Ako sa hovorí, budúcnosť je dnes. Čoraz viac futuristických konceptov prichádza do praxe už v týchto dňoch. Ten najnovší, ktorý už naplno testujú u našich susedov, by ti možno ani nenapadol. Zabudni na klasickú platbu kartou, hodinkami, či mobilom. Prichádza platenie pohľadom.

Inteligentný senzor

Nadnárodná spoločnosť Mastercard prináša nový spôsob platby. Firma sídliacia v Spojených štátoch amerických rozširuje svoj Biometrický Checkout Program do Európy a zasadzuje skutočne futuristický koncept. Zákazník teraz zaplatí za svoj nákup len pohľadom.

Mimochodom, tento pilotný projekt sa testuje za našimi hranicami. Nakupujúci v Poľsku môžu použiť na platbu len svoj pohľad, a to tak, že sa pozrú na senzor, ktorý rozpozná ich dúhovku a tvár. Ide o prvý pilotný projekt biometrických platieb Mastercard v Európe, ktorý stavia na predchádzajúcich testovaniach v Brazílii a Latinskej Amerike.

Freepik

Maximálny komfort a bezpečnosť

Cieľom tohto programu je zefektívniť proces platby odstránením potreby fyzických platobných kariet, hotovosti alebo mobilných zariadení. „Mastercard je priekopníkom inovatívnych platobných metód, bezpečnosti a štandardizácie a Poľsko je perfektným miestom pre takýto prelomový pilotný program,“ uviedla Marta Życińska, generálna riaditeľka Mastercard pre Poľsko.

Biometrické platobné terminály zabezpečuje poľská fintech spoločnosť PayEye, ktorá využíva spomínanú kombináciu rozpoznávania dúhovky a tváre na zaistenie vysokej úrovne bezpečnosti a maximálneho používateľského pohodlia.

„Byť súčasťou Mastercard Biometric Checkout Program je veľká česť a vyvrcholenie našej tvrdej práce na jednej z najlepších biometrických technológií na svete. Veríme, že platby na prvý pohľad sú globálnym riešením, ktoré bez ohľadu na zemepisnú šírku poskytuje najvyššiu úroveň bezpečnosti, užívateľského komfortu a úžasného používateľského zážitku,“ povedal Daniel Jarząb, generálny riaditeľ PayEye.

Vyspelá úroveň Poliakov

Test bol spustený v piatich predajniach siete Empik, konkrétne vo Varšave, Vroclavi, Krakove, Poznani a Czeladź. Empik je významný poľský poskytovateľ elektronického obchodu a viackanálových služieb s viac ako 350 obchodmi po celej krajine.

Pexels

Rozhodnutie Mastercard spustiť program práve v Poľsku odráža vnímavosť krajiny k novým platobným technológiám. Podľa prieskumu spoločnosti až 80 % poľských spotrebiteľov použilo alebo pozná biometrickú technológiu. Predovšetkým ľudia vo veku 18 – 25 rokov si tieto spôsoby vo veľkej miere osvojujú.

Rozšírenie programu Biometric Checkout od Mastercard do Európy prichádza s rastúcou celosvetovou akceptáciou biometrických platieb. Spoločnosť plánuje spustiť ďalšie pilotné projekty v rôznych krajinách neskôr v tomto roku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú