliek. Na druhom mieste je neoficiálne Tesla, no zatiaľ sa do tabuliek kvôli nedostupnosti oficiálneho predaja neráta.
Nebude to náhoda, že práve Enyaq preferujú pomerne konzervatívni slovenskí motoristi najviac. Auto má relatívne „klasický“ dizajn a na prvý pohľad nekričí, že sa jedná o elektrické auto.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Automobilka postupne do vozidla pridala funkcie ako aktívny predohrev batérie na základe toho, že si vodič do navigácie zadá nabíjací bod, čím sa skracuje nabíjanie najmä v zime. Drobných vylepšení bolo však niekoľko a v redakcii sme sa rozhodli otestovať „starý a zároveň nový“ Enyaq v roku 2023 v ultimátnom týždňovom používaní.
Práve takýmito testami sa snažíme motoristom na Slovensku ukázať, že elektromobily sú budúcnosťou a veľmi príjemnou budúcnosťou.
Test, aký ukáže realitu aj najväčším odporcom
Moderný elektromobil si musí poradiť so všetkými jazdnými situáciami. Nestačí, že má nízku spotrebu a vysoký dojazd iba v meste. Rodinné elektrické auto musí zvládnuť aj dlhé cesty po diaľnici či okreskové motanie sa „okolo komína“, kedy vodič bez problémov denne najazdí aj 200 km.
My sme s Enyaqom vo verzii iV 80, teda s pohonom zadnej nápravy a batériou s kapacitou 77 kWh, za 7 dní vyskúšali naozaj všetko. Jazda po meste, behačky v okolí Bratislavy a aj cestu zo Stupavy až na „ďaleký východ“, konkrétne do dediny Ubľa, ktorá sa nachádza ešte 25 km za Sninou.
Cestou sme Enyaq preverili na diaľniciach, horskom priechode Donovaly a tiež na viacerých nabíjačkách, pričom nás zaujímalo najmä to, či moderný elektromobil bude v niečom obmedzovať v porovnaní s tým, akoby sme rovnaké trasy absolvovali spaľovákom. Výsledkom siedmych dní bol nájazd 2 086 km pri priemernej rýchlosti 73 km/h a spotrebe, ktorá sa zastavila na 18 kWh/100 km.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Akú spotrebu sme dosiahli pri takmer 600 km ceste zo Stupavy na uplný východ Slovenska
- Koľko zastávok na nabíjanie sme museli absolvovať
- Či sa dá už dnes vymeniť rodinný spaľovák za elektromobil ako Enyaq
- Aký sme dosiahli maximálny nabíjací výkon a prečo nás to prekvapilo
- Porovnanie rovnakej cesty s malobaterkáčom Citroën e-C4
- Aká bola spotreba pri diaľkovej trase
- Za koľko dokáže Enyaq jazdiť pri dlhodobom používaní
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
BMW posunulo hranice elektromobility. Nový model má dojazd až 700 km a luxusný dizajn
Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Dôležitý komponent môže vystreliť počas jazdy. Veľká automobilka zvoláva 80-tisíc vozidiel
Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Zabudol si si kúpiť diaľničnú známku a aj tak si išiel na cestu? Takto sa vyhneš pokute
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
- EÚ pod tlakom: Veľké automobilky varujú pred obchodnou vojnou, ak clá neskončia
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
-
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
- Experti prehovorili: Zánovné autá sú cenovým hitom, Slováci kupujú najviac tento pohon
- Vodiči, pozor. Štát zmenil podmienky pre motoristov, na podanie dokumentu máš už len pár dní
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
Google chce zmeniť názvy miest na mape. Prezidentka sa obracia na OSN, Trump má jasnú víziu
X Money tu bude už čoskoro. Musk mení bývalý Twitter na digitálnu peňaženku
DeepSeek vypli v prvej európskej krajine. Dôvodom je fakt, ktorý si ľudia nechcú pripustiť
Zakopali vojenskú sekeru. Meta zaplatí Trumpovi 25 miliónov dolárov za urovnanie sporu
Poznáme dôvod požiarov v USA. Vedci predpokladali aj ďalšie katastrofy, blíži sa Doba ohňová
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené