Desktopové verzie bankových webov sa pomaly dostávajú do úzadia. Prednosť dostávajú mobilné verzie, ktoré majú zákazníci bánk neustále po ruke vo svojom smartfóne. Najlepší mobilný web bánk na svete hodnotil magazín Global Finance, ktorý za absolútneho víťaza vybral Tatra banku.

Začiatkom jesene získala ocenenie za najinovatívnejší mobilný web v rámci strednej a východnej Európy, neskôr tento úspech potvrdila aj v celosvetovej súťaži.

Rozhodli sme sa preto zistiť viac a umožníme ti nahliadnuť do „zákulisia“ toho, čo za týmto významným ocenením stojí a vďaka čomu ho Tatra banka získala.

Za úspechom stojí niekoľko inovácií a vylepšení. Niektoré si zákazník všimne, ale sú aj také, ktoré fungujú „na pozadí“, no tvoria neoddeliteľnú súčasť inovačného celku.

„To, že je web Tatra banky responzívny, berieme ako samozrejmosť, ale zamýšľali sme sa napríklad aj nad možnosťou mať na mobilnom webe iný obsah ako na desktopovom.“

Tatra banka má najinovatívnejší mobilný web sveta

Podľa vedúceho oddelenia digitálneho marketingu, Petra Truchana, patrí medzi tie najväčšie viditeľné inovácie chatbot Adam, portál Životné momenty či objednanie stretnutia v pobočke na vybraný dátum a čas.

K tým ďalším, ktoré zákazník ale priamo nevidí, radí umelú inteligenciu. Tá pomáha pri mnohých ďalších úkonoch na mobilnom webe, napríklad pri vyhľadávaní či personalizácii stránky.  Technológia AMP popritom zlepšuje načítanie a používateľský zážitok na webe.

Vo svojej podstate ide o technológiu, ktorá používateľovi poskytuje zjednodušenú verziu webu bez kópií obsahu z HTML verzie webu a umožňuje tak rýchlejšie načítanie stránok. „AMP viditeľne zlepšuje používateľský zážitok na mobilnom zariadení okamžitým zobrazením stránky bez dlhého načítavania obsahu,“ dodal k tejto technológii Peter Truchan.

Na personalizácii a rýchlosti záleží

Ako však banka dokáže tieto inovácie využiť v prospech klienta a priniesť mu výnimočný zážitok z prehliadania mobilného webu? Tu je potrebné splniť kľúčovú požiadavku, ktorou je rýchlosť a prehľadnosť.

Snažíme sa prispôsobiť všetkým typom návštevníkov a každému z nich doručiť dokonalý používateľský zážitok. Okrem toho sa snažíme návštevníkovi čo najviac uľahčiť orientáciu na našom mobilnom webe a to sa nám darí najmä vďaka testovaniu a personalizácii určitých prvkov vo vnútri webovej stránky,“ dodáva Peter Truchan pre FonTech.sk.

Mobilná verzia webu od Tatra banky sa svojimi možnosťami sústredí na všetky skupiny zákazníkov, od mladej generácie, až po klientov staršej vekovej kategórie.

Medzi spomenutými možnosťami nájdeme aj užitočného chatbota, ktorý rovnako využíva moderné technológie, aby uľahčil a spríjemnil klientovi návštevu webu. Dostupný je 24/7.

Jeho základom je umelá inteligencia a prepracované funkcie, vďaka ktorým „dokáže zobraziť mapu s najbližšou či vybranou pobočkou a bankomatom, a taktiež poskytnúť kurzový lístok spolu s menovou kalkulačkou,“ vyjadril sa na margo chatbota Adama Peter Truchan a dodáva, že „v mobilnej aplikácii vie po overení klienta aktivovať a zablokovať platobnú kartu či zmeniť nastavenie platobných limitov a povolených kontinentov. V najnovšej verzii Adam pomôže aj s aktualizáciou nového občianskeho preukazu v našich systémoch alebo ukáže PIN kód ku karte.“

Vylepšená verzia tohto chatbota navyše pridáva aj možnosť nastavenia automatickej splátky ku kreditnej karte, či sporenia do Podielových fondov.

Veľkú rolu zohrávajú smartfóny

Každý z nás niekoľkokrát denne siahne po smartfóne, ktorý nám rýchlo dokáže vyhľadať všetky potrebné informácie o službách a produktoch. Práve vďaka dostupnosti a jednoduchosti používania navštevuje mobilný web Tatra banky viac ako polovica klientov. Tomu je preto potrebné prispôsobiť vzhľad, funkcie a možnosti. Ako túto výzvu vyriešila Tatra banka?

Podľa Petra Truchana stojí za vývojom inovatívneho mobilného webu množstvo rôznych prístupov. Tie pomohli k jeho prispôsobeniu smartfónom. Do úvahy boli brané mnohé návrhy, no najväčšie zmeny prišli so samotným redizajnom v roku 2018.

 

Používateľovi sa taktiež dokážu prispôsobiť odkazy na stiahnutie mobilnej aplikácie podľa operačného systému a rovnako tak zmeniť menu, či hlavné tlačidlá v tele stránky podľa toho, aký smartfón využíva. Samozrejmosťou je dnes už aj prepínanie medzi denným a nočným režimom v Životných momentoch.

Vďaka takémuto inovačnému prístupu Tatra banka zaznamenáva nárast návštevníkov mobilného webu už niekoľko rokov po sebe. „Táto návštevnosť prekonala návštevnosť z desktopu napriek tomu, že mnoho klientov na desktope chodí cez web Tatra banky do internet bankingu,“ potvrdzuje úspech mobilného webu vedúci oddelenia digitálneho marketingu Tatra banky.

Cez čo najčastejšie hľadáš informácie o bankových službách?

Načítava sa... ... Načítava sa... ...

 

Testovanie a vývoj je gro inovácií

Za každým úspešným produktom a službou stojí veľké úsilie, vývoj a testovanie. Inak to nie je ani v prípade mobilného webu tejto banky, ktorá jeho budovaním a vylepšovaním strávila množstvo času.

„Prvá oblasť testovania je funkčné testovanie, ktorého cieľom je preveriť, že sú nové funkcionality plne funkčné, bezpečné a že keď ich sprístupníme klientom, budú fungovať. Je to veľmi náročná oblasť, ktorá nám berie mnoho energie, ale vnímame ju ako veľmi dôležitú,“ objasnil Peter Truchan.

Druhý typ testovania sa týka verifikácie nápadov. Toto testovanie je naopak veľmi zaujímavé, poučné a bez neho si neviem predstaviť rozvoj žiadneho webu,“ dodáva Truchan k testovaniu mobilného webu Tatra banky.

Do tohto procesu vývoja a testovania pritom Tatra banka zapája v určitom momente aj samotných klientov, ktorí si môžu novinky vyskúšať. „Pri tomto druhom testovaní používame na vyhodnotenie pokročilé štatistické metódy, ktoré nám odhalia užitočnosť nápadu a spoľahlivosť testu,“ dodal Truchan, ktorý taktiež potvrdil, že testovanie menej signifikantných zmien trvá dlhšie.

Všetky aspekty mobilného webu a jeho vylepšenia sú pravidelne vyhodnocované rôznymi metrikami, pričom banka zhodnotí spätnú väzbu, vďaka ktorej vypočuje aj priamo potreby samotných klientov. Práve pre nich sú vyvíjané všetky inovatívne riešenia, ktoré Tatra banke priniesli ovocie v podobe ocenenia za najlepší mobilný web sveta.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom