Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Ak ti niečo hovorí kombinácia slov „Lancia“ a „HF“, je pravdepodobné, že si fanúšikom rally scény osemdesiatych rokov. A ak náhodou nie, priprav sa na návrat legendy. Talianska značka, ktorá sa kedysi hrdo preháňala šotolinovými traťami v triede Group B, prichádza s elektrickým športovým modelom, ktorý má v krvi rovnakého súťažného ducha ako Delta HF Integrale. Tentoraz však v modernom šate a s nulovými emisiami.
Legenda je späť
Lancia oficiálne predstavila nový Ypsilon Rally4 Trofeo ako súťažný automobil s výkonom 212 koní pre pohár Trofeo Lancia. Ešte zaujímavejšia správa sa ukrývala hlbšie v tlačovej správe. Talianska automobilka totiž čoskoro predstaví aj sériovú, cestnú verziu Ypsilonu s označením HF a výkonom 280 koní, ktorá bude kompletne elektrická a pripravená rozvíriť vody medzi hothatchmi.
V osemdesiatych rokoch dominovali svetovým rally pretekom extrémne stroje ako Renault R5 Turbo, Audi Ur-Quattro či práve Lancia Delta HF Integrale. Bola to éra nekompromisného výkonu, extrémneho dizajnu a obrovských rizík. Dnes tieto autá vzbudzujú romantickú nostalgiu a výrobcovia sa snažia zachytiť túto energiu v moderných verziách svojich klasík. Renault sa už s elektrickým R5 Turbo 3E trafil do čierneho a teraz sa do súboja pridáva aj Lancia.
Ypsilon HF však nie je žiadny bežný mestský elektromobil. Jeho výbava obsahuje znížený podvozok, rozšírený rozchod kolies o 3 cm oproti bežnému modelu, špeciálne 18-palcové disky z ľahkých zliatin, aerodynamický zadný difúzor a výrazné blatníky, ktoré vizuálne odkazujú na agresívne línie klasických športových Lancií. Predný nárazník nesie nový moderný HF znak, ktorý opäť obsahuje ikonického slona – symbol neohrozenosti a výkonu. Dizajn loga je inšpirovaný originálom z Fulvie Coupé z roku 1966 a šikmým písmom z Delty z deväťdesiatych rokov.
Technické špecifikácie
Pod kapotou sa nachádza 280 koní a 345 Nm krútiaceho momentu, ktoré prenáša na vozovku pomocou Torsen samosvorného diferenciálu. Ten vie smerovať krútiaci moment medzi vnútorné a vonkajšie kolesá, čím zlepšuje ovládateľnosť v zákrutách, podobne ako tankový systém riadenia.
Brzdový systém značky Alcon zahŕňa štvorpiestikové monobloky a veľké 355 mm kotúče pre maximálnu brzdnú silu a tepelnú odolnosť. Predná časť karosérie je pevnejšia o 67 % a zadný stabilizátor má vyššiu tuhosť až o 153 %, čo zaručuje precíznu jazdu aj pri ostrom tempe.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne auto za približne 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, čo je na šotoline viac než dosť. Elektromobil používa 400-voltovú architektúru a 54 kWh batériu, ktorá podľa metodiky WLTP ponúkne dojazd 370 km. Rýchlonabíjanie je na úrovni 100 km za 10 minút, čo z neho robí použiteľné auto nielen na víkendové zábavy, ale aj na každodenné dochádzanie.
A hoci cena zatiaľ nebola oficiálne zverejnená, očakáva sa rozpätie okolo 35-40 tisíc eur, čo je pri výkone a výbave celkom konkurencieschopné. Objednávky sú už otvorené a prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte v priebehu tohto roka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Investoval 3 000, zarobil 2 000 000 dolárov. Kryptomena „4“ urobila z tradera milionára
Rusko vedie nízkointenzívnu vesmírnu vojnu, tvrdí holandský expert. Objektívmi za pár eur sleduje špionážne satelity (ROZHOVOR)
43-ročný Marián Gáborík má majetok 90 miliónov eur. V Trenčíne vybudoval vlastné športové impérium
Šutaj Eštok o povolenkách: Radšej pôjdeme do súdneho sporu s EÚ, ako by sme toto mali akceptovať
NASA objavila 7 000-kilometrovú anomáliu nad Atlantikom. V útrobách Zeme sa odohralo niečo, čo zaskočilo vedcov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Video: Bizarný „kolotoč” vyrába elektrinu za polovicu ceny. Investuje do neho aj Bill Gates
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP