Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Čínska automobilka Xiaomi urobila poriadnu dieru do sveta elektromobilov so svojím modelom SU7 Max. Už niekoľkokrát sme písali o jeho rýchlejšom bratovi SU7 Ultra, ktorý pred pár dňami prekonal rekord na legendárnom okruhu Nürburgring. Lenže teraz sa Xiaomi zviditeľnilo v oveľa horšom svetle. Zákazníci, ktorí si zadovážili SU7 Max, postupne začínajú zisťovať, že tento výkonný elektromobil nepatrí na pretekárske okruhy, upozorňuje portál Carcoops.
Model SU7 Max zaujal trh elektromobilov spojením futuristického dizajnu, vysokého výkonu a technologických inovácií. S maximálnym výkonom až 673 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy ide na papieri o vozidlo s parametrami superšportiaku. Problém však nastáva, keď sa tento elektrický sedan dostane na pretekárske okruhy – jeho brzdový systém zlyháva, čo vedie k vážnym nehodám.
Dramatické nehody odhalili slabiny
Prvý vážny incident sa odohral v apríli na okruhu Shanghai Tianma, kde čínsky influencer Tang Zhu Liao Che prišiel o kontrolu nad vozidlom pred ostrou zákrutou. Video ukázalo, že brzdy neboli schopné vozidlo dostatočne spomaliť, čo vyústilo do nárazu do bariéry. Analýza po nehode ukázala, že brzdové obloženia sa výrazne opotrebovali už po piatich kolách intenzívnej jazdy.
Ďalší prípad z júna ukázal, že problém s brzdami nie je ojedinelý. Druhý influencer, ktorý testoval SU7 Max na trati, tiež čelil zlyhaniu bŕzd. Vozidlo sa dostalo do šmyku a narazilo do bariéry, pričom sa objavili aj problémy s bezpečnostnými prvkami – airbagy nevystrelili a vodičova sedačka bola poškodená.
Neprimerané brzdy na výkonný sedan
Jednou z najväčších slabín SU7 Max je použitie brzdového systému, ktorý je porovnateľný s rodinným SUV, akým je Honda CR-V, napriek tomu, že SU7 Max má podstatne vyšší výkon. Tento kontrast poukazuje na zanedbanie technických požiadaviek pre vozidlo, ktoré si svojimi parametrami pýta vysokú odolnosť a spoľahlivosť aj pri intenzívnej záťaži.
Xiaomi vo svojej oficiálnej odpovedi zdôrazňuje, že SU7 Max je určený na bežnú cestnú premávku a nie na jazdu na pretekárskych okruhoch. Vozidlo používa brzdové obloženia typu NAO (non-asbestos organic), ktoré sú optimalizované na každodenné použitie, no nedokážu odolať vysokým teplotám a opotrebovaniu, aké sa vyskytujú pri pretekárskej jazde.
Riešením má byť SU7 Ultra
Xiaomi však naznačuje, že sa poučilo z týchto problémov. Model SU7 Ultra, ktorý už je v plnej permanencii a pripravený vstúpiť na trh, je vybavený karbónovo-keramickými brzdami, ktoré zvládajú extrémne teploty a zabezpečujú konzistentný brzdný výkon aj pri intenzívnej záťaži.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najaktívnejšia sopka Severného Pacifiku môže o pár hodín vybuchnúť. Odborníci plánujú byť pri tom
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Ultra-spracované potraviny zvyšujú riziko zákernej choroby. Môžu prispievať k zápalu a odumieraniu neurónov
Fico sa v Moskve stretol s čínskym prezidentom, rokovali o vzájomnej spolupráci
Až 30 % stredoškolákov na Slovensku zažíva digitálne peklo. Drvivé percento sa nikomu nezdôverí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najaktívnejšia sopka Severného Pacifiku môže o pár hodín vybuchnúť. Odborníci plánujú byť pri tom
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Ultra-spracované potraviny zvyšujú riziko zákernej choroby. Môžu prispievať k zápalu a odumieraniu neurónov
Fico sa v Moskve stretol s čínskym prezidentom, rokovali o vzájomnej spolupráci
Až 30 % stredoškolákov na Slovensku zažíva digitálne peklo. Drvivé percento sa nikomu nezdôverí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené