Nezastaví ho sneh a porazí aj ľad. Elektrický Range Rover prekvapil skeptikov v extrémnom teste
Range Rover pokračuje vo vývoji svojho prvého plne elektrického modelu a nedávno ukončil druhú fázu zimného testovania v náročných podmienkach za polárnym kruhom. Prototypy vozidla absolvovali v severnej Európe desiatky tisíc kilometrov na zamrznutých jazerách a snehových trasách, kde inžinieri overovali funkčnosť pohonu, jazdných systémov a najmä tepelného manažmentu v mraze.
Jedným z hlavných bodov testovania bolo nasadenie novej technológie ThermAssist™, ktorá optimalizuje vykurovanie interiéru a zároveň šetrí energiu batérie. Systém využíva teplo, ktoré vzniká počas prevádzky vozidla, a presmerováva ho na ohrev kabíny či komponentov pohonu. V extrémnych teplotách tak pomáha znižovať spotrebu energie až o 40 percent a udržiava stabilný výkon aj pri nabíjaní.
Zástupcovia automobilky uviedli, že arktické podmienky umožnili preveriť, ako systém zvláda záťaž v reálnom prostredí, a podľa ich slov výsledky potvrdili, že vozidlo si udrží stabilný dojazd a výkon aj v mínusových teplotách.
Zimné testy odhalili, čo dokáže
Popri tepelnom manažmente inžinieri testovali aj jazdné vlastnosti na ľade a snehu. Nový Range Rover Electric je vybavený adaptívnym vzduchovým podvozkom a systémom jazdy na jeden pedál, ktorý vozidlu umožňuje spomaľovať aj zastaviť bez použitia bŕzd. Táto funkcia sa ukázala ako účinná aj na šmykľavom povrchu, kde pomáha vodičovi plynule ovládať vozidlo.
Výrobca ďalej uviedol, že jedným z cieľov bolo zachovať tradičný jazdný charakter Range Roveru aj v elektrickej verzii. Z tohto dôvodu bol zosilnený skelet karosérie, čo prispieva k lepšiemu zvládaniu hmotnosti batérie a k stabilite počas jazdy. Inžiniersky tím tvrdí, že sa im podarilo udržať vyváženie medzi pohodlím, ovládateľnosťou a schopnosťami v teréne.
Základom nového modelu je batéria s kapacitou 117 kWh a napätím 800 voltov. Ide o prvý vysokonapäťový akumulátor, ktorý spoločnosť JLR navrhla a vyrába sama. Obsahuje 344 článkov v dvojvrstvovom usporiadaní a je optimalizovaný pre čo najlepší pomer dojazdu, nabíjacej rýchlosti a energetickej hustoty.
V teréne sa preverovala aj pohonná sústava. Vďaka technológii Intelligent Driveline Dynamics dokáže systém elektronicky regulovať rozdelenie výkonu medzi zadnými kolesami podľa aktuálnych podmienok. Na šmykľavom povrchu tak vozidlo zvláda zmeny trakcie rýchlejšie než bežné spaľovacie modely. Systém dokáže reagovať v priebehu 50 milisekúnd a upraviť výkon až stokrát rýchlejšie ako pri klasickom mechanickom pohone.
Range Rover Electric je stále vo fáze testovania, no podľa automobilky bude pred uvedením na trh pokračovať v rozsiahlych skúškach. Zameranie zostáva rovnaké – ponúknuť vozidlo, ktoré si zachová schopnosti tradičného Range Roveru, no zároveň prinesie výhody elektromobility vrátane tichej jazdy, nízkych emisií a modernej technológie navrhnutej pre každodenné aj náročnejšie podmienky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
NASA objavila 7 000-kilometrovú anomáliu nad Atlantikom. V útrobách Zeme sa odohralo niečo, čo zaskočilo vedcov
43-ročný Marián Gáborík má majetok 90 miliónov eur. V Trenčíne vybudoval vlastné športové impérium
Zdechovský: Slovensko má za miliardu vyšetrovaných podvodov. Je to unikát v rámci EÚ
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP