Xiaomi oficiálne uviedlo na čínsky trh svoj dlho očakávaný elektromobil SU7 Ultra a prekvapilo dramatickým znížením ceny. Kým pri novembrovom predpredaji bola cena stanovená na 814 900 jüanov (približne 106 000 eur), teraz sa základná verzia predáva za 529 900 jüanov, čo je v prepočte približne 70 000 eur.

Spoločnosť nešpecifikovala, ako dokázala cenu znížiť o viac ako 35 % v tak krátkom čase, no tento krok z nej robí jedného z najkonkurencieschopnejších hráčov na trhu vysokovýkonných elektromobilov. Na tému upozornil portál Electrive.

Špičkový výkon v sériovej verzii

SU7 Ultra vychádza z prototypu, ktorý v októbri zaujal fenomenálnym časom 6:46.874 na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Sériová verzia si zachovala rovnakú pohonnú sústavu – tri elektromotory, ktoré zabezpečujú extrémny výkon. Dva výkonné motory označené ako Super Motor V8s disponujú výkonom 425 kW každý, zatiaľ čo tretí motor, Super Motor V6, ponúka 288 kW. Celkový výkon vozidla tak dosahuje neuveriteľných 1 138 kW (približne 1 540 koní) s krútiacim momentom až 1 770 Nm.

Napriek rovnakej aerodynamike sa však očakáva, že sériový model bude o niečo pomalší než prototyp. Kým testovaný exemplár využíval odľahčenú karbónovú karosériu, sériové vozidlá budú mať kovové panely, čo mierne zvýši hmotnosť.

Xiaomi SU7 ultra zvonku
Xiaomi

Exkluzívne doplnky a edície

Xiaomi navyše oznámilo, že pre SU7 Ultra pripravuje voliteľné balíky, ako napríklad Racing Package a Nürburgring Nordschleife Limited Edition. Detailné informácie o týchto úpravách zatiaľ neboli zverejnené a spoločnosť ich plánuje predstaviť až po finálnom meraní času sériového modelu na Nürburgringu.

Očakáva sa, že by mohli zahŕňať vylepšenia v oblasti podvozku a možno aj niektoré prvky z karbónu, hoci kompletná karbónová karoséria pravdepodobne nebude dostupná.

xiaomi-su7-ultra interier
Mi

Aerodynamika a dizajn pre maximálnu efektivitu

SU7 Ultra má s aerodynamickým balíkom rozmery 5,12 m na dĺžku, 1,97 m na šírku a 1,47 m na výšku. Zaujímavosťou je, že rázvor kolies je až o tri metre dlhší ako pri štandardnom modeli. Predný splitter bol navrhnutý tak, aby zlepšil prítlak na prednej náprave, zatiaľ čo väčšie vzduchové otvory pomáhajú chladeniu batérie a elektromotorov.

Na zadnej časti sa nachádza aktívny difúzor s dvojstupňovým nastavením, ktorý optimalizuje odpor vzduchu a aerodynamický prítlak podľa jazdného režimu. Masívne zadné krídlo so šírkou 1,56 metra však nie je nastaviteľné.

Pre zdôraznenie exkluzivity modelu Xiaomi pridalo aj unikátny detail – na prednej kapote sa nachádza logo značky vyrobené z karbónových vlákien, doplnené 24-karátovým zlatom.

Rekordný štart predaja

Aj napriek tomu, že ide o jedno z najvýkonnejších elektrických áut na trhu, cena zostáva v porovnaní s konkurenciou prekvapivo nízka. To sa okamžite odrazilo na predajoch – Xiaomi oznámilo, že cieľ predaja pre prvý rok dosiahlo už dve hodiny po spustení objednávok. Len za prvých 120 minút si totiž zákazníci rezervovali viac ako 10 000 kusov SU7 Ultra.

S týmto modelom sa Xiaomi jasne snaží presadiť v segmente luxusných elektromobilov, kde doteraz dominovali značky ako Tesla či Porsche. Otázkou zostáva, či sa podarí udržať vysokú úroveň kvality a výkonu aj pri masovej výrobe. Jedno je však isté – Xiaomi SU7 Ultra spôsobilo na trhu elektrických superšportov obrovský rozruch.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP