Ak ti niečo hovorí kombinácia slov „Lancia“ a „HF“, je pravdepodobné, že si fanúšikom rally scény osemdesiatych rokov. A ak náhodou nie, priprav sa na návrat legendy. Talianska značka, ktorá sa kedysi hrdo preháňala šotolinovými traťami v triede Group B, prichádza s elektrickým športovým modelom, ktorý má v krvi rovnakého súťažného ducha ako Delta HF Integrale. Tentoraz však v modernom šate a s nulovými emisiami.

Legenda je späť

Lancia oficiálne predstavila nový Ypsilon Rally4 Trofeo ako súťažný automobil s výkonom 212 koní pre pohár Trofeo Lancia. Ešte zaujímavejšia správa sa ukrývala hlbšie v tlačovej správe. Talianska automobilka totiž čoskoro predstaví aj sériovú, cestnú verziu Ypsilonu s označením HF a výkonom 280 koní, ktorá bude kompletne elektrická a pripravená rozvíriť vody medzi hothatchmi.

V osemdesiatych rokoch dominovali svetovým rally pretekom extrémne stroje ako Renault R5 Turbo, Audi Ur-Quattro či práve Lancia Delta HF Integrale. Bola to éra nekompromisného výkonu, extrémneho dizajnu a obrovských rizík. Dnes tieto autá vzbudzujú romantickú nostalgiu a výrobcovia sa snažia zachytiť túto energiu v moderných verziách svojich klasík. Renault sa už s elektrickým R5 Turbo 3E trafil do čierneho a teraz sa do súboja pridáva aj Lancia.

Lancia HF
Lancia

Ypsilon HF však nie je žiadny bežný mestský elektromobil. Jeho výbava obsahuje znížený podvozok, rozšírený rozchod kolies o 3 cm oproti bežnému modelu, špeciálne 18-palcové disky z ľahkých zliatin, aerodynamický zadný difúzor a výrazné blatníky, ktoré vizuálne odkazujú na agresívne línie klasických športových Lancií. Predný nárazník nesie nový moderný HF znak, ktorý opäť obsahuje ikonického slona – symbol neohrozenosti a výkonu. Dizajn loga je inšpirovaný originálom z Fulvie Coupé z roku 1966 a šikmým písmom z Delty z deväťdesiatych rokov.

Technické špecifikácie

Pod kapotou sa nachádza 280 koní a 345 Nm krútiaceho momentu, ktoré prenáša na vozovku pomocou Torsen samosvorného diferenciálu. Ten vie smerovať krútiaci moment medzi vnútorné a vonkajšie kolesá, čím zlepšuje ovládateľnosť v zákrutách, podobne ako tankový systém riadenia.

Brzdový systém značky Alcon zahŕňa štvorpiestikové monobloky a veľké 355 mm kotúče pre maximálnu brzdnú silu a tepelnú odolnosť. Predná časť karosérie je pevnejšia o 67 % a zadný stabilizátor má vyššiu tuhosť až o 153 %, čo zaručuje precíznu jazdu aj pri ostrom tempe.

Lancia HF
Lancia

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne auto za približne 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, čo je na šotoline viac než dosť. Elektromobil používa 400-voltovú architektúru a 54 kWh batériu, ktorá podľa metodiky WLTP ponúkne dojazd 370 km. Rýchlonabíjanie je na úrovni 100 km za 10 minút, čo z neho robí použiteľné auto nielen na víkendové zábavy, ale aj na každodenné dochádzanie.

A hoci cena zatiaľ nebola oficiálne zverejnená, očakáva sa rozpätie okolo 35-40 tisíc eur, čo je pri výkone a výbave celkom konkurencieschopné. Objednávky sú už otvorené a prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte v priebehu tohto roka.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP