Youtuber vyskúšal bizarný test. Teslu Model 3 nabíjal zo zásuvky v elektromobile Honde E
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Prvý elektromobil z dielne japonskej Hondy je moderne vyzerajúckúsok, ktorý však na svojej palube ukrýva mimo iného aj jednu unikátnu vec. Tou je, ako pripomenul portál Electrek, 230 V zásuvka s výkonom 1,5 kW.
Honda E reprezentuje malý, mestský a hlavne veľmi futuristicky vyzerajúci elektromobil japonskej výroby. Okrem štandardných vlastností disponuje Honda E aj niekoľkými sci-fi a relatívne nezvyčajnými možnosťami či riešeniami.
Jednou z nich je aj prítomnosť 230V elektrickej zásuvky, ktorá má výkon 1,5 kW. S takýmto výkonom by sa „teoreticky“ dal nabiť aj ďalší elektromobil a práve to sa rozhodol vyskúšať YouTuber Bjorn Nyland, ktorý vo videu pomocou Hondy E nabíja Teslu Model 3.
Honda E disponuje 35,5 kWh batériou s rýchlym nabíjaním, pričom za 30 minút dokáže nabiť až 80 % kapacity, čo by malo postačovať na prejdenie vzdialenosti okolo 200 km.
Počas tohto testu sa Bjorn rozhodol použiť iba 6 ampérový kábel, ktorý dokázal zo zásuvky v Honde E vydolovať výkon 1,4 kW, pri využití maximálneho výkonu sa Bjorn obával, že by mohlo dôjsť k prepáleniu poistky.
Nabíjanie začal v momente, keď kapacita batérie v Honde E dosahovala 94 % a Modelu 3 zostávalo 20,6 % kapacity, čiže okolo 17,6 kWh. Po pripojení nabíjačky sa pozrel na údaje o nabíjaní a zistil, že samotná batéria dostáva iba niečo málo cez 1 kW, čiže dochádzalo k pomerne veľkej strate energie.
Po dvoch hodinách nabíjania Modelu 3 zo zásuvky v Honde E sa šiel Bjorn pozrieť na štatistiky. Z kapacity batérie v Honde ubudlo po dvoch hodinách iba 10 % (okolo 2.9 kWh).
Úroveň dobitia batérie v Modeli 3 počas dvoch hodín stúpla o 3.2 % a toto číslo teda zodpovedá približne 2,2 kWh. Počas dvojhodinového nabíjania došlo k strate okolo 0,7 kWh energie.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
Elektromobil Xiaomi mal prvú nehodu. Veľmi prekvapil a z Mercedesu takmer nič nenechal
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
Čínska automobilka Chery chce v Španielsku zamestnať cez 1 000 ľudí
Nový AI generátor videa od Microsoftu vyzerá realisticky, až na malé detaily
Finančná správa získala techniku od USA, pomôže odhaliť rádioaktívne materiály
Pozor: Nepôjde absolútne nič. Najdôležitejšiu službu Slovákov kompletne odstavia
Nissan znížil prognózu príjmov za finančný rok do konca marca
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené