Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Čínska automobilka Zeekr pripravuje svoj vstup na európsky trh s modelom 7X, ktorý bol nedávno zachytený počas testovania na európskych cestách. Model, pôvodne uvedený na trh v septembri 2024 v Číne, by sa mal v Európe oficiálne predstaviť v roku 2025. Na tému upozornil portál CarNewsChina.
Dizajn a rozmery
Testovací model Zeekr 7X pre európsky trh si zachováva väčšinu dizajnových prvkov z čínskej verzie. Výrazné rozdiely však zahŕňajú absenciu svetelného pásu a technológie LiDAR, ktoré sú dostupné v domácej verzii. Vozidlo dostalo aj nové šesťlúčové disky kolies. Rozmery ostali nezmenené: jeho dĺžka predstavuje 4 825 mm, šírka 1 930 mm, výška 1656 mm a rázvor: 2 925 mm.
V interiéri sa očakáva minimalistický a moderný dizajn, typický pre značku Zeekr. Medzi očakávané prvky patrí plávajúci centrálny displej, panoramatická strecha a multimediálne obrazovky pre zadných pasažierov. Kufor poskytuje priestor o objeme 616 litrov, doplnený o 62-litrový predný úložný priestor.
Technológie a pohon
Zeekr 7X je postavený na modulárnej architektúre SEA, ktorú využívajú aj ďalšie elektromobily zo skupiny Geely, ako Zeekr 001 či Zeekr 007. Na výber budú dve konfigurácie pohonu:
- Zadný pohon (RWD):
- Výkon: 310 kW
- Krútiaci moment: 440 Nm
- Dojazd (CLTC): 780 km
- Pohon všetkých kolies (AWD):
- Kombinovaný výkon: 475 kW
- Kombinovaný krútiaci moment: 710 Nm
- Dojazd (CLTC): 705 km
Obe verzie využívajú 800V vysokonapäťovú platformu, ktorá umožňuje rýchle nabíjanie a vysokú energetickú účinnosť. Oba verzie Zeekr 7X môžu byť vybavené batériami s kapacitou 75 alebo 100 kWh. Výrobca zároveň sľubuje rekordne rýchle nabíjanie – na 80 % kapacity sa dokáže vozidlo nabiť z 10 % len za 10,5 minúty.
Cena a dostupnosť
Cena európskej verzie Zeekr 7X zatiaľ nebola oznámená. Pre porovnanie, v Číne sa model predáva za 229,900 až 266,900 jüanov (33 000 – 39 000 €). Po započítaní prepravných nákladov a európskych daní sa očakáva, že cena v Európe bude výrazne vyššia.
Napríklad menší model Zeekr X sa v Číne predáva od 149,000 jüanov (21 500 €), zatiaľ čo v Európe začína na 44 990 €. Podobný nárast ceny sa očakáva aj pri modeli 7X.
Perspektíva na slovenskom trhu
Zeekr 7X by mohol zaujať slovenských zákazníkov, ktorí hľadajú prémiový elektromobil so špičkovým dojazdom a výkonnými technológiami. Konkurenciou by mohli byť modely ako Tesla Model Y alebo BMW iX3, pričom čínske elektromobily lákajú najmä kombináciou výbavy a ceny. Dôležité však bude, či výrobca upraví model podľa preferencií európskych zákazníkov a prispôsobí ponuku miestnym trhom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP