Čínska automobilka Xiaomi urobila poriadnu dieru do sveta elektromobilov so svojím modelom SU7 Max. Už niekoľkokrát sme písali o jeho rýchlejšom bratovi SU7 Ultra, ktorý pred pár dňami prekonal rekord na legendárnom okruhu Nürburgring. Lenže teraz sa Xiaomi zviditeľnilo v oveľa horšom svetle. Zákazníci, ktorí si zadovážili SU7 Max, postupne začínajú zisťovať, že tento výkonný elektromobil nepatrí na pretekárske okruhy, upozorňuje portál Carcoops.

Model SU7 Max zaujal trh elektromobilov spojením futuristického dizajnu, vysokého výkonu a technologických inovácií. S maximálnym výkonom až 673 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy ide na papieri o vozidlo s parametrami superšportiaku. Problém však nastáva, keď sa tento elektrický sedan dostane na pretekárske okruhy – jeho brzdový systém zlyháva, čo vedie k vážnym nehodám.

Dramatické nehody odhalili slabiny

Prvý vážny incident sa odohral v apríli na okruhu Shanghai Tianma, kde čínsky influencer Tang Zhu Liao Che prišiel o kontrolu nad vozidlom pred ostrou zákrutou. Video ukázalo, že brzdy neboli schopné vozidlo dostatočne spomaliť, čo vyústilo do nárazu do bariéry. Analýza po nehode ukázala, že brzdové obloženia sa výrazne opotrebovali už po piatich kolách intenzívnej jazdy.

Ďalší prípad z júna ukázal, že problém s brzdami nie je ojedinelý. Druhý influencer, ktorý testoval SU7 Max na trati, tiež čelil zlyhaniu bŕzd. Vozidlo sa dostalo do šmyku a narazilo do bariéry, pričom sa objavili aj problémy s bezpečnostnými prvkami – airbagy nevystrelili a vodičova sedačka bola poškodená.

Neprimerané brzdy na výkonný sedan

Jednou z najväčších slabín SU7 Max je použitie brzdového systému, ktorý je porovnateľný s rodinným SUV, akým je Honda CR-V, napriek tomu, že SU7 Max má podstatne vyšší výkon. Tento kontrast poukazuje na zanedbanie technických požiadaviek pre vozidlo, ktoré si svojimi parametrami pýta vysokú odolnosť a spoľahlivosť aj pri intenzívnej záťaži.

CARSbyML/YouTube

Xiaomi vo svojej oficiálnej odpovedi zdôrazňuje, že SU7 Max je určený na bežnú cestnú premávku a nie na jazdu na pretekárskych okruhoch. Vozidlo používa brzdové obloženia typu NAO (non-asbestos organic), ktoré sú optimalizované na každodenné použitie, no nedokážu odolať vysokým teplotám a opotrebovaniu, aké sa vyskytujú pri pretekárskej jazde.

Riešením má byť SU7 Ultra

Xiaomi však naznačuje, že sa poučilo z týchto problémov. Model SU7 Ultra, ktorý už je v plnej permanencii a pripravený vstúpiť na trh, je vybavený karbónovo-keramickými brzdami, ktoré zvládajú extrémne teploty a zabezpečujú konzistentný brzdný výkon aj pri intenzívnej záťaži.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú