Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Prvý elektromobil z dielne japonskej Hondy je moderne vyzerajúckúsok, ktorý však na svojej palube ukrýva mimo iného aj jednu unikátnu vec. Tou je, ako pripomenul portál Electrek, 230 V zásuvka s výkonom 1,5 kW.

Honda E reprezentuje malý, mestský a hlavne veľmi futuristicky vyzerajúci elektromobil japonskej výroby. Okrem štandardných vlastností disponuje Honda E aj niekoľkými sci-fi a relatívne nezvyčajnými možnosťami či riešeniami.

Jednou z nich je aj prítomnosť 230V elektrickej zásuvky, ktorá má výkon 1,5 kW. S takýmto výkonom by sa „teoreticky“ dal nabiť aj ďalší elektromobil a práve to sa rozhodol vyskúšať YouTuber Bjorn Nyland, ktorý vo videu pomocou Hondy E nabíja Teslu Model 3.

YouTube/Bjorn Nyland/Screenshot

Honda E disponuje 35,5 kWh batériou s rýchlym nabíjaním, pričom za 30 minút dokáže nabiť až 80 % kapacity, čo by malo postačovať na prejdenie vzdialenosti okolo 200 km.

Počas tohto testu sa Bjorn rozhodol použiť iba 6 ampérový kábel, ktorý dokázal zo zásuvky v Honde E vydolovať výkon 1,4 kW, pri využití maximálneho výkonu sa Bjorn obával, že by mohlo dôjsť k prepáleniu poistky.

Nabíjanie začal v momente, keď kapacita batérie v Honde E dosahovala 94 % a Modelu 3 zostávalo 20,6 % kapacity, čiže okolo 17,6 kWh. Po pripojení nabíjačky sa pozrel na údaje o nabíjaní a zistil, že samotná batéria dostáva iba niečo málo cez 1 kW, čiže dochádzalo k pomerne veľkej strate energie.

Po dvoch hodinách nabíjania Modelu 3 zo zásuvky v Honde E sa šiel Bjorn pozrieť na štatistiky. Z kapacity batérie v Honde ubudlo po dvoch hodinách iba 10 % (okolo 2.9 kWh).

Honda

Úroveň dobitia batérie v Modeli 3 počas dvoch hodín stúpla o 3.2 % a toto číslo teda zodpovedá približne 2,2 kWh. Počas dvojhodinového nabíjania došlo k strate okolo 0,7 kWh energie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú