Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Ak ti niečo hovorí kombinácia slov „Lancia“ a „HF“, je pravdepodobné, že si fanúšikom rally scény osemdesiatych rokov. A ak náhodou nie, priprav sa na návrat legendy. Talianska značka, ktorá sa kedysi hrdo preháňala šotolinovými traťami v triede Group B, prichádza s elektrickým športovým modelom, ktorý má v krvi rovnakého súťažného ducha ako Delta HF Integrale. Tentoraz však v modernom šate a s nulovými emisiami.
Legenda je späť
Lancia oficiálne predstavila nový Ypsilon Rally4 Trofeo ako súťažný automobil s výkonom 212 koní pre pohár Trofeo Lancia. Ešte zaujímavejšia správa sa ukrývala hlbšie v tlačovej správe. Talianska automobilka totiž čoskoro predstaví aj sériovú, cestnú verziu Ypsilonu s označením HF a výkonom 280 koní, ktorá bude kompletne elektrická a pripravená rozvíriť vody medzi hothatchmi.
V osemdesiatych rokoch dominovali svetovým rally pretekom extrémne stroje ako Renault R5 Turbo, Audi Ur-Quattro či práve Lancia Delta HF Integrale. Bola to éra nekompromisného výkonu, extrémneho dizajnu a obrovských rizík. Dnes tieto autá vzbudzujú romantickú nostalgiu a výrobcovia sa snažia zachytiť túto energiu v moderných verziách svojich klasík. Renault sa už s elektrickým R5 Turbo 3E trafil do čierneho a teraz sa do súboja pridáva aj Lancia.
Ypsilon HF však nie je žiadny bežný mestský elektromobil. Jeho výbava obsahuje znížený podvozok, rozšírený rozchod kolies o 3 cm oproti bežnému modelu, špeciálne 18-palcové disky z ľahkých zliatin, aerodynamický zadný difúzor a výrazné blatníky, ktoré vizuálne odkazujú na agresívne línie klasických športových Lancií. Predný nárazník nesie nový moderný HF znak, ktorý opäť obsahuje ikonického slona – symbol neohrozenosti a výkonu. Dizajn loga je inšpirovaný originálom z Fulvie Coupé z roku 1966 a šikmým písmom z Delty z deväťdesiatych rokov.
Technické špecifikácie
Pod kapotou sa nachádza 280 koní a 345 Nm krútiaceho momentu, ktoré prenáša na vozovku pomocou Torsen samosvorného diferenciálu. Ten vie smerovať krútiaci moment medzi vnútorné a vonkajšie kolesá, čím zlepšuje ovládateľnosť v zákrutách, podobne ako tankový systém riadenia.
Brzdový systém značky Alcon zahŕňa štvorpiestikové monobloky a veľké 355 mm kotúče pre maximálnu brzdnú silu a tepelnú odolnosť. Predná časť karosérie je pevnejšia o 67 % a zadný stabilizátor má vyššiu tuhosť až o 153 %, čo zaručuje precíznu jazdu aj pri ostrom tempe.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne auto za približne 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, čo je na šotoline viac než dosť. Elektromobil používa 400-voltovú architektúru a 54 kWh batériu, ktorá podľa metodiky WLTP ponúkne dojazd 370 km. Rýchlonabíjanie je na úrovni 100 km za 10 minút, čo z neho robí použiteľné auto nielen na víkendové zábavy, ale aj na každodenné dochádzanie.
A hoci cena zatiaľ nebola oficiálne zverejnená, očakáva sa rozpätie okolo 35-40 tisíc eur, čo je pri výkone a výbave celkom konkurencieschopné. Objednávky sú už otvorené a prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať ešte v priebehu tohto roka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko zasiahne živelný chaos: SHMÚ vydáva výstrahy pre viaceré regióny
Raňajky, ktoré ti potichu škodia: Bežné „zdravé“ jedlá môžu zvyšovať riziko rakoviny pankreasu a cukrovky, varujú vedci
Vedci objavili jednoduchý spôsob, ako spomaliť starnutie a zvýšiť kvalitu života. Stačí presný počet krokov za minútu
Stredozemné more skrýva hrozbu, ktorá môže zmeniť dovolenkovú idylu na boj o prežitie. Vedci bijú na poplach
Duchoň: Divoký aj temný život „slovenského Elvisa“. Videli sme najočakávanejší film roka (RECENZIA)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP