Vyše 2000 km za 7 dní a elektromobilita opäť očarila. Tieto fakty už nemôžu Slováci spochybniť
Škoda Enyaq nie je žiadnou novinkou. Vlajkové elektrické SUV mladoboleslavskej automobilky je tu pár rokov a za ten čas prešlo mnohými softvérovými aj karosárskymi vylepšeniami či úpravami.
Na nedávnej udalosti sme sa dozvedeli okrem toho, ako sa rozoberá a servisuje batéria aj to, že práve tento elektromobil je medzi Slovákmi najpopulárnejší a počas prvých 5 mesiacov tohto roka si ho u nás kúpilo najviac zákazníkov spomedzi všetkých ostatných automobiliek. Na druhom mieste je neoficiálne Tesla, no zatiaľ sa do tabuliek kvôli nedostupnosti oficiálneho predaja neráta.
Nebude to náhoda, že práve Enyaq preferujú pomerne konzervatívni slovenskí motoristi najviac. Auto má relatívne „klasický“ dizajn a na prvý pohľad nekričí, že sa jedná o elektrické auto.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Automobilka postupne do vozidla pridala funkcie ako aktívny predohrev batérie na základe toho, že si vodič do navigácie zadá nabíjací bod, čím sa skracuje nabíjanie najmä v zime. Drobných vylepšení bolo však niekoľko a v redakcii sme sa rozhodli otestovať „starý a zároveň nový“ Enyaq v roku 2023 v ultimátnom týždňovom používaní.
Práve takýmito testami sa snažíme motoristom na Slovensku ukázať, že elektromobily sú budúcnosťou a veľmi príjemnou budúcnosťou.
Test, aký ukáže realitu aj najväčším odporcom
Moderný elektromobil si musí poradiť so všetkými jazdnými situáciami. Nestačí, že má nízku spotrebu a vysoký dojazd iba v meste. Rodinné elektrické auto musí zvládnuť aj dlhé cesty po diaľnici či okreskové motanie sa „okolo komína“, kedy vodič bez problémov denne najazdí aj 200 km.
My sme s Enyaqom vo verzii iV 80, teda s pohonom zadnej nápravy a batériou s kapacitou 77 kWh, za 7 dní vyskúšali naozaj všetko. Jazda po meste, behačky v okolí Bratislavy a aj cestu zo Stupavy až na „ďaleký východ“, konkrétne do dediny Ubľa, ktorá sa nachádza ešte 25 km za Sninou.
Cestou sme Enyaq preverili na diaľniciach, horskom priechode Donovaly a tiež na viacerých nabíjačkách, pričom nás zaujímalo najmä to, či moderný elektromobil bude v niečom obmedzovať v porovnaní s tým, akoby sme rovnaké trasy absolvovali spaľovákom. Výsledkom siedmych dní bol nájazd 2 086 km pri priemernej rýchlosti 73 km/h a spotrebe, ktorá sa zastavila na 18 kWh/100 km.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Akú spotrebu sme dosiahli pri takmer 600 km ceste zo Stupavy na uplný východ Slovenska
- Koľko zastávok na nabíjanie sme museli absolvovať
- Či sa dá už dnes vymeniť rodinný spaľovák za elektromobil ako Enyaq
- Aký sme dosiahli maximálny nabíjací výkon a prečo nás to prekvapilo
- Porovnanie rovnakej cesty s malobaterkáčom Citroën e-C4
- Aká bola spotreba pri diaľkovej trase
- Za koľko dokáže Enyaq jazdiť pri dlhodobom používaní
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: E-autá
Teraz čítajú
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tesco sťahuje z predaja obľúbenú pochúťku Slovákov. Obsahuje toxický kov, ktorý môže poškodiť obličky
Pokuta až 100 eur za bežnú chybu Slovákov. Mnohí vodiči robia vec, ktorú si ani neuvedomujú
Banky menia pravidlá prevodu peňazí. Od októbra potrebuješ viac než len číslo účtu príjemcu
Vedci objavili zbraň proti rakovine prsníka. Jediný tréning môže zastaviť rakovinové bunky, tvrdia odborníci
Chránili naše zdravie, dnes sú časovanou bombou. Rúška z čias Covid-19 uvoľňujú „neviditeľný jed“, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP