Huawei pracuje na batérii pre elektromobily, ktorá má potenciál úplne prevrátiť hru. Predstav si, že nabiješ auto len za päť minút a prejdeš na ňom vyše 2 900 kilometrov. Znie to ako sci-fi, no Huawei už niekoľko rokov usilovne pracuje na tomto technickom zázraku.

Problém s elektromobilmi, ktorý mnohých odrádza, je tzv. „range anxiety“, teda obava z vybitia batérie a nemožnosti úspešného dojazdu do vytúženého cieľa. Riešenia na predĺženie dojazdu či zrýchlenie nabíjania sme už videli. Vedci už vyvinuli napríklad batérie, ktoré znižujú hmotnosť vozidla, alebo technológie umožňujúce dojazd niekoľkých stoviek kilometrov po pár minútach nabíjania. Ale Huawei chce ísť ešte ďalej, ako informuje BGR.

Žiadna uletená špekulácia

Ich tajnou zbraňou je nová generácia batérií, tzv. solid-state batérie. Na rozdiel od bežných lítium-iónových batérií, tieto pevné batérie majú potenciál uložiť oveľa viac energie na menšom priestore, čo znamená výrazný nárast dojazdu a rýchlosti nabíjania. Lenže zatiaľ ide o technológiu v rannom štádiu vývoja, ktorá čelí mnohým výzvam. Preto odborníci skepticky upozorňujú, že masové nasadenie ešte pár rokov potrvá.

Aj keď je predstava, že nabiješ elektromobil za pár minút na cestu dlhú niekoľko tisíc kilometrov, na prvý pohľad prehnaná, nie je to len nejaká špekulácia do vetra. Huawei si ešte v roku 2023 podal patent, ktorý by mohol byť základom tejto revolučnej batérie. Podľa informácií zo zdrojov blízkych Battery Tech Network sa na nej pracuje už niekoľko rokov.

solid-state battery
Gemini

Ak sa to podarí, budú lídrom

Prečo teda Huawei siahlo práve po solid-state technológii? Lebo práve ona sľubuje najvyššiu hustotu energie a bezpečnejšie materiály. Vďaka tomu by sme sa raz mohli dočkať elektromobilov, ktoré nabiješ ako bežné auto na benzín. Teda za pár minút a bez kompromisov v dojazde.

Samozrejme, ešte nás čaká kus cesty, kým uvidíme tieto batérie v bežných autách. Podobne, ako kedysi prišli na scénu lítium-iónové batérie, aj tu sa dá očakávať, že ich trhové zavedenie potrvá niekoľko rokov, kým sa vyriešia všetky technické a výrobné detaily.

No už teraz je jasné, že Huawei chce byť na čele elektromobilovej revolúcie. Ak sa im podarí túto batériu dotiahnuť do finálnej podoby, môže to znamenať poriadnu výzvu pre celé odvetvie a ešte väčší skok vpred pre elektromobilitu, ktorú už čoskoro možno nebudeme spájať len s kompromismi, ale s komfortom a slobodou na cestách.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP