Prejsť okolo sveta v 21. storočí nie je veľký problém. Dnešné možnosti cestovania to dokonca umožňujú v rekordne krátkych časoch. Youtuber Marc Travels sa ale rozhodol svoju cestu na motorke okoreniť. Absolvuje ju na elektrickej Zero SR/F. Na tému upozornil portál Rideapart.

Elektrické motocykle nie sú zrovna ideálne stroje na mototuristiku. Malá batéria a zvyčajne slabá nabíjačka ich obmedzuje na jazdenie „okolo komína“, teda v rozsahu dojazdu elektrickej motorky okolo vlastnej garáže. Veď komu by sa už len chcelo nabíjať každých 100-150 km, pričom plné nabitie 14,4 kWh batérie pomocou 6 kW nabíjačky trvá zhruba 2,5 hodiny.

Nuž, Marc sa na takúto cestu rozhodol vydať a jeho cieľom je poukázať na to, že každá motorka môže byť turistická, ak si pre ňu jazdec naplánuje vhodnú trasu.

Celý priebeh môžeš sledovať na jeho kanáli

Marc sa na cestu vydal začiatkom septembra. Zážitky zo svojej cesty dokumentuje a pravidelne vydáva videá, prostredníctvom ktorých môžeš toto dobrodružstvo sledovať aj ty.

Tí, ktorí jazdia na motorkách a predovšetkým milujú dlhé trasy vedia, že pravidelné zastávky po 100-150 km nie sú žiaden problém. Horšie je to už s ich dĺžkou, nakoľko nabíjanie v Marcovom prípade trvá oveľa dlhšie ako bežná prestávka motorkára na natankovanie a natiahnutie sa.

Už v prvom videu youtuber počas 47-minútového nabíjania dodal do batérie iba 5,3 kWh energie, čo mu spolu s rezervou, ktorú ešte v batérii mal, stačilo na prejdenie 93 km. Celkovo mal motocykel nabitý na približne 80 %.

Turistické cestovanie na elektrických motorkách by ale v budúcnosti mohol spríjemniť systém výmeny batérií, nakoľko poprední svetoví výrobcovia motoriek založili konzorcium, ktoré chce stanice na výmenu batérií aplikovať do praxe.

Aj budúcnosť motoriek je elektrická

Konzorcium založili štyria veľkí hráči Honda, Piaggio, KTM a Yamaha. Ich spoločným cieľom je vyrobiť vymeniteľné batérie pre motocykle, ktoré by mali pomôcť k väčšej popularite elektrických motocyklov medzi nadšencami dvoch kolies.

Ako informoval Electrek, konzorcium sa nedávno rozrástlo až na 21 spoločností. Všetci táto výrobcovia by pritom mali pri svojich elektrických motorkách používať rovnaký batériový štandard. Následne by motoristi mohli vymieňať vybité batérie za plne nabité kdekoľvek na svete, kde bude stáť ich výmenná stanica.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú