Z Číny prichádza revolúcia elektromobilov. Rýchlosťou nabíjania sa konečne vyrovnajú tankovaniu spaľovákov
Čínska automobilka Aion, ktorá patrí pod koncern Guangzhou Automobile Corporation, nesie okolo seba množstvo kontroverzií. Už dávnejšie totiž hlásila, že čoskoro „prekoná Teslu“, čo sa jej zatiaľ očividne nedarí. Teraz však prichádza s prelomovou technológiou, ktorá elektromobil nabije z 0 na 80 % už za 8 minút, píše Electrek.
Sú to práve grafénové batérie, ktoré majú podľa mnohých odborníkov priniesť do sveta elektromobility revolúciu. Ponúknu totiž možnosti extrémne rýchleho nabíjania, vysoký dojazd a dlhú životnosť.
Unikátna technológia, ktorá zmení svet elektromobilov
Automobilka Aion počas svojho Dňa technológií prezentovala dvojicu nových platforiem, ktoré sú postavené okolo revolučných grafénových batérií. Platformy 3C a 6C, ktoré zažijú premiéru v novom elektrickom SUV Aion V už na jeseň, zabezpečujú okrem pozoruhodného nabíjania aj dojazd na úrovni cez 1000 km.
Mnoho ľudí si myslelo, že automobilka s týmito vyjadreniami iba zavádza, no na spomínanej konferencii toto rýchle nabíjanie aj ukázala. Platforma 3C dokázala svoju batériu nabiť z 0 na 80 % za 16 minút, nabíjanie z 30 na 80 % trvalo iba 10 minút.
NEPREHLIADNI
Nabíjanie elektromobilov čaká revolúcia. Vynálezca kľúčového prvku Li-Ion batérií prišiel s prelomovou technológiou
Ešte pozoruhodnejšie výsledky však dosiahla platforma 6C, ktorej nabitie z 0 na 80 % trvalo 8 minút a nabitie z 30 na 80 % neuveriteľných 5 minút. Toto už sú časy, ktorými sa nabitie elektromobilu hravo vyrovná času tankovania benzínu či nafty.
GAC Aion showcases charging technology claiming charging times of 8 minutes https://t.co/DODhpPOJns
— Cherif Mokhtar (@cmokhtar) July 30, 2021
Bez výkonnej nabíjačky to však nepôjde
Je jasné, že ak chceme dosiahnuť takto krátke časy nabíjania aj v praxi, budeme potrebovať extrémne výkonné nabíjačky. V súčasnosti máme v Európe najvýkonnejšie nabíjačky s výkonom 350 kW. Aj pri takomto výkone by boli nabíjacie časy určite pozoruhodné, no na spomínanej konferencii, kde samotné nabíjanie automobilka prezentovala, dosahoval nabíjací výkon až 481 kW, píše CnEVPost.
Je dôležité dodať, že tento výkon tiekol do batérie do 80 % nabitia a za 4 minúty tak auto vstrebalo až 35,1 kWh energie. Automobilka ďalej uvádza, že takto výkonné nabíjanie grafénovej batérii nijako neškodí a jej životnosť odhadujú na 1 milión kilometrov. Nová technológia zažije premiéru už v septembri vo vozidle Aion V, pričom verzia 3C dosiahne dojazd 500 km na jedno nabitie a lepšia verzia 6C spomínaných 1000 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
Miliónom ľudí hrá v hlave „rádio duchov“: Vedci sa priblížili k objavu vypínača fantómového zvuku
Akcia FUNERAL: Elitní policajti zasahovali v bývalej vile exministra Rezeša
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
ESET zaznamenal rekordné výnosy. Za rastom je najmä AI, ktorá chráni firmy pred útokmi
Asteroid mieri k Mesiacu. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Lacnejšia energia na obzore. Takto dobre na tom Európa nebola roky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP