Okolo elektromobilov je posledné roky mnoho debát, mimo iného aj o tom, ako ich batérie dlhodobo znesú treskúce zimy s teplotami hlboko pod nulou. Tesla však problémom s batériami zatiaľ odoláva, majiteľov najnovšieho Modelu 3 však teraz trápia trochu iné komplikácie.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Tesla začala svoj najnovší elektromobil dodávať prvým zákazníkom ešte v závere minulého roka. Zima sa ich však veľmi netýkala, pretože väčšinou išli do oblasti stále relatívne teplej Kalifornie. Dá sa preto povedať, že Model 3 čaká prvá skutočná zima až teraz. Najmä na severovýchode USA sa to už začína prejavovať. Ako informuje portál Electrek, niekoľko majiteľov elektromobilu sa sťažuje na nemožnosť otvoriť dvere svojho auta pri teplotách pod nulou.

Problém sa vyskytuje najmä na kľučkách, ktoré sa na Modeli 3 musia zatlačiť, aby bolo možné následne otvoriť dvere vozidla. Kľučky však primŕzajú a ich zatlačenie je veľmi komplikované. A navyše nie je to jediný problém. Celkovo sa totiž Model 3 otvára trochu komplikovane. Po zatlačení kľučky sa automaticky mierne posunie dole aj okno príslušných dverí, ktoré inak bráni otvoreniu. Aj okná však primŕzajú a ďalej komplikujú manipuláciu s dverami. Tretím, avšak o čosi menej problémovým prvkom, je ochranný výsuvný kryt nabíjacieho portu. Ani ten sa pri nižších mínusových teplotách niekedy nechce úplne zatvoriť.

Nie je úplne jasné, o aký veľký problém celkovo ide. Zdroj informuje o niekoľkých majiteľoch, ktorí nahlásili komplikácie, pričom aj reportér portálu Electrek mal problém otvoriť svoje vozidlo. Von vtedy panovala teplota -7 °C, pričom vnútri elektromobilu spustil približne 10 minút pred pokusom o otvorenie vyhrievanie na 22 °C.

Pravé zimy ešte nezačali

Pre majiteľov modelov S a X by malo byť upokojením, že tieto verzie majú mierne odlišný mechanizmus otvárania a už prežili niekoľko zím. Podobné komplikácie by sa ich teda nemali týkať. Zlé správy pre Teslu však znamená pravdepodobne komplikovaná náprava pri Modeli 3. Problém je totiž skôr zložitosť celého mechanizmu otvárania, navyše sa vyskytuje na vonkajšej strane, kde predhrievanie vozidla nie je tak efektívne. A to najhoršie zrejme ešte len príde. Tie pravé mrazy totiž ešte nenastali.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
100%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
0%
O autorovi
Pavol Lupták
Už počas štúdia na vysokej škole bol môj záujem pomerne neustále upriamený na najnovšie novinky zo sveta moderných technológií a vedy. S radosťou ich teraz testujem a najmä odhaľujem ich nedostatky. Zaujímam sa aj o témy ohľadom bezpečnosti dát a ochrany súkromia na internete. Moje postrehy a niečo zo súkromia môžeš sledovať aj na Instagrame a Twitteri (@l_u_p_t_i). E-mail: [email protected]