Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Ak ti niečo hovorí kombinácia slov „Lancia“ a „HF“, je pravdepodobné, že si fanúšikom rally scény osemdesiatych rokov. A ak náhodou nie, priprav sa na návrat legendy. Talianska značka, ktorá sa kedysi hrdo preháňala šotolinovými traťami v triede Group B, prichádza s elektrickým športovým modelom, ktorý má v krvi rovnakého súťažného ducha ako Delta HF Integrale. Tentoraz však v modernom šate a s nulovými emisiami.
Legenda je späť
Lancia oficiálne predstavila nový Ypsilon Rally4 Trofeo ako súťažný automobil s výkonom 212 koní pre pohár Trofeo Lancia. Ešte zaujímavejšia správa sa ukrývala hlbšie v tlačovej správe. Talianska automobilka totiž čoskoro predstaví aj sériovú, cestnú verziu Ypsilonu s označením HF a výkonom 280 koní, ktorá bude kompletne elektrická a pripravená rozvíriť vody medzi hothatchmi.
V osemdesiatych rokoch dominovali svetovým rally pretekom extrémne stroje ako Renault R5 Turbo, Audi Ur-Quattro či práve Lancia Delta HF Integrale. Bola to éra nekompromisného výkonu, extrémneho dizajnu a obrovských rizík. Dnes tieto autá vzbudzujú romantickú nostalgiu a výrobcovia sa snažia zachytiť túto energiu v moderných verziách svojich klasík. Renault sa už s elektrickým R5 Turbo 3E trafil do čierneho a teraz sa do súboja pridáva aj Lancia.
Ypsilon HF však nie je žiadny bežný mestský elektromobil. Jeho výbava obsahuje znížený podvozok, rozšírený rozchod kolies o 3 cm oproti bežnému modelu, špeciálne 18-palcové disky z ľahkých zliatin, aerodynamický zadný difúzor a výrazné blatníky, ktoré vizuálne odkazujú na agresívne línie klasických športových Lancií. Predný nárazník nesie nový moderný HF znak, ktorý opäť obsahuje ikonického slona – symbol neohrozenosti a výkonu. Dizajn loga je inšpirovaný originálom z Fulvie Coupé z roku 1966 a šikmým písmom z Delty z deväťdesiatych rokov.
Technické špecifikácie
Pod kapotou sa nachádza 280 koní a 345 Nm krútiaceho momentu, ktoré prenáša na vozovku pomocou Torsen samosvorného diferenciálu. Ten vie smerovať krútiaci moment medzi vnútorné a vonkajšie kolesá, čím zlepšuje ovládateľnosť v zákrutách, podobne ako tankový systém riadenia.
Brzdový systém značky Alcon zahŕňa štvorpiestikové monobloky a veľké 355 mm kotúče pre maximálnu brzdnú silu a tepelnú odolnosť. Predná časť karosérie je pevnejšia o 67 % a zadný stabilizátor má vyššiu tuhosť až o 153 %, čo zaručuje precíznu jazdu aj pri ostrom tempe.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne auto za približne 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, čo je na šotoline viac než dosť. Elektromobil používa 400-voltovú architektúru a 54 kWh batériu, ktorá podľa metodiky WLTP ponúkne dojazd 370 km. Rýchlonabíjanie je na úrovni 100 km za 10 minút, čo z neho robí použiteľné auto nielen na víkendové zábavy, ale aj na každodenné dochádzanie.
A hoci cena zatiaľ nebola oficiálne zverejnená, očakáva sa rozpätie okolo 35-40 tisíc eur, čo je pri výkone a výbave celkom konkurencieschopné. Objednávky sú už otvorené a prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte v priebehu tohto roka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slávna kozmetická značka sa topí v sťažnostiach. Slováci márne čakajú na svoje online nákupy, firma ich ignoruje
Veľká uzávierka D1: Významné zmeny paralyzujú dopravu na 3 dni
Načasovanie raňajok rozhoduje o tvojej dlhovekosti, tvrdia vedci. Každé posunutie zvyšuje riziko úmrtia o 11%
Konsolidácia v praxi: Ministri si na pár mesiacov uberú z platov desiatky eur, od apríla si ale reálne prilepšia o stovky
Fico nepodporí prijatie ďalších sankcií proti Rusku: Bruselu kladie podmienky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP