Pred pár dňami odvysielala televízia TA3 diskusiu s odborníkmi a politikmi týkajúcu sa nových registračných poplatkov za vozidlá, ktoré vstúpia do platnosti 1. apríla 2023. Nový ekologický koeficient, ktorý nahradí v súčasnosti používaný koeficient veku vozidla, prakticky úplne otočí výšku poplatku pri prihlásení auta.

V súčasnosti sa totiž počíta registračný poplatok na základe výkonu vozidla a jeho veku, pričom čím je vozidlo staršie, tým platí menej. Po novom to ale bude presne naopak. Ekologický koeficient vychádza z emisných noriem Euro 1 až Euro 7 a čím nižšiu bude mať spĺňať normu (teda čím bude staršie), tým vo finále jeho majiteľ zaplatí viac.

Na obrázku sa nachádzajú nové koeficienty podľa Euro normy, ktorú spĺňa dané vozidlo.
Nové koeficienty závislé od normy Euro, ktorú vozidlo spĺňa. Zdroj: MV SR

V televíznej diskusii sa preto riešila predovšetkým otázka, prečo štát znova zaviedol opatrenia, ktoré prinášajú úľavy bohatým a najviac postihujú tých, ktorí na nové auto nemajú a sú nútení kúpiť si starší spaľovák s horšou emisnou normou.

Na obrázku sú poplatky za prihlásenie podľa výkonu vozidla.
Základný poplatok za prihlásenie, ktorý treba dodatočne vynásobiť príslušným koeficientom vozidla. Zdroj: MV SR

Podľa poslanca NR SR a predkladateľa legislatívnej zmeny Mariána Viskupiča je ale pravda taká, že drvivá väčšina Slovákov ušetrí, alebo sa ich zmena takmer nijak nedotkne. Vyššie poplatky sa budú týkať iba fanúšikov starších a výkonnejších áut. Svoje názory v diskusii aj zdôvodnil.

Pozrime sa na model populárneho auta Slovákov
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP