Streamovacie služby začínajú čeliť nepríjemnej realite – dochádzajú im potenciálni zákazníci. Situácia je už kritická na americkom trhu, kde sú diváci doslova zaplavení alternatívami. Veľkí hráči tak musia neustále prichádzať s inovatívnymi riešeniami, ako nielen prilákať platiacich zákazníkov, ale si ich v dlhodobom horizonte aj udržať.

Seriály môžu trvať dlhšie

Jedným z možných riešení by mohlo byť udržať diváka pred obrazovkou čo najdlhšie. Ako informuje portál BGR, Netflix v spoločnosti s ďalšími platformami nenápadne skúšajú experimentovať s dĺžkou svojich noviniek a testujú, aký model im z hľadiska sledovanosti a výnosov najviac vyhovuje.

Trendom sa momentálne zdá byť predlžovanie seriálov. Netflix takto prekvapil už pri svojom poslednom hite Stranger Things, ktorý na rozdiel od predchodcov nielen rozdelil na dve polovice, ale finálne epizódy sa svojou dĺžkou hravo vyrovnali aj celovečerným filmom. Posledná časť napríklad mala až 2 a pol hodiny, čo je pre seriálovú epizódu bezprecedentné.

Podobný trend by sme podľa analytikov mohli v budúcnosti vidieť častejšie aj pri ostatných službách. Stačí sa pozrieť na niektoré pripravované seriály od Disney – prvá séria Andor bude pozostávať až z 12 epizód a s rovnakým množstvom nových častí príde aj potvrdené pokračovanie. To isté platí aj o nedávno oznámenej novinke Daredevil: Born Again, ktorý má pri prvej sérii potvrdených až 18 epizód.

Netflix

Streamovacie služby si začínajú uvedomovať voľnosť, akou pri svojom obsahu oproti televíznemu vysielaniu disponujú. Potvrdzuje to aj Ken Corday z NBC, ktorá prevádzkuje službu Peacock. „Pravdepodobne uvidíte omnoho viac obsahu, pretože nie sme limitovaní 38 minútami obsahu a 22 minútami reklamy“, povedal na margo svojho dlhoročného televízneho seriálu, ktorý prejde na streamovaciu službu.

Je tu aj ďalšia horúca oblasť

Veľkou témou sa v súčasnosti zdá byť aj tzv. binge-watching, teda vydanie všetkých epizód seriálu naraz. Touto praktikou sa u divákov preslávil najmä Netflix, ktorý do sveta chrlí jednu novinku za druhou, ostatné platformy sú kvôli menšiemu množstvu obsahu nútené vydávať seriály epizodicky každý týždeň. Hrozí totiž, že diváci by po pozretí celej série jednoducho nemali viac čo pozerať a mohli by zrušiť predplatné.

Riziko vydávania všetkých epizód naraz si uvedomuje aj Netflix, ktorý začal svoje najväčšie hity rozdeľovať na dve polovice. Dokonca sa v súvislosti so svetovou jednotkou nedávno hovorilo aj o úplnom upustení od binge-watchingu a prechode na týždenný formát po vzore konkurencie.

Tieto správy sa síce nakoniec ukázali ako nepravdivé, faktom však zostáva, že streamovacie služby neustále experimentujú a hľadajú model, ktorý im udrží čo najviac platiacich divákov. Ak sa platformám formát dlhších seriálov osvedčí, v budúcnosti nás čaká záplava nekonečných televíznych seáns.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú