Žiadne nabíjanie a len 3 minutové zdržanie. Takto funguje prelomová výmena batérií čínskych elektromobilov v praxi
Nabíjanie elektromobilov je stále relatívne zdĺhavé. Aj keď niektoré vozidlá sa už dokážu dobiť v priebehu pár desiatok minút, natankovanie klasického auta v prieme zaberie sotva 5 minút. Portál InsideEVs však dáva do pozornosti čínsku automobilku NIO, ktorá do praxe priniesla unikátne riešenie „dobíjania“ elektromobilov svojej značky.
Myšlienka, že z nabíjacej stanice odídeš s plne nabitou baterkou behom pár minút, je pri klasickom nabíjaní, aké poznáme dnes, zrejme nereálna. Mnohé automobilky sa tak snažia prísť s alternatívnymi riešeniami, ktoré celý proces dobitia batérií v elektromobile značne urýchlia.
Zatiaľ čo väčšina svetových automobiliek sa spolieha na zlepšovanie technológií rýchleho nabíjania, čínske NIO vsadilo kartu na ich vymieňanie. V ich podaní sa nejedná o žiadnu novinku, stanice na výmenu batérií začali v Číne budovať už v máji 2018 a 2 roky na to zaznamenali kľúčový míľnik. Svojim zákazníkom vykonali už 500 000 výmen batérií.
Technológiu výmeny vybitej batérie za nabitú na ich špeciálnych staniciach podporujú dva modely. Jedná sa o SUV NIO ES6 a NIO ES8. Práve väčší z tejto dvojice, model ES8, sa objavil v šou FullyCharged, kde je celý proces výmeny zachytený na videu.
Moderátor Elliot Richards demonštruje, aké jednoduché a rýchle môže byť „nabitie“ batérie elektromobilu. Vlastníci vyššie spomenutých modelov si vedia výmenu naplánovať aj cez aplikáciu. Podobne tak urobil aj Elliot, no pred ním stálo v rade stálo jedno auto, takže musel počkať 3 minúty, kým sa dostal na rad.
Následne si auto prevzal technik stanice, ktorý ho zaparkoval na špeciálny zdvihák. Keďže je celý proces výmeny úplne automatizovaný, elektromobil musí byť presne zarovnaný, K čomu mu pomáhajú valce pod kolesami.
Po zrovnaní sa automobil zdvihne, zájde podeň špeciálny vozík, ktorý odskrutkuje vybitú batériu, vysunie ju z auta a odíde s ňou preč. Následne sa na vozík v skrytej časti stanice naloží nabitá batéria, tá zájde pod vozidlo, naskrutkuje sa a elektromobil sa zloží na kolesá. Potom ho už len technik vyparkuje zo stanice a majiteľ môže pokračovať v jazde.
Stanice tohto typu sú rozmiestnené pozdĺž dôležitých diaľníc v Číne, takže majitelia elektromobilov NIO si vedia na základe polohy plánovať aj dlhšie trasy a vyhnú sa hodinovým nabíjaniam na klasických nabíjacích staniciach.
Navyše, ak si prvým majiteľom elektromobilu, výmenu batérií na staniciach máš úplne zadarmo. Majitelia, ktorí majú auto „z druhej ruky“ si platia za kWh energie, ktoré na ich vybitej batérii chýbali. Ceny sú podľa Elliota veľmi priaznivé, výmena úplne vybitej batérie stojí približne 8 libier, čiže asi 8,85 €.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
Viac ako 400 km dojazd za 25 000 €. Škoda predstavila prelomový elektromobil Epiq
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené