YouTube na konferencii VidCon predstavil nové spôsoby a rozšírenia predchádzajúcich funkcií pre tvorcov obsahu, ktoré doň pomôžu vtiahnuť a zapojiť fanúšikov s cieľom zarobiť viac peňazí.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Téme nových funkcii pre tvorcov obsahu na YouTube sa venoval portál TechCrunch. Ten vo svojom článku spomína nové spôsoby, akými chce YouTube generovať zisk pre tvorcov obsahu. Novinky boli predstavené na konferencii VidCon v americkom Anaheime. Spomínané novinky zahŕňajú rozšírenia produktov ako kanálové členstvá, možnosti predaja merchu či zavedenie premiéry pre videá.

SuperSticker posilnia zárobky Super Chatu

Jednou z noviniek sú takzvané SuperStickers. Tie budú v koexistencii so systémom Super Chat, ktorý už môžu tvorcovia využívať od januára 2017. Super Chat umožňuje fanúšikom počas živých prenosov na YouTube napísať príspevok do chatu, pričom je ho možné za poplatok zviditeľniť. YouTube tvrdí, že táto vymoženosť je číslo 1 v príjmoch pri streamovaní skrz takmer 20 000 kanálov a zaznamenal rast takmer 65 %.

Štatistiky hovoria, že viac ako 90 000 kanálov využilo SuperChat, pričom niektoré dokázali zarobiť za minútu aj 400 dolárov. Pre posilnenie nástroja YouTube predstavil takzvané SuperSticker, v preklade super nálepky. Tie umožnia za poplatok fanúšikom v chate pridávať animované nálepky počas streamov a premiér, čím môžu vyjadriť svoj názor na obsah tvorcu.

Členstva na YouTube dostanú nové úrovne predplatného

Minulý rok YouTube predstavil členstvá na kanáloch. Ide o podobný model ako na sieti Twitch, kde fanúšikovia platia za členstvá, pričom im je umožnený prístup k exkluzívnemu obsahu tvorcu. Členstvá boli obvykle spoplatnené sumou 4,99 dolára a umožnili prístup k exkluzívnym streamom, videám, odznakom či novým emoji.

Tentoraz však prichádza zmena v podobe úrovní. Tvorcovia si budú môcť nastaviť až 5 rôznych úrovní spoplatnenia členstva, pričom pre každú úroveň bude možné definovať rôzny súbor výhod. Táto funkcia už bola údajne testovaná niekoľkými kanálmi a po zavedení dvoch drahších úrovní členstva vzrástli výnosy 6-násobne.

Predaj merchu bude opäť jednoduchší

K novým spôsobom získania zárobkov sa pridáva aj rozšírenie funkcií prezentovania merchu. Funkcia Merchandise shelf za pomoci partnera Teespring pomáhala tvorcom predávať tovar, ako napríklad tričká či puzdrá na telefóny. YouTube však po novom pridáva do funkcie Merchandise shelf nových partnerov ako Crowdmade, DFTBA, Fanjoy, Represent a Rooster Teeth.

Nič nie je zadarmo a samozrejme si YouTube popritom z predaja stiahol malú províziu. Podľa údajov YouTubu si tisíce kanálov za pomoci funkcie Merchandise shelf dokázalo zdvojnásobiť svoje príjmy spoločne s funkciami Super Chatu a platených členstiev.

Zmeny sa dotkli aj vzdelávania a inšpirácie či spôsobov darovania príspevkov

Po novom sa na YouTube dostane aj takzvaná funkcia Learning Playlists, v preklade edukatívne playlisty. Ich úlohou bude uľahčenie pohybu ľudom na YouTube a rozdelenie obsahu kanálov do viacerých štruktúr. Tvorcovia tak budú môcť svoj obsah rozdeliť do kapitol v rámci kľúčových konceptov od základných až po pokročilejšie.

Zobraziť celú galériu (2)
Screenshot/YouTube - Takto bude po novom vyzerať zavedenie funkcie Learning playlists. Video bude napríklad rozdelené do viacerých kapitol.

Zmena sa dotkne aj sponzoringu za pomoci funkcie YouTube Giving. Tá sa po roku testovania pripravuje na ukončenie beta verzie a bude čoskoro dostupná, hoci sprvoti len v USA. Akonáhle bude dostupná, umožní fanúšikom kliknúť na tlačidlo darovať, čím budú môcť finančne podporiť svojho obľúbeného tvorcu.

Zobraziť celú galériu (2)
YouTube - Tlačidlo Donate pre darovanie finančných prostriedkov autorovi sa zobrazí priamo pod videom.

Tvorcovia tiež ocenia aj zmeny v nástrojoch pre porušovanie autorských práv. Vlastníci autorských práv budú po novom musieť vo videu určiť časový úsek porušujúci práva, zatiaľ čo tvorcovia budú môcť použiť aktualizovanú verziu nástroja YouTube Creator Studio na jednoduché odstránenie časti obsahu súvisiacej s porušovaním práv. V prípade skladby alebo zvuku, na ktorý vzniká nárok autora práv, je možné tento zvuk v editore jednoducho stlmiť.