Vyše 2000 km za 7 dní a elektromobilita opäť očarila. Tieto fakty už nemôžu Slováci spochybniť
Škoda Enyaq nie je žiadnou novinkou. Vlajkové elektrické SUV mladoboleslavskej automobilky je tu pár rokov a za ten čas prešlo mnohými softvérovými aj karosárskymi vylepšeniami či úpravami.
Na nedávnej udalosti sme sa dozvedeli okrem toho, ako sa rozoberá a servisuje batéria aj to, že práve tento elektromobil je medzi Slovákmi najpopulárnejší a počas prvých 5 mesiacov tohto roka si ho u nás kúpilo najviac zákazníkov spomedzi všetkých ostatných automobiliek. Na druhom mieste je neoficiálne Tesla, no zatiaľ sa do tabuliek kvôli nedostupnosti oficiálneho predaja neráta.
Nebude to náhoda, že práve Enyaq preferujú pomerne konzervatívni slovenskí motoristi najviac. Auto má relatívne „klasický“ dizajn a na prvý pohľad nekričí, že sa jedná o elektrické auto.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Automobilka postupne do vozidla pridala funkcie ako aktívny predohrev batérie na základe toho, že si vodič do navigácie zadá nabíjací bod, čím sa skracuje nabíjanie najmä v zime. Drobných vylepšení bolo však niekoľko a v redakcii sme sa rozhodli otestovať „starý a zároveň nový“ Enyaq v roku 2023 v ultimátnom týždňovom používaní.
Práve takýmito testami sa snažíme motoristom na Slovensku ukázať, že elektromobily sú budúcnosťou a veľmi príjemnou budúcnosťou.
Test, aký ukáže realitu aj najväčším odporcom
Moderný elektromobil si musí poradiť so všetkými jazdnými situáciami. Nestačí, že má nízku spotrebu a vysoký dojazd iba v meste. Rodinné elektrické auto musí zvládnuť aj dlhé cesty po diaľnici či okreskové motanie sa „okolo komína“, kedy vodič bez problémov denne najazdí aj 200 km.
My sme s Enyaqom vo verzii iV 80, teda s pohonom zadnej nápravy a batériou s kapacitou 77 kWh, za 7 dní vyskúšali naozaj všetko. Jazda po meste, behačky v okolí Bratislavy a aj cestu zo Stupavy až na „ďaleký východ“, konkrétne do dediny Ubľa, ktorá sa nachádza ešte 25 km za Sninou.
Cestou sme Enyaq preverili na diaľniciach, horskom priechode Donovaly a tiež na viacerých nabíjačkách, pričom nás zaujímalo najmä to, či moderný elektromobil bude v niečom obmedzovať v porovnaní s tým, akoby sme rovnaké trasy absolvovali spaľovákom. Výsledkom siedmych dní bol nájazd 2 086 km pri priemernej rýchlosti 73 km/h a spotrebe, ktorá sa zastavila na 18 kWh/100 km.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Akú spotrebu sme dosiahli pri takmer 600 km ceste zo Stupavy na uplný východ Slovenska
- Koľko zastávok na nabíjanie sme museli absolvovať
- Či sa dá už dnes vymeniť rodinný spaľovák za elektromobil ako Enyaq
- Aký sme dosiahli maximálny nabíjací výkon a prečo nás to prekvapilo
- Porovnanie rovnakej cesty s malobaterkáčom Citroën e-C4
- Aká bola spotreba pri diaľkovej trase
- Za koľko dokáže Enyaq jazdiť pri dlhodobom používaní
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Nie je to len auto. Obľúbená automobilka ukázala nový elektromobil s geniálnou funkciou
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lidl sťahuje z predaja milovanú pochúťku Slovákov, hrozí prítomnosť cudzieho predmetu: Skontroluj, či ju máš doma
Technologický gigant v problémoch: Čína tvrdí, že americké čipy môžu špehovať a vypínať na diaľku
Spečatené: Trump zavádza nové clá do výšky 41%. Chce svetový obchod v prospech USA
Živnostníkom zostáva už len pár dní, inak im hrozia sankcie. Nezabudnite na túto povinnosť
Záhadné zariadenie v rukách Putinovej ochranky: Nový systém má okamžite chrániť lídra pred dronmi (VIDEO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP