Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Čínska automobilka Xiaomi urobila poriadnu dieru do sveta elektromobilov so svojím modelom SU7 Max. Už niekoľkokrát sme písali o jeho rýchlejšom bratovi SU7 Ultra, ktorý pred pár dňami prekonal rekord na legendárnom okruhu Nürburgring. Lenže teraz sa Xiaomi zviditeľnilo v oveľa horšom svetle. Zákazníci, ktorí si zadovážili SU7 Max, postupne začínajú zisťovať, že tento výkonný elektromobil nepatrí na pretekárske okruhy, upozorňuje portál Carcoops.
Model SU7 Max zaujal trh elektromobilov spojením futuristického dizajnu, vysokého výkonu a technologických inovácií. S maximálnym výkonom až 673 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy ide na papieri o vozidlo s parametrami superšportiaku. Problém však nastáva, keď sa tento elektrický sedan dostane na pretekárske okruhy – jeho brzdový systém zlyháva, čo vedie k vážnym nehodám.
Dramatické nehody odhalili slabiny
Prvý vážny incident sa odohral v apríli na okruhu Shanghai Tianma, kde čínsky influencer Tang Zhu Liao Che prišiel o kontrolu nad vozidlom pred ostrou zákrutou. Video ukázalo, že brzdy neboli schopné vozidlo dostatočne spomaliť, čo vyústilo do nárazu do bariéry. Analýza po nehode ukázala, že brzdové obloženia sa výrazne opotrebovali už po piatich kolách intenzívnej jazdy.
Ďalší prípad z júna ukázal, že problém s brzdami nie je ojedinelý. Druhý influencer, ktorý testoval SU7 Max na trati, tiež čelil zlyhaniu bŕzd. Vozidlo sa dostalo do šmyku a narazilo do bariéry, pričom sa objavili aj problémy s bezpečnostnými prvkami – airbagy nevystrelili a vodičova sedačka bola poškodená.
Neprimerané brzdy na výkonný sedan
Jednou z najväčších slabín SU7 Max je použitie brzdového systému, ktorý je porovnateľný s rodinným SUV, akým je Honda CR-V, napriek tomu, že SU7 Max má podstatne vyšší výkon. Tento kontrast poukazuje na zanedbanie technických požiadaviek pre vozidlo, ktoré si svojimi parametrami pýta vysokú odolnosť a spoľahlivosť aj pri intenzívnej záťaži.
Xiaomi vo svojej oficiálnej odpovedi zdôrazňuje, že SU7 Max je určený na bežnú cestnú premávku a nie na jazdu na pretekárskych okruhoch. Vozidlo používa brzdové obloženia typu NAO (non-asbestos organic), ktoré sú optimalizované na každodenné použitie, no nedokážu odolať vysokým teplotám a opotrebovaniu, aké sa vyskytujú pri pretekárskej jazde.
Riešením má byť SU7 Ultra
Xiaomi však naznačuje, že sa poučilo z týchto problémov. Model SU7 Ultra, ktorý už je v plnej permanencii a pripravený vstúpiť na trh, je vybavený karbónovo-keramickými brzdami, ktoré zvládajú extrémne teploty a zabezpečujú konzistentný brzdný výkon aj pri intenzívnej záťaži.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Parkinson zrejme nezačína v mozgu. Vedci objavili prekvapivý orgán, kde sa choroba môže spustiť
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Skupina Slovákov má nárok na týždeň voľna navyše. Mnohí o tom netušia, tieto podmienky musíš splniť
Elon Musk „vypol“ Starlink počas veľkej ukrajinskej ofenzívy proti Rusku, odhalila investigatíva
KVÍZ: 90 % Slovákov netuší, koľkokrát bol Fico premiérom. Dokáž, že si správny národniar a poznáš historické míľniky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP